جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۰۶۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳
كت قرمز و مشكي رنگي از مايكل جكسون به قيمت يك ميليون و 800 هزار دلار به حراج رفت.

ايسنا- حراجي «جولين» در بورلي هيلز روز گذشته كت چرم مشكي و قرمزرنگ «مايكل جسكون» كه در كليپ «وحشت»(تريلر) سال 1983 خود آن را به تن كرده بود‌، را به قيمت يك ميليون و 800 هزار دلار به فروش رساند.


اين در حالي است كه پيش‌بيني مي‌شد اين كت بين 200 تا 400 هزار دلار فروش برسد.


صاحب كنوني اين لباس قصد دارد با نمايش آن در مكان‌هاي مختلف، مبلغي را براي كمك به كودكان نيازمند جمع‌آوري كند.


«جكسون» اين كت را به دست خود امضا و به دو گريمور قديمي‌اش هديه كرده بود.


از ديگر لوازم اين خواننده‌ي آمريكايي كه به حراج گذاشته شده بود، گلاه‌گيس، دستكش‌ها و بلوز او بودند كه در كنسرت‌هاي مختلف آنها را پوشيده بود. دستكش‌هاي «جكسون» به 10 برابر قيمت‌ پيش‌بيني شده به فروش رسيد. اين دستكش‌ها كه متعلق به دهه‌ي 1980 هستند، به قيمت 330 هزار دلار خريداري شدند. همچنين يك خريدار در اين حراجي يادداشت دست‌نويس اين خواننده‌ي معروف موسيقي پاپ به «اليزابت تيلور»، هنرپيشه‌ي سرشناس هاليوود، را به قيمت 5 هزار و 625 دلار خريد.


«مايكل جكسون» دو سال قبل بر اثر ايست قلبي در سن 50 سالگي درگذشت. موسيقي‌هاي وي در حاشيه‌ي صوتي برخي از فيلم‌هاي سينمايي استفاده شده است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به فيلم «wiz» اشاره كرد.


وي ايفاگر نقش‌هاي كوتاهي در آثار سينمايي از جمله «مردان در تاريكي 2» و ويدئوهاي «دلهره»، «بد» و «پياده‌روي ماه» بوده است.


آلبوم ‌هاي «جكسون» در طول حيات‌اش فروشي بالغ بر 750 ميليون دلار داشته است.


آثار موسيقيايي ديگري نيز در اين حراجي به معرض فروش گذاشته شدند كه از آن جمله مي‌توان به كت‌ها و گيتار «الويس پريسلي»، چكمه‌هاي چرم «فرانك سيناترا»، گيتار «اريك كلاپتون»، ترانه‌هاي دست‌نويس و كت چرم «جاني كش»، سازدهني امضا‌شده‌ي «باب ديلن» و نزديك به 600 وسيله‌ي ديگر كه به افراد سرشناسي چون «بروس اسپرينگستين» «مدونا» و اعضاي گروه موسيقي «بيتلز» تعلق دارد، اشاره كرد.


چكمه‌هاي «فرانك سيناترا» به قيمت دو هزار و 500 هزار و ماشين جگوار او 19 هزار دلار به فروش رسيد. همچنين كيت خياطي «الويس پريسلي» كه در ارتش به او داده شده بود، به قيمت يك ميليون 536 هزار دلار به حراج رفت.


گيتار باس «پل مك‌كارتني» نيز به قيمت 14 هزار و 80 دلار خريداري شد.

نظر شما