سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۰۸۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
گالري‌هاي تهران روزهاي پر جنب و جوشي را در ابتداي تابستان تجربه مي‌کنند. برخي فضاي خود را در اختيار آهنگسازان قرار مي‌دهند و برخي جاي نمايش اهالي تئاتر مي‌شوند؛ ولي همچنان نقاشي، عکس و مجسمه حرف اول را مي‌زنند.

به گزارش خبرنگار شهر، گالري‌هاي سين، ايست، مميز، گلستان، آن،‌ ابن سينا، عکسخانه شهر، موزه امام علي، مميز، اعتماد، آشيانه مهر و رازي از هفته آينده ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌اي خواهند بود. نمايشگاه‌هايي نيز در ديگر گالري‌ها از هفته گذشته هنوز برپاست.



موزه هنرهاي معاصر و بزرگان خط نقاشي

نمايشگاه آثار نقاشي‌خط با عنوان «مروري بر نيم قرن نقاشي خط معاصر ايران» همراه با، رونمايي كتاب «نورعلي نور» به همراه نمايش جديدترين آثار جليل رسولي‌ از روز شنبه 11 تيرماه ساعت 17 در موزه هنرهاي معاصر تهران افتتاح مي‌شود.

در اين نمايشگاه آثاري از هنرمنداني همچون سيد محمد احصايي،‌ فرامرز پيل‌آرام‌، نصرالله افجه‌اي‌، حسين زنده رودي‌، جليل رسولي‌، رضا مافي‌، صادق بريراني‌، صادق تبريزي‌، تاها بهبهاني‌، اسدالله كياني‌، ابراهيم حقيقي‌، ابوالقاسم عتيقه چي‌، صداقت جباري‌، جواد بختياري ‌، علي شيرازي و بسياري ديگر به نمايش در مي‌آيد.

علاقمندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند تا 20 شهريور ماه همه روزه به جز جمعه‌ها و روزهاي تعطيل از ساعت 10 تا 17 به موزه هنرهاي معاصر تهران واقع در خيابان كارگر شمالي مراجعه كنند.






آثار تجسمي آهنگسازان معاصر در گالري سين

نخستين دوره نمايش آثار تجسمي آهنگسازان معاصر ايران با عنوان «صوت» به ميزباني گالري سين از دهم تا هفدهم تيرماه به استثناي پنجشنبه شانزدهم تير برگزار مي‌شود.

روز نخست اين نمايشگاه كه منتخب آثار نام‌گذاري شده است از ساعت 16 تا 17 پخش ويدئو از شاهرخ خواجه نوري، كياوش صاحب نسق و كسرا پاشايي و از ساعت 17 تا 20 نيز چيدمان و اجراي آنكيدو دارش با گروه «من هيچ وقت تو هواپيما نمي‌تونم توي سي دي واسه كسي چيزي بنويسم» اجرا خواهد شد.
در روزهاي بعدي نيز آثاري از شاهرخ خواجه نوري، كياوش صاحب نسق، سيمين كرامتي، نگار تحصيلي به نمايش گذاشته خواهد شد که در جدول برنامه روزانه نگارخانه‌ةاي تهران در سايت شهر قابل دسترسي است.

گالري سين در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 واقع است.






30 نمايش و پرفورمنس در گالري ايست

گالري ايست نيز از روز جمعه 10 تير‌ماه ميزبان نمايشگاهي با عنوان «30 هنرمند،30 پرفورمنس، 30 روز» خواهد بود.
در اين نمايشگاه 30 هنرمند حوزه‌ تجسمي، تئاتر، سينما و موسيقي‌، روزانه يک پرفورمنس اجرا مي‌کنند. اين برنامه يك ماهه به انتخاب محمد رضايي راد و امير راد طراحي شده است و قرار است هنرمنداني چون حميد پورآذري، حسن معجوني، مهدي ميرمحمدي، بابک مهري، محمد رضايي راد، پيام فروتن، علي اکبر عليزاد، محمد عاقبتي، محمد عباسي، مونا زندي، سپيده صيفوري، مارتين شمعون‌پور، ايثار ابومحبوب، محمد شيرواني، کريستف رضايي، کاوه عابدين، اصغر دشتي، پيام جهانماني، سارا فعلي، تارا فاتحي، امير راد، رضا حداد، محسن حسيني، آروند دشت آراي، آزاده شاهميري، ياسر خاسب، شهرام مکري، سمانه زندي نژاد، کتايون فيض مرندي، آتيلا پسياني و رضا ثروتي آثاري را در قالب آن اجرا كنند.

