يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۱۵۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲
با حضور خالق قصه‌هاي مجيد برگزار مي‌شود
قصه‌هاي ناب عنوان کارگاه آشنايي با قصه‌نويسي است که با حضور خالق قصه‌هاي مجيد در جمع نوجوانان و جوانان علاقمند برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تهران و مديريت مراکز فرهنگي هنري منطقه 22، کتابخانه سيدالشهدا (ع) اين کارگاه را که ويژه دانش آموزان پسر است با حضور هوشنگ مرادي کرماني نويسنده نام آشناي کشورمان برگزار مي‌کند و طي آن به اهميت و تکنيک‌ها و روش‌هاي نوشتن قصه و قصه گويي پرداخته مي‌شود.


در اين نشست هم چنين کتاب «شما که غريبه نيستيد» - زندگينامه خود نوشت مرادي کرماني- مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد.


هوشنگ مرادي کرماني متولد 1323 کرمان است و عمده شهرت اين نويسنده و فيلمنامه نويس محبوب کشورمان به خاطر کتابهاي داستاني است که براي کودکان و نوجوانان نوشته است.


وي براي جلد دوم «قصه‌‏هاي مجيد» در سال 1360، لوح تقدير شوراي کتاب کودک را دريافت کرد و آثار او به زبان‌‏هاي هندي، عربي، انگليسي، آلماني، اسپانيايي، هلندي و فرانسوي ترجمه شد ، اما اولين اثري که از او به زبان انگليسي ترجمه شده داستان «سماور» از «قصه‌هاي مجيد»است که براي يونيسف فرستاده شد.


از جمله آثار مرادي کرمان عبارتند از: معصومه، من غزال ترسيده‌‏اي هستم، قصه‌‏هاي مجيد، بچه‌‏هاي قالي بافخانه، نخل، چکمه، داستان آن خمره، مشت برپوست، تنور، پلو خورش، مهمان مامان، مرباي شيرين، لبخند انار (مجموعه داستان) ، مثل ماه شب چهارده، نه ترو نه خشک و شما که غريبه نيستيد (خاطرات).



کتابخانه سيدالشهدا(ع) شهرک دانشگاه شريف برنامه قصه‌هاي ناب را با مشارکت شهرداري ناحيه 3 منطقه 22 در تاريخ 22 تيرماه جاري از ساعت 10 صبح برگزار مي‌کند و علاقمندان براي کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره 44990772 تماس بگيرند.

نظر شما