شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۱۱۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
پايگاه خبري تحليلي «تازه» كه توسط گروهي از كارشناسان ارشد روابط بين الملل، راه اندازي شده است تلاش دارد تا از زاويه فرهنگ به موضوعات گوناگون بين المللي بپردازد و تازه ترين رويدادهاي بين المللي را از اين زاويه، مورد تجزيه و تحليل قرار دهد.

پايگاه خبري تحليلي «تازه»، همزمان با مبعث پيامبر اکرم(ص)، با آدرس اينترنتي www.tazeh.net فعاليت رسمي خود را آغاز کرد.


پايگاه خبري تحليلي «تازه» كه توسط گروهي از كارشناسان ارشد روابط بين الملل، راه اندازي شده است تلاش دارد تا از زاويه فرهنگ به موضوعات گوناگون بين المللي بپردازد و تازه ترين رويدادهاي بين المللي را از اين زوايه، مورد تجزيه و تحليل قرار دهد.


در معرفي اين سايت آمده است:


«چتر سنگين سياست، در سال هاي گذشته، باعث غفلت از امر بنيادين فرهنگ يا پرداختن نادرست به آن شده است. اين درحالي است كه انقلاب اسلامي ايران بيش از آن كه يك انقلاب سياسي باشد، يك انقلاب فرهنگي بوده و به همين دليل در دو دهه گذشته مورد هجمه شديد فرهنگي قرار گرفته است.


فرهنگ اسلامي ايراني، يكي از نقاط قوت جامعه ايراني در عرصه جهاني به شمار مي رود و هرچند در شرايط كنوني، ايران در حال تبديل شدن به يك قدرت صنعتي و اقتصادي است اما بي ترديد، يكي از قدرت هاي فرهنگي جهان ديروز، امروز و فرداست. به همين دليل، توجه به امر فرهنگ و گستردن بال و پر فرهنگ اسلامي ايراني مي تواند در مسير پيشرفت ايران و انقلاب اسلامي بيش از هر چيزي مؤثر و مفيد باشد.


از سوي ديگر چرخش سياست و اقتصاد جهاني به سمت امر فرهنگ و شكل گيري قدرت نرم و ديپلماسي فرهنگي، ضرورت توجه و پرداختن به موضوعات و مسائل فرهنگي را دوچندان كرده است و ناگزير سياست مدارن فرهنگ گريز نيز چاره اي جز تن دادن به سياست فرهنگي نخواهند داشت.


پايگاه خبري تحليلي تازه، كه توسط گروهي از كارشناسان ارشد روابط بين الملل، راه اندازي شده است تلاش دارد تا از زاويه فرهنگ به موضوعات گوناگون بين المللي بپردازد و تازه ترين رويدادهاي بين المللي را از اين زوايه، مورد تجزيه و تحليل قرار دهد. از اين منظر، پايگاه خبري تحليلي تازه نه يك پايگاه صرفا فرهنگي كه پايگاهي است كه به موضوعات و مسائل سياسي، اقتصادي، اجتماعي و ... از زاويه فرهنگي نگاه مي كند.»

نظر شما