نگارخانه ايست در تهران، ميدان درکه، خيابان شهيد احمدپور، بن بست گلستان، پلاک 12 واقع است. ساعات دقيق اجراهاي اين هنرمندان صبح هر روز در جدول برنامه روزانه نگارخانه‌‌هاي تهران در سايت شهر قابل دسترسي خواهد بود.






نقاشي‌هاي رسولي‌راد در گلستان

نمايشگاه نقاشي‌هاي الميرا رسولي‌راد جمعه 10 تيرماه از ساعت 16 تا 20 در گالري گلستان افتتاح مي‌شود.

اين نمايشگاه تا روز پنج‌شنبه 16 تيرماه برپاست و علاقمندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 تا 20 و پنج‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 18 از اين آثار در گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 ديدن کنند.






پرديس ملت ميزبان دومين نمايشگاه «جوانان پيشرو»

دومين نمايشگاه نقاشي آثار جوانان پيشرو عصر روز يکشنبه 12 تيرماه در پرديس سينما گالري ملت افتتاح مي‌شود. در اين نمايشگاه آثار 33 هنرمند جوان و پيشرو در معرض ديد علاقمندان قرار خواهد گرفت.

هر يک از اين جوانان در سال‌هاي اخير در حراجي‌هاي بين‌المللي، آرت‌فرهاي هنري و نيز جشنواره‌هاي داخلي نظير دامون‌فر و نسل نو حائز رتبه‌هاي برتر شده‌اند و با سبک و فرم خود توانسته‌اند نگاه‌هاي بسياري را به سوي خود جلب کنند.

در اين نمايشگاه از هر يک از هنرمندان ذيل يک تا سه اثر به تماشا گذاشته شده است که عبارتند از سارا آريان‌پور، نازنين اصغرزاده، مهدي بابايي، سوده باقري، مرتضي پورحسيني، نگار جهان‌بخش، افشين چيذري، وحيد چماني، حسين چراغچي، عليرضا چليپا، نيکو حاجي ترخاني، راشين خيريه، فرامرز خاني، ليلي رشيدي، نوشين زرناني، افشين زردين، سارا سهيلي‌فر، نسترن سيف الله‌زاده، سبا سليماني، طاهره صمدي طاري، محمد طباطبايي، نفيسه عمران، رضا عنصري، حبيب الله فرج‌آبادي، داريوش قره‌زاد، مقداد لرپور، فرشته محسني، بهمن محمدي، دانا نهداران، نرگس هاشمي، بيتا وکيلي، الهام يزدانيان و عادل يونسي.

دومين نمايشگاه «جوانان پيشرو» تا 14 مرداد ماه در پرديس سينما گالري ملت واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، ابتداي اتوبان نيايش، ميزبان علاقمندان خواهد بود.






مجسمه‌هاي محمدحسين عماد در گالري آن

نمايشگاه گروهي مجسمه‌هاي محمدحسين عماد و دانشجويانش روز جمعه 10 تيرماه از ساعت 16 تا 20 در گالري آن گشايش مي‌يابد.

اين نمايشگاه تا 24 تيرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 از اين اثار در گالري آن واقع در ونک، خيابان سئول، پلاک 40 ديدن کنند.






عکس و نقاشي در نگارخانه کمال‌الدين بهزاد

نگارخانه کمال‌الدين بهزاد از روز شنبه 11 تيرماه در سالن اصلي ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي نيلوفر فرخي و فاطمه عارفي با تکنيک آبرنگ خواهد بود.
همچنين در اين روز نمايشگاه عکس‌هاي کامران توراني در سالن غربي نگارخانه کمال‌الدين بهزاد افتتاح مي‌شود.

ساعت افتتاح اين دو نمايشگاه 16 تا 20 روز شنبه است و هر دو تا 16 تيرماه ادامه دارند. بازديدکنندگان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت 11 تا 20 از اين اثار در گالري کمال‌الدين بهزاد واقع در بلوار کشاورز، نبش 16 آذر ديدن کنند.






