شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۰۹۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از برگزاري «جشن جشنواره هاي تهران» در طول ماه شعبان با عنوان «قنوت انتظار» در بوستان آزادگان خبر داد.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، سيد محمدهادي ايازي با اشاره به برگزاري جشن قنوت انتظار در محل بوستان آزادگان، اظهار داشت: اين جشن در واقع «جشن جشنواره هاي تهران» به شمار مي‌رود که به مناسبت ايام شعبانيه، از روز مبعث پيامبر اکرم اسلام (ص) آغاز شده و تا آخر ماه شعبان به مدت 33 شب برگزار خواهد شد.


او با اشاره به برگزاري اين جشنواره در زميني به وسعت يک ميليون و 100 هزار متر مربع در بوستان آزادگان، خاطر نشان ساخت: به همين منظور بوستان آزادگان بخش‌بندي شده و حوزه هاي مختلف شهرداري تهران در آنجا حضور پيدا مي‌کنند تا برنامه‌هاي جذابي را براي شهروندان اجرا کنند.


معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران خاطر نشان كرد: بخش‌بندي اين جشنواره به نحوي است که بخش‌هاي ورزشي، تفريحات، فرهنگ و هنر، کودکان، خانواده، آموزش و سلامت در آن پيش بيني شده و هر کدام از شهروندان متناسب با علايق خود مي توانند وارد هر يك از بخش‌ها شوند.


او با اشاره به برگزاري جشن‌هاي مفرح و برنامه هاي مختلف فرهنگي و هنري در کدام از اين بخش‌ها، تصريح کرد: خانواده‌هايي که علاقه مندند تا با فرزندان خود در جشن قنوت انتظار حضور پيدا کنند، مي‌توانند به بخش ويژه کودکان که ظرفيتي نزديک به دو هزار نفر براي آن پيش بيني شده، مراجعه کرده و از برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و هنري با حضور هنرمندان عرصه تلويزيون استفاده کنند.


ايازي همچنين از ارايه مشاوره‌هاي پزشکي و سلامتي، ارايه برنامه‌هاي آموزشي و ترويجي در حوزه سلامت شهروندي در بخش سلامت خبر داد.


او در ادامه به برگزاري جشن‌هاي شبانه در محل بوستان آزادگان اشاره و تاکيد کرد: جشن‌هاي بزرگ شبانه با ظرفيت بيش از 20 هزار نفر، پس از نماز مغرب و عشا آغاز شده و در آن برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري با حضور مجريان صدا و سيما و خوانندگان مشهور کشور اجرا خواهد شد.


سخنگوي شهردار تهران با تاکيد بر اجراي جشن‌هاي بزرگ شبانه در طول ماه شعبان، گفت: بدون شک کيفيت جشن‌هاي بوستان آزادگان به نحوي خواهد بود که در طول سال هاي گذشته برگزار نشده و شهروندان از آن استقبال خواهند کرد.


او همچنين به تمهيدات ترافيکي در نظر گرفته شده براي عبور و مرور شهروندان به بوستان آزادگان پرداخت و ابراز کرد: بر اساس برنامه‌هاي ترافيکي در نظر گرفته شده، حدود 3 هزار پارکينگ پيش بيني کرده ايم تا خودرو ها بتوانند به راحتي از فضاي پارکينگي استفاده کنند.


سيدمحمدهادي ايازي تاکيد کرد: نگاهي که براي از بين بردن قطب بندي شمال و جنوب در شهرداري تهران مدنظر است، در اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و هنري نيز وجود دارد، به همين جهت اين جشنواره در بوستان آزادگان از ساعت 10 صبح تا ساعت 23 در يکي از جنوبي‌ترين مناطق شهر تهران اجرا مي شود.

نظر شما