جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۱۳۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴
زندگي جنجالي بازيگر فقيد و محبوب فيلم پدرخوانده، از بخش پنهاني برخوردار بوده که به تازگي مورد توجه قرار گرفته،مارلون براندو در طول زندگي خود چندين اختراع را به نام خود به ثبت رسانده که يکي از آنها سيستم تنظيم درامهاي کونگا بوده است.

مهر- براندو ده ها سال پيش با کمک و همکاري «پونچو سانچز» نوازنده آمريکاي لاتين اين سيستم تنظيم را براي طبلهاي کونگا ابداع کرده و به نام خود به ثبت رسانده است و با وجود اينکه براي بخشهاي مختلف اين ابداع خود چهار حق امتياز مجزا دريافت کرد، نتوانست توجه توليد کنندگان را براي ساخت اين سيستم جديد به خود جلب کند.


در سيستم تنظيم کونگا که توسط براندو ابداع شده بود، پيچهايي که در بخش بالايي کونگا قرار داشتند توسط يک اهرم تنظيم کننده جايگزين شده بودند.


از ديگر ابداعات براندو مي توان به کفشهاي شناي بهبود دهنده اصطکاک اشاره کرد، اين کفشها مي توانستند در زير آب و در برابر کف استخرها اصطکاک کافي را به وجود آوردند تا فرد بتواند به راحتي در کف استخر راه رفته و يا ورزش کند.


 به گفته «کوين کستانزا» وکيل براندو، زماني که وي در حال ابداع يا طراحي طرح هاي خود بود دوست نداشت که او را به عنوان يک هنرپيشه خطاب کنند، نمي خواست بداند که او محبوب ترين هنرپيشه شما است، نمي خواست بداند که شما تا چه اندازه فيلمهاي او را دوست داريد و نمي خواست درباره هنرپيشگي، اسکار و هر موضوعي که به اين مطالب مرتبط باشد سخن بگويد.


کستانزا مي گويد براندو مجذوب ساختارهاي گنبدي شکل متشکل از سطوح هندسي بود و همواره درمورد روشهايي براي ساخت ابزارهاي مختلف با استفاده از اين فرم صحبت مي کرد.


مارلون براندو تا به حال با عنوانهايي مانند يک هنرپيشه برنده اسکار، فعال اجتماعي، رمان نويس آماتور و يکي از غيرعادي ترين شخصيتهاي جهان شناخته مي شد، اما با آشکار شدن بخش علمي پنهاني زندگي وي، مي توان عنوان يک مبتکر علمي را نيز در زندگي حرفه اي وي به ثبت رساند.

نظر شما