جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۵
کد خبر: ۴۱۳۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
مديرکل حريم شهرداري تهران با بيان اين که تا کنون 10 هزار هکتار اراضي حريم تهران براي ايجاد فضاي سبز و درختکاري به شهرداري تهران واگذار شده است ، گفت : طرح جامع حريم تهران به عنوان سند فرادست براي همه نهادهاي مربوطه در حريم شهر تهران خواهد بود و در آينده نزديک اجرا مي شود .

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران سيد صباح الدين متقي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص واگذاري اراضي از سوي منابع طبيعي به شهرداري تهران گفت: بر اساس برنامه قرار است تا سازمان جنگلداري و منابع طبيعي به تدريج بخش هايي از عرصه حريم را به شهرداري تهران واگذار کند که در اين راستا تا کنون 10 هزار هکتار در تهران تاکنون واگذار شد ه و بقيه اين اراضي نيز به تدريج واگذار خواهد شد .


او با تاکيد بر صيانت از اراضي محدوده حريم تهران و لزوم برنامه ريزي براي آن اظهار کرد : واگذاري اين اراضي با هدف صيانت از آن و ايجاد اماکن گردشگري و درختکاري در محدوده حريم تهران و براي استفاده شهروندان انجام خواهد شد.


مدير کل حريم شهرداري تهران در ادامه اظهار کرد: با واگذاري اين اراضي، علاوه بر حفظ وضعيت موجود، فضايي مناسب براي ايجاد کاربري هاي مناسب و مکان هايي براي جبران خلا فضاهاي فراغتي شهروندان به وجود مي آيد .


او همچنين با اشاره به اين که تهيه طرح جامع حريم پايتخت در مراحل نهايي قرار دارد گفت: اين طرح به عنوان اسناد فرادست براي همه نهادهاي مربوطه در حريم شهر تهران خواهد بود و در آينده نزديک اجرا مي شود .


به گفته متقي با اجرا ي اين طرح که با محوريت و غلبه فضاي سبز ، درختکاري و فراهم کردن بسترهاي گردشگري و تفرج گاهي براي شهروندان تهيه مي شود ، همه اقدامات ، تنها بر اساس طرح جامع و تفصيلي حريم شهر انجام خواهد شد .

نظر شما