جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۴
کد خبر: ۴۱۷۰۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰
شهردار منطقه 22 تهران با بيان اينکه شهربازي «هزار و يک شهر» با مساحت 140 هزار هکتار و با حجم سرمايه گذاري بالغ بر دو هزار و 400 ميليارد تومان تا چهار سال آينده به بهره برداري مي‌رسد، گفت: اجراي اين پروژه با همکاري شهرداري و بخش خصوصي آغاز شده و به صورت مرحله‌‌اي بهره‌برداري مي‌شود.‌

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، عباس بهاري درمورد پروژه هاي منطقه 22 اظهارکرد : منطقه 22 با داشتن جمعيت 138 هزار نفري، منطقه اي در حال توسعه است، و پروژه هايي نظير شهربازي هزار و يک شهر، احداث درياچه و سامندهي رود دره کن از جمله پروژه هاي فرا منطقه اي است که در اين منطقه در حال اجرا است.

 

او ادامه داد : پروژه شهربازي هزار و يک شهر که چندي پيش توسط شهردار تهران کلنگ احداث آن زده شد در زميني به مساحت 140 هزار هکتار و با حجم سرمايه گذاري بالغ بر دو هزار و 400 ميليارد تومان آغاز شده و تا 4 سال آينده به طور کامل به بهره برداري مي رسد.

 

شهردار منطقه 22 تصريح کرد: البته فازهاي مختلف پروژه شهربازي به طور پي در پي درظرف مدت چهار سال به بهره برداري مي رسند.

 

بهاري افزود: شهر بازي هزار و يک شهر در ضلع شمال بزرگراه شهيد همت قرار گرفته و با مشارکت شهرداري و بخش خصوصي اجرا مي شود.

 

پروژه درياچه منطقه 22 تا اوايل سال آينده به بهره برداري مي‌رسد

 

او همچنين در ادامه به اجراي پروژه درياچه اشاره کرد و گفت: در حدود 135 هکتار مساحت به حجم آبگيري مخزن پروژه درياچه و نزديک به 170 هکتار به حاشيه ساحل آن اختصاص دارد که اين پروژه نيز پروژه اي فرا منطقه اي است و اميدواريم تا اوايل سال اينده آبگيري شده و به بهره برداري برسد.

 

شهردار منطقه 22 با بيان اينکه پروژه درياچه با همکاري حوزه معاونت فني عمران در حال انجام است و از پيشرفت فيزيکي قابل قبولي برخوردار بوده، عنوان کرد: يکي ديگر از پروژه هاي منطقه 22 احداث پارک در حاشيه البرز به مساخت 170 هکتار است که 7 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و تاکنون براي احداث آن 40 ميليارد تومان هزينه شده است.

 

ساماندهي رود دره کن در منطقه 22 تا اول مهر به انجام مي رسد

 

بهاري در بخش ديگري از سخنانش به ساماندهي رود دره کن اشاره کرد وگفت: ساماندهي 40 هکتار از اين مجموعه به عهده شهرداري منطقه 22 است، چرا که اين مساحت در منطقه 22 قرار گرفته و هم اکنون پيشرفت فيزيکي آن نيز قابل ملاحظه بوده و حداکثر تا اول مهر به بهره برداري مي رسد.

 

راه اندازي باغ گل و گياه در پارک چيتگر

 

او در ادامه سخنانش به ايجاد باغ گل و گياه در پارک چيتگر اشاره کرد و افزود: مطالعات اوليه براي احداث اين باغ صورت گرفته و در آينده اي نزديک اين پروژه نيز عملياتي مي شود.

 

شهردار منطقه 22 همچنين اظهار اميدواري کرد که با تهيه طرح تفصيلي شهر تهران منطقه 22 به طور مطلوب از لحاظ کيفي گسترش مي يابد.

 

بهاري در بخش ديگري از سخنانش در مورد وجود مراکز فرهنگي در منطقه 22 اظهار کرد: اين منطقه داراي 9 محله است که هر يک از محلات يک سراي محله دارند و ساختمان تسنيم به مساحت هفت هزار و 800 متر مربع به عنوان مرکز اجتماعي، فرهنگي و مذهبي در اين منطقه ساخته شده و به زودي افتتاح مي شود.

 

او همچنين با تاکيد اينکه از لحاظ وجود مراکز ورزشي، وضعيت منطقه 22 مطلوب بوده و تعداد اين مراکز در حال حاضر جوابگوي مردم منطقه است، عنوان کرد: در اين منطقه 5 مجموعه ورزشي الزهرا براي بانوان و در هر يک از محلات، يک چمن مصنوعي احداث شده و علاوه بر آن با تخصيص اعتبارات لازم در بودجه امسال شهرداري منطقه ، ساخت 3 زمين چمن نيز در دست اقدام است. 

نظر شما