جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۱۰۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
ميشل يوئو، بازيگر نقش آنگ سان سوچي، رهبر آزاديخواه برمه، حق ورود به برمه را ندارد.

ايسنا- چندي پيش در خبرها اعلام شد، «ميشل يوئو» در اين فيلم ايفاگر نقش آنگ سان سوچي رهبر مخالفان دولت نظامي ميانمار (برمه) خواهد بود.

 

بنا براعلام خبرگزاري فرانسه، ميشل يوئو که در فيلمي بر اساس زندگي آنگ سان سو چي، قرار است نقش او را بازي کند، اواخر هفته گذشته وارد برمه شد، ولي مقام هاي برمه در همان روز، او را از اين کشور اخراج کردند.

 

يکي از مقام هاي رسمي برمه به خبرگاران گفت که ميشل يوئو در ليست سياه قرار گرفته و از اين پس اجازه ورود به برمه را نخواهد داشت.

 

ميشل يوئو در ماه دسامبر 2010 هم به برمه سفر کرده و با آنگ سان سو چي، برنده جايزه صلح نوبل ديدار کرده بود.

 

يک مقام برمه‌اي گفت: «او ديگر امکان ورود به ميانمار (برمه) را نخواهد داشت. او پس از اينکه وارد فرودگاه بين المللي يانگون شد، مستقيما و با اولين پرواز از کشور اخراج شد.»

 

اين فيلم که کارگرداني آن را لوک بسون بر عهده دارد، قرار است پيش از پايان سال 2011 در سينماهاي جهان اکران شود.

 

ميشل يوئو، هنرپيشه 48 ساله در فيلم فردا هرگز نمي ميرد (از مجموعه فيلم هاي جيمز باند) در نقش يک جاسوس چيني، همبازي پيرس برازنان بوده است.

 

او همچنين در فيلم «ببر خيزان اژدهاي پنهان» ساخته آنگ لي که برنده جايزه اسکار شد، بازي کرده است.

 

آنگ سان سو چي به تازگي در يك سخنراني به بررسي معناي آزادي و نقش بوديسم در مبارزه هاي سياسي خود پرداخت.

 

اتحاد ملي براي دموکراسي به رياست آنگ سان سو چي در سال 1990 برنده انتخابات برمه شد.

 

اما آنگ سان سوچي به جرم مخالفت با حاکميت نظامي برمه، طي 21 سال گذشته، 15 سال را در حبس خانگي به سر برد.

 

ميشل يوئو را در سفر به برمه کيم آريس، پسر آنگ سان سوچي، همراهي مي کرد. پسر آنگ سان سوچي اجازه يافته بود براي جشن تولد شصت و شش سالگي مادرش وارد برمه بشود.

 

فيلمبرداري اين درام زندگينامه‌اي با عنوان «رقص با نور» از چندي پيش توسط « لوك بسون» در تايلند آغاز شده است.

 

آنگ ‌سان سو چي که سال گذشته، با به پايان رسيدن دوران هفت ساله‌ زنداني‌اش و پس از فرمان دولتي، آزاد شد، مقابل دفتر حزب خود، حزب «اتحاد ملي براي دموکراسي»، براي حدود 5000 تن از هوادارانش سخنراني کرد و گفت: «من به حقوق بشر و حاکميت قانون ايمان دارم. من همواره براي اين دو مبارزه خواهم کرد و مي‌خواهم با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي دموکراتيک پيش بروم و در اين راه به حمايت مردم نياز دارم.»

 

اين برنده نوبل صلح 65 ساله همچنين از ژنرال تَن شوِه، رهبر دولت نظامي ميانمار خواست تا به‌طور مستقيم با يکديگر گفت‌و‌ گو کنند. اين دو، آخرين بار در سال 2002 و با تشويق سازمان ملل متحد با يکدگير ديدار محرمانه داشتند.

 

سو چي در گفتگو با هوادارنش افزود: «من حامي آشتي و گفت‌و‌ گو هستم. هر چه را در توان دارم در اين راه به‌کار خواهم بست. اميدوارم که مردم مرا حمايت کنند.»

 

پيش از برگزاري انتخابات، حزب «اتحاد ملي براي دموکراسي» به رهبري سوچي به دليل تحريم انتخابات، از سوي شوراي نظامي حاکم منحل اعلام شد.

 

حزب آن ‌سان سو چي در انتخابات پارلماني 1990 پيروز شد، اما حاکمان نظامي اين کشور نتيجه انتخابات را به رسميت نشناختند.

 

از آن زمان رهبر مخالفان دولت ميانمار بيشتر سال‌هاي عمرش را در حبس به‌سر برده است.

 

لوک بسون 52 ساله متولد پاريس است که از 17 سالگي با رها کردن درس به فيلم‌سازي پرداخت، اکنون به عنوان کارگردان، نويسنده و تهيه‌کننده‌اي مطرح سينما از او ياد مي‌شود. در کارنامه او فيلم‌هاي بزرگي چون «آبي بزرگ»، «نيکيتا»، «لئون»، «عنصر پنجم» و «ژاندارک» ديده مي‌شود.

نظر شما