جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۹
کد خبر: ۴۱۰۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰
سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به مناسبت ايام شعبانيه، جشنواره اميد و انتظار را از 11 تا 17 تيرماه در پنج منطقه 9، 10، 11، 12 و 18 برگزار مي‌كند.
علي‌اكبر محمدي داراني مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 10 در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: اين جشنواره در رشته‌هاي مختلفي مانند شعر، خوشنويسي، وبلاگ‌نويسي و عكاسي و نيز راه‌اندازي كاروان‌هاي انتظار در شب ميلاد امام زمان (عج) در هر يك از مناطق برگزار مي‌‌شود.
رييس فرهنگسراي عطار بيان اينكه در اين جشنواره هر يك از مناطق مسووليت يكي از برنامه‌ها را به عهده دارد، گفت: مديريت مراكز فرهنگي هنري منطقه 18 و فرهنگسراي خاتم، مسابقه شعر با موضوع اميد و انتظار و تجليل از خادمان مهدوي را در مناطق ذكر شده به عهده دارد. ضمن اينكه مديريت مراكز فرهنگي هنري منطقه 9 و فرهنگسراي كار مسابقه عكاسي را در مناطق برگزار مي‌كند.
وي اظهار داشت: مديريت مراكز فرهنگي هنري منطقه 11 و فرهنگسراي رازي عهده‌دار مسابقه وبلاگ‌نويسي در فضاي مجازي است و فرهنگسراي شهر و منطقه 12، مسابقه خوشنويسي با عنوان مشق عشق را با محوريت ادعيه، زيارت و فرازهايي از زيارت آل ياسين را بر عهده دارد.
داراني به راه‌اندازي كاروان انتظار در شب ميلاد امام زمان (عج) اشاره كرد و افزود: اين كاروان شامل موسيقي محلي همراه با ساز و دهل، چاووشي خواني، ذكر صلوات و طبق‌كشي به صورت نمادين از هر يك از مراكز سازمان به سمت امامزاده همان منطقه حركت مي‌كند.
به گفته وي، كاروان انتظار در منطقه 10 از مجتمع اعتماد به سمت امامزاده معصوم، در منطقه 11، از فرهنگسراي رازي به سمت امامزاده معصوم، در منطقه 18 از فرهنگسراي خاتم به سمت امامزاده زيد، در منطقه 9، از فرهنگسراي كار به سمت امامزاده عبدالله و در منطقه 12 از خانه فرهنگ دردار به سمت امامزاده يحيي (ع) حركت مي‌كند. سخنراني، مداحي و نماز امام زمان (ع) نيز از جمله برنامه‌هايي است كه پس از نماز مغرب و عشا در امامزاده‌ها در نظر گرفته شده است.





نظر شما