پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۶
کد خبر: ۴۰۸۳۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹
كلنگ خانه «شهرساز و معمار» به‌مناسبت رونمايي رسمي از طرح تفصيلي جديد شهر تهران، هفته آينده با حضور شهردار تهران در اراضي عباس‌آباد به زمين مي‌خورد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، خانه «شهرساز و معمار» از بخش‌هاي خانه هنر اراضي عباس‌آباد است كه 4000هزار متر مربع زيربنا دارد و در سه طبقه ساخته مي‌شود.


بهنام اتابكي، مديرعامل شركت نوسازي اراضي عباس‌آباد درباره زمان بهره‌براري از خانه «شهرساز و معمار» گفت: ساخت اين مجموعه 18 تا 24 ماه زمان مي‌برد و در آن سالن آمفي‌تئاتر، سالن كنفرانس و نگارخانه پيش‌بيني شده است.


به‌گفته وي، خانه «شهرساز و معمار» فضايي براي تبادل نظر معماران و شهرسازان و هم‌چنين برگزاري نشست‌ها و نمايشگاه‌هاي مرتبط با اين حوزه به‌منظور ارتقاي معماري و شهرسازي در كشور است.


ايده ساخت باغ هنر ايراني با الهام از باغ‌هاي تاريخي است و پس از ساخت، يک مجموعه فرهنگي ـ هنري و تفريحي با معماري کاملاً ايراني خواهد بود.


خانه هنر اين اراضي نزديك به 30 هزار متر مربع زيربنا دارد و 30هزار متر مربع محوطه‌سازي و فضاسازي آن نيز در حال انجام است كه در زميني به‌وسعت چهار و هفت دهم هكتار احداث مي‌شود.


علاوه بر «خانه شهرساز و معمار» در باغ هنر ، «خانه شعر» اين مجموعه در فضايي به وسعت 1300 متر و «خانه موسيقي» بالغ بر دو هزار و900 متر مربع فضا را به خود اختصاص خواهد داد. علاوه بر اين احداث «کوشک مرکزي »باغ هنر فردوسي در 2600 متر مربع، «خانه نقش» در يك‌هزار و 800 متر مربع در دست ساخت است.


بر اساس طرح تفصيلي اراضي عباس آباد، باغ هنر در حوزه عملکرد فرهنگي با گرايش‌ عمده علمي و هنري و در مجاورت مجموعه‌هاي باغ کتاب، باغ نمايش، باغ موزه جواهرات و باغ موزه دفاع مقدس جانمايي شده است.

در همين زمينه بخوانيد:

پيشرفت 90درصدي باغ گل تهران
پيشرفت 95 درصدي «خانه شعر باغ هنر تهران»
دومين كبوترخانه عباس آباد درحال ساخت است؛ كبوترها به تهران باز مي‌گردند

ضيافت شهروندان تهراني در رستوران «سياوش» عباس‌آباد

نظر شما