گل و مرغ‌هاي سه هنرمند در فرهنگسراي رازي

مديريت فرهنگي هنري منطقه 11 در ادامه فعاليت‌هاي نمايشگاهي خود اقدام به بر گزاري نمايشگاه گروهي «نگارگري، تذهيب و گل و مرغ » کرده است. آثار اين نمايشگاه متعلق به خانم ها زارع، جعفري و خدادادي است.
تعداد 40 اثر تذهيب، نگارگري و گل و مرغ از 11 تا 15 تيرماه در نگارخانه رازي به نمايش گذاشته مي‌شود. علاقمندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 17 به نشاني ميدان قزوين، خيابان قزوين، خيابان شهيد مرادي، نگارخانه رازي مراجعه کنند.






يادبود اهداكنندگان عكس در عكاسخانه شهر

موزه عكسخانه شهر به مناسبت يكصد و پنجاهمين و پنجمين نمايشگاه عكس‌اش، نمايشگاهي را با عنوان«يادبود اهدا كنندگان عكس به موزه عكسخانه شهر» برگزار مي‌كند.

اين نمايشگاه که شامل 42 قطعه عكس قديمي به همراه دوربين‌ها و وسائل عكاسي است، امروز چهارشنبه 8 تيرماه از ساعت 16 تا 18 افتتاح مي‌شود و بازديد از آن از 9 تا 28 تير ماه برپا خواهد بود.

علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه‌ از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 17 و جمعه‌ها از ساعت 10 تا 16 به نشاني ميدان هفت تير، خيابان بهار شيراز، بوستان بهار شيراز، موزه عكسخانه شهر وابسته به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران مراجعه كنند.






نقاشي‌هاي طبيعت در فرهنگسراي ابن سينا

نمايشگاه نقاشي‌هاي «طبيعت» سحر قاضي از 12 تيرماه در فرهنگسراي ابن سينا برپا مي‌شود. سحر قاضي که نقاشي را از اوايل دهه 80 با كاريكاتور آغاز كرده، به تازگي به نقاشي از طبيعت روي آورده است. وي در تازه‌ترين نمايشگاه انفرادي خود حدود 17 تابلوي رنگ و روغن در اندازه‌هاي مختلف ارائه كرده است.

اين مجموعه از 12 تا 20 تيرماه در فرهنگسراي ابن سينا واقع در شهرک غرب، خيابان ايران زمين برپاست.






نقاشي‌هاي محمود واصفي در اعتماد

نمايشگاه نقاشي‌هاي محمود واصفي روز جمعه 10 تيرماه از ساعت 15 تا 20 در گالري اعتماد افتتاح مي‌شود. عنوان اين نمايشگاه که مجموعه‌اي از نقاشي‌هاي فيگوراتيو را به نمايش مي‌گذارد، «من هستم» است.
اين نمايشگاه تا 21 تيرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه همه‌روزه از ساعت 15 تا 20 به گالري اعتماد واقع در خيابان با هنر(نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان، دوراهي سمت راست، پلاک 4 مراجعه کنند.






عکس‌هاي احسان نقابت در گالري مميز

نمايشگاه عکس‌هاي احسان نقابت از نمايش سمک عيار که به يادبود استاد جواد ذولفقاري گرفته شده است، روز جمعه 10 تير ماه از ساعت 17 در گالري مميز خانه هنرمندان ايران افتتاح مي‌شود.
بازيد از اين نمايشگاه تا 16 تيرماه همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 14 تا 20 در گالري مميز خانه هنرمندان واقع در خيابان کريم خان زند، خيابان ايرانشهر شمالي، کوچه برفروشان،‌ باغ هنر امکان‌پذير خواهد بود.


مجسمه‌هاي فلزي علي داوري در موزه امام علي(ع)

نمايشگاهي از مجسمه‌هاي فلزي علي داوري با عنوان «دوباره نگاه کن» از امروز چهارشنبه 8 تيرماه ساعت 17 تا 19 در موزه هنر امام علي(ع) افتتاح مي‌شود.
علي داوري با رويکردي تازه به ترکيب باورها و ذهنيات خود با فلز و انعکاس تخيل در کالبد آثار حجمي پرداخته است. در آثار علي داوري مخاطب با فرم و فضايي جديد مواجه مي‌شود و از دل آهن و چرخ‌دنده و قطعات فرسوده بازيافتي، تولدي دوباره مي‌يابند. حدود 70 اثر حجمي در اين نمايشگاه ارايه خواهد شد.
از ديگر فعاليت‌هاي اين عضو انجمن مجسمه‌سازان ايران، مي‌توان به ساخت و نصب تنديس و اجراي يادمان‌هايي در مراکز متعدد همچون حوزه هنري، خانه هنرمندان، تماشاخانه ايرانشهر، دانشگاه شهيد چمران اهواز و کاخ چهلستون قزوين اشاره کرد.
اين نمايشگاه از امروز در طبقه همکف موزه هنر امام علي به نمايش درخواهد آمد و تا روز سه شنبه 21 تيرماه از ساعت 9 تا 19 داير خواهد بود.
موزه هنرامام علي (ع) در خيابان ولي‌عصر(عج)، روبروي بزرگراه نيايش، بلوار اسفنديار، شماره 35 واقع است.






