شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۷
کد خبر: ۴۰۷۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۹
در جلسه شوراي صنفي طرح اكران «ويژه رمضان» و طرح فروش بليط نيم بهاء از عيد مبعث تا ميلاد امام زمان (عج) به تصويب رسيد و ثبت قرارداد نمايش فيلم به جلسه فوق‌العاده موكول شد.

فارس- حبيب كاوش سخنگوي شوراي صنفي نمايش اظهار داشت: در جلسه امروز شوراي صنفي نمايش طرح «اذان تا اذان» مورد بررسي قرار گرفت و به دليل سنخيت نداشتن طرح با نام، نام طرح تغيير پيدا كرد و به «اكران ويژه رمضان» تبديل شد.


 اين طرح در سينماهاي مدرن، ممتاز و درجه يك قابل اجرا خواهد بود

كاوش گفت: اين طرح در سينماهاي مدرن، ممتاز و درجه يك قابل اجرا خواهد بود، به اين صورت كه پس از نمايش سانس موظف، مديران سينماها مي‌توانند تنها دو سانس فوق‌العاده براي نمايش فيلم‌ها در اكران ويژه رمضان داشته باشند اين فيلم‌ها مي‌تواند فيلم‌هاي اكران نبوده و فيلم‌هاي طرح ويژه رمضان را به نمايش بگذارند.

وي در ادامه افزود: طرح اكران ويژه رمضان در سينماها اجرا خواهد شد زيرا در سال‌هاي گذشته هم به اجرا درآمد و مورد اقبال از سوي مخاطب قرار گرفت. به دليل ضيق وقت از همين‌جا از تهيه‌كنندگان و دفاتر پخش دعوت مي‌كنيم تا فيلم‌هايي را كه درخور نمايش در ماه مبارك رمضان هستند را به شوراي صنفي معرفي نمايند تا در طرح اكران ويژه رمضان به نمايش درآيند.

كاوش در ادامه به اجرايي شدن طرح پيشنهادي موسسه فيلميران با نام «از مبعث تا ميلاد» اشاره كرد و گفت: طرحي از سوي موسسه پخشيران ارايه شده بود كه در ايام مبعث حضرت رسول (ص) تا ميلاد امام عصر (عج) در گيشه تعدادي از سينماها در سطح شهر تهران بليط نيم‌بهاء فيلم‌هاي روي اكران به مخاطبان ارايه شود كه اين طرح مورد بررسي قرار گرفت و مقرر شد از مبعث حضرت رسول (ص) (پنج‌شنبه 9تيرماه) در گيشه بليط فروشي سينماهاي ميدان انقلاب، پيوند، شكوفه، ميلاد، ماندانا، ناهيد، راگا، تماشا، رازي، فردوسي و شاهد بليط نيم بهاء فيلم‌هاي اكران سينماهاي تهران عرضه شود.


 ثبت قراردادهاي جديد به فردا موكول شد

وي خاطرنشان ساخت: به دليل بررسي طرح‌ها شوراي صنفي با ضيق وقت مواجه شد و ثبت قراردادهاي جديد نمايش فيلم‌ها به جلسه فوق‌العاده شوراي صنفي كه فردا تشكيل مي‌شود، موكول شد.


 واكنش به سخنان جواد نوروزبيگي

سخنگوي شوراي صنفي نمايش در واكنش به سخنان جواد نوروزبيگي مبني بر اجراي تصميمات اداره نظارت و ارزشيابي از سوي شوراي صنفي نمايش گفت: آقاي نوروزبيگي از تهيه‌كنندگان پركار و فهيم سينماي ايران و از دوستان نزديك ما هستند ايشان خود آگاهند طبق آئين‌نامه جديد شوراي صنفي نمايش كه از ابتداي سال منتشر شد، كف فروش فيلم‌ها براساس فروش سينماي سرگروه و سالن‌هاي پرديس محاسبه مي‌شود و اين محاسبات درمورد تمام فيلم‌ها انجام مي‌شود و لازم الاجرا است.

وي در ادامه افزود: ما برابر تبصره ماده 44 آئين نامه شوراي صنفي نمايش قانون را در خصوص فيلم سينمايي «پايان نامه» اجرا و در مطبوعات و رسانه‌ها اعلام كرديم زيرا در اين مورد اين فيلم به خصوص، جو سنگيني حاكم بود. اين قانون براي تمام فيلم‌ها اعمال مي‌شود و محاسبات فروش فيلم‌ها همه هفته در شورا به دقت مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد و بر اساس كف فروش در شوراي صنفي نمايش تصميم گيري مي‌شود كه نمايش فيلم ادامه پيدا كند و يا نمايش آن در سرگروه متوقف شود.

كاوش در ادامه گفت: موضع‌گيري شتابزده و عجولانه آقاي نوروزبيگي تعجب برانگيز بود و اتهام سخيفي را به سمت شوراي صنفي نشانه رفتند. ايشان به خوبي آگاهند افرادي در شوراي صنفي نمايش حضور دارند كه سالهاست در اين حرفه فعاليت مي‌كنند چگونه ممكن است اين افراد تحت فرمان اداره كل نظارت و ارزشيابي قرار گيرند؟ ما پيرو نظريه‌اي هستيم كه معتقد است «من حاضرم جان خود را فدا كنم تا طرف مقابل بتواند حرفش را بزند» هرچند كه مخالف مواضع ما باشد، چگونه ممكن است چنين موضع‌گيري سخيفي را اتخاذ كنيم و فضاي سينما را دوقطبي نماييم. اين دوقطبي كردن فضاي سينما به ضرر سينما، تهيه كنندگان و احتمالاً به نفع تعداد معدودي است كه مي‌خواهند از آب گل‌آلود ماهي خود را صيد كنند.

نظر شما