جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۷
کد خبر: ۴۱۴۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 20 از ويژه‌برنامه‌هاي تابستاني در اين منطقه خبر داد و گفت: افزايش مشاركت‌هاي مردمي،‌ يكي از مهمترين اهداف در اجراي برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدتقي محمديان در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اين مطلب گفت: ويژه برنامه‌هاي فرهنگي كه با هدف معرفي مفاخر شيعه و مترجمان قرآني تدارك ديده شده، برنامه‌اي است كه طراحي اوليه آن از سوي مسئولان فرهنگسرا صورت گرفته اما بخش قابل توجهي از برنامه با مشاركت و تعامل شهروندان اجرا مي‌شود.


رييس فرهنگسراي ولا افزود: البته اين همايش به طور ماهانه برگزار مي‌شود كه حضور و مشاركت شهروندان در اجراي اين هم‌انديشي را نمي‌توان ناديده گرفت. شهروندان در برگزاري مسابقات، جشن ها و برنامه‌هاي گردشگري نيز نقش بسيار پررنگي خواهند داشت.


محمديان اظهار داشت: فرهنگسراي ولا بعنوان قطب فرهنگي ري براي فصل تابستان برنامه‌هاي مختلفي در حوزه‌هاي آموزشي، هنر، قرآن، ورزش، ادبي، رايانه و نجوم تدارك ديده است. برپايي كارگاه‌هاي مشاوره فردي و گروهي به همراه همايش‌ها و برنامه‌هاي متنوع مناسبتي از ديگر برنامه‌هايي است كه براي شهروندان در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اينكه برنامه‌هاي غني‌سازي اوقات فراغت به گونه‌اي پيش‌بيني شده است كه بتواند به نياز و تقاضاي همه گروه‌هاي سني مخاطب پاسخ مثبت بدهد،‌ ادامه داد: با توجه به تقارن ماه مبارك رمضان با فصل تابستان برنامه‌ها به گونه اي طراحي شده تا در عين شاد بودن، رنگ و بوي معنوي و مذهبي نيز داشته باشد و علاوه بر آن درصد قابل توجهي از برنامه‌هاي تابستاني امسال بر اساس نظر و تقاضاي مخاطبان فرهنگسرا پيش بيني شده است.

محمديان با اشاره به برنامه فيلم‌پارك، تصريح كرد: در كل مجموعه فرهنگي شهر تهران فقط 5 مجموعه مجوز و شرايط اكران فيلم پارك را دارند و فرهنگسراي ولاء نيز بعنوان ششمين مجموعه از تابستان امسال فيلم پارك را اكران مي‌كند. در اين طرح فيلم‌هاي روز سينما كه در حال اكران است از طريق تلويزيون شهري واقع در فرهنگسرا به نمايش عموم در مي‌آيد كه بي شك مورد استقبال اهالي قرار مي‌گيرد.



رييس فرهنگسراي ولا به دوره‌هاي آموزشي اين فرهنگسرا اشاره كرد و گفت: در اين دوره بيشتر كلاس‌ها بنا به نظر و خواسته مخاطبان طراحي و برگزار شده است كه در ساير مجموعه‌هاي آموزشي كمتر به چشم مي‌خورد. كلاس‌هايي مانند كلاس‌هاي طراحي مد و لباس‌هاي اسلامي، طراحي دكوراسيون منزل، آموزش دستيار دندانپزشك، تعليم تكنسين داروخانه، تربيت مربي مهدكودك و كلاس‌هاي نجوم عناوين بخشي از اين دوره‌ها است.


به گفته محمديان،‌ به منظور فراهم شدن شرايط مناسب براي استفاده تمام شهروندان از برنامه‌هاي فرهنگسرا و مراكز زير مجموعه و بخش قابل توجهي از برنامه‌ها به طور رايگان برگزار مي‌شود و كلاسهاي آموزشي تخصصي نيز نسبت به كميت و كيفيت برنامه‌ها با حداقل قيمت تمام شده تعريف شده است.

نظر شما