حجم‌هاي محمدحسن طاهري در آشيانه ‌مهر

نمايشگاهي از آثار حجمي محمد حسن طاهري از 5 تيرماه در نگارخانه «آشيانه‌ مهر» برپاست. نيمي از منافع حاصل از فروش آثار اين نمايشگاه به نفع ايتام ايدز و کودکان معلول جسمي ـ حرکتي اختصاص دارد.

اين نمايشگاه حجم هر روز از ساعت 10 تا 19 تا 17 تيرماه در نگارخانه آشيانه مهر واقع در ميدان انقلاب، ابتداي خيابان کارگر شمالي، بعد از چهارراه فرصت، خيابان جواهري (کوچه جعفرزادگان)، پلاک 2، انجمن حمايت و ياري آسيب‌ديدگان اجتماعي برپا است.






غزل‌هاي خطيبي در آران

گالري آران از روز جمعه سوم تيرماه ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي غزل خطيبي با عنوان «به‌زودي آن‌را در اخبار مي‌بينيد» است.
بازديد ازاين نمايشگاه تا چهارشنبه 15 تير در گالري آران واقع در خيابان کريم‌خان زند، خيابان خردمند شمالي، کوچه دي، پلاک 12 براي علاقمندان امکان‌پذير است.






مرور تابستاني گالري هما

مجموعه تابستاني گالري هما نيز از روز جمعه سوم تيرماه در اين گالري به نمايش گذاشته شده است. اين مجموعه، گلچيني از آثار هنرمنداني است که با گالري هما همکاري داشته‌اند و آثاري که به نمايش گذاشته مي‌شوند متعلق به گالري هما هستند.

اين نمايشگاه تا روز سه‌شنبه 14 تيرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين مجموعه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 و جمعه‌ها و روزهاي تعطيل از ساعت 16 تا 20 به گالري هما واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، بالاتر از بزرگراه نيايش، کوچه رحيمي (چهرازي) شماره 27 مراجعه کنند.




عکس‌هاي شهري در راه ابريشم

نمايشگاه عکس «نيوفولدر 02» با رويکرد عکاسي شهري و با معرفي استعدادهاي جوان عکاسي ايران به انتخاب آرش فايض از روز جمعه سوم تيرماه گشايش يافته است. اين نمايشگاه که اولين دوره آن در سال گذشته برپا شد، امسال با آثاري از هوفر حقيقي، رضا شجاعي، پرنيان فردوسي، حامد فرهنگي، سارا نعيمي‌پور و رويا نوري‌نژاد برگزار شده است.
نمايشگاه «نيوفولدر 02» تا 23 تيرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 15 تا 19 و پنج‌شنبه‌ها از ساعت 17 تا 20 براي بازديد از اين نمايشگاه به گالري راه ابريشم واقع در خيابان فرمانيه(لواساني)، شماره 103 مراجعه کنند.
همچنين نشستي براي گپ و گفتگو با عکاسان اين نمايشگاه در روز پنج شنبه 16 تير ماه از ساعت 17 در محل گالري راه ابريشم برگزار خواهد شد.






آثار 33 نقاش در گالري ماه

گالري ماه هفته گذشتهرا با نمايشگاهي از نقاشي‌هاي 33 هنرمند معاصر آغاز کرد. در اين مجموعه آثار هنرمنداني همچون آنه محمد تاتاري، احمد امين نظر، احمد پرمو، احمد مرشدلو، احمد منتظري رودباركي، افشان كتابچي، الهه حيدري، بهمن محمدي، پروانه اعتمادي، حسين کاشيان، خسرو حسن زاده، خسرو خسروي، رضا افسري، رضا درخشاني، رضا لواساني، رضوان صادق زاده، رعنا فرنود، ركن الدين حائري زاده، سعيد خادمي، سيراك ملكنيان، شهريار احمدي، شهلا حسيني، صادق تبريزي، عادل يونسي، علي چيت ساز، فرامرز پيلارم، فريده لاشايي، محمد احصايي، محمد مهدي طباطبايي، نرگس هاشمي، نصرت الله مسلميان، نيلوفر رهنما، يعقوب امداديان به نمايش درآمده است.

