جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۶
کد خبر: ۴۰۶۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹
در پي نشست‌هاي مشترك شهرداري و مسئولان نظامي و انتظامي؛
مديركل حريم شهر تهران با اشاره به‌تاكيدات مقام معظم رهبري نسبت به درختكاري و ايجاد فضاي سبز در حريم شهر تهران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي وعده داده است 4 هزار هكتار زمين را در فصل مناسب درختكاري در اختيار شهرداري تهران قرار دهد تا اقدامات لازم براي ايجاد درخت‌كاري و فضاي سبز در اين زمين‌ها صورت گيرد.

سيد صباح‌الدين متقي، مديركل حريم شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: شهر تهران در مورد آلودگي هوا با يك وضعيت خاص روبروست چنان‌چه چند روز در سال گذشته به‌‌همين دليل تعطيل بوده است، و رهبر معظم انقلاب تاكيد داشتند تا نسبت به درختكاري و ايجاد فضاي سبز در حريم شهر تهران اقدام شود تا اين آلودگي‌ها پالايش شود.


او افزود: دقيقا هم به‌اين دليل است كه ايشان درخصوص حريم شهر تهران، درختكاري و فضاي سبز تا اين اندازه دلسوزانه فكر مي‌كنند و ايشان تاكيد فرمودند تمامي زمين‌هاي در اختيار نيروهاي مسلح در حريم شهر تهران بايد درختكاري و فضاي سبز شود، در صورتي‌كه كه ديگر مسئولان در اين زمينه كم‌تر حساسيت دارند.


مديركل حريم شهر تهران تصريح كرد: در همين راستا اين اداره كل نشست‌هايي را با مسئولان نظامي و انتظامي داشته است، تا اراضي در اختيار اين نهادها در محدوده حريم را طبق قانون در اختيار شهرداري بگذارند تا شهرداري تهران با بهره‌گيري از تجربه موفق بوستان ولايت نسبت به‌ايجاد فضاي سبز در آن‌ها اقدام كند.


او گفت: طبق امكان‌سنجي‌هاي صورت گرفته و براساس توافق‌نامه‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي وعده داده است 4 هزار هكتار زمين را در فصل مناسب درختكاري در اختيار شهرداري تهران قرار دهد تا اقدامات لازم براي ايجاد فضاي سبز در اين زمين‌ها صورت گيرد.


متقي با تاكيد بر اين نكته كه ايجاد كمربند سبز در اطراف شهر تهران، ضمن اين‌كه دست متجازوان از تعدي به زمين‌هاي حريم شهر تهران را كوتاه مي‌كند، اظهار داشت: اين اقدام سبب مي‌شود كليه عرصه حريم به‌عنوان هاله تنفس‌گاهي شهر تهران درآيد و شهروندان تهراني هم بتوانند در اوقات فراغت خود از اين اراضي نهايت بهره‌برداري را بكنند.

نظر شما