علاقه‌مندان مي‌توانند تا روز سه‌شنبه 28 تيرماه از ساعت 16 تا 20 و روزهاي دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 11 و 30 دقيقه تا 20 از اين آثار ديدن كنند. روزهاي يكشنبه نيز گالري تعطيل است.






اکسپوي مجسمه در گالري شيرين

دومين اكسپوي مجسمه ايران به همت انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز و 20 گالري تهران از روز جمعه سوم تيرماه در گالري شيرين آغاز به كار كرد. در اين اكسپو 136 مجسمه‌ساز از سه نسل هنرمندان معاصر، آثارشان را به تماشا و فروش گذاشته‌اند كه در آن مجسمه‌هايي بسيار متنوع در اندازه‌هاي گوناگون ارائه شده است.

مش اسماعيل،‌ ژازه طباطبايي،‌ ايرج كريمخان زند،‌محسن وزيري مقدم،‌ فريدون آو،‌ فرشيد مثقالي،‌ گيتي سيف،‌ رضا يحيايي،‌ ياسمين سينايي،‌ قدرت الله عاقلي،‌ مريم سالور،‌ بهداد لاهوتي،‌ كامبيز صبري،‌ طاهر شيخ الحكمايي،‌بيتا فياضي،‌ بيژن نعمتي شريف،‌ محمود بخشي،‌ كوروش گلناري،‌ بهمن دادخواه،‌ ليلا

خرازي،‌ حامد رشتيان، امير موبد، نسترن صفايي،‌... از جمله مجسمه سازان حاضر در اين رويداد هستند.

دومين اکسپوي مجسمه ايران تا 28 تير ماه در گالري شيرين ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 از اين آثار ديدن كنند.






خاک نامي در گالري خاک

غلامحسين نامي پس از يك دهه غيبت، با مرور آثار دو دهه اخير خود از خاك و كوير ايران، به گالري «خاك» آمده است. نمايشگاه تازه‌ترين آثار غلامحسين نامي با تم خاك و كوير روز جمعه 27 خردادماه افتتاح شده است و تا 20 تيرماه ادامه خواهد داشت.

علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 از اين آثار به نشاني خيابان شريعتي، دوراهي قلهك، خيابان بصيري، كوچه ژيلا، شماره يك ديدن كنند.






نقاش خودآموخته در موسسه صبا

61 تابلوي نقاشي رنگ و روغن از آثار ولي الله گشايي، نقاش خودآموخته از روز 23 خرداد، در نگارخانه خيال نو موسسه فرهنگي هنري صبا به نمايش گذاشته شده است.
اين نمايشگاه تا 13 تير همه‌روزه به‌جز روزهاي تعطيل از ساعت 10 تا 17 در نگارخانه خيال نو موسسه فرهنگي هنري صبا واقع در خيابان ولي عصر، خيابان طالقاني غربي، خيابان شهيد برادران مظفر (صبا)، شماره 125 پذيراي بازديدکنندگان است.






گنجينه هنرستان تهران در گالري‌هاي صبا

موسسه صبا از روز 10 خردادماه براي نخستين‌ بار منتخبي از آثار گنجينه هنرستان هنرهاي زيباي تهران را در نگارخانه‌هاي آينه و خيال به نمايش گذاشته است. در اين نمايشگاه که با همکاري هنرستان هنرهاي زيباي پسران برگزار مي‌شود، آثار محسن وزيري‌مقدم، غلامحسين نامي، واحد خاکدان، ابراهيم فرجي، عبدالله عامري، صادق تبريزي، منوچهر دهقان، اردشير مجرد تاکستاني، عليرضا اسپهبد، منوچهر معتبر، کامبيز درم‌بخش، مرحوم ايرج زند، بهرام خائف، مرحوم محمود زنگنه و بسياري ديگر از نام‌آوران هنر معاصر در نيم قرن اخير به چشم مي‌خورد. اين نمايشگاه تا 10 تيرماه پذيراي عموم بازديدکنندگان است.

علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين دو نمايشگاه به خيابان ولي‌عصر(عج)، خيابان طالقاني غربي، خيابان شهيد برادران مظفر، شماره 125 مراجعه کنند.

نظر شما