جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۱۸۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹
محمد هاشمي گفت: آقاي هاشمي از نماز جمعه يا از مردم که قهر نيست اما اگر بستر اين گونه باشد که به جايگاه نماز جمعه و به آقاي هاشمي توهين شود که هر دو توهين به نظام است ايشان ترجيح مي‌دهد اين حرمت‌ها و تقدس شکسته نشود.

ايلنا:

گزيده سخنان وي به اين قرار است:

 

بستر را اين گونه فراهم کردند که آيت‌الله هاشمي ديگر در نماز جمعه شرکت نکند. به گفته امام " هاشمي زنده است،‌چون نهضت زنده است" يعني هاشمي را مترادف با نهضت دانستند.

 

حالا اگر بستر را اينگونه بسازيم که يک عده از به اصطلاح تشکل‌ها يا جريان‌هاي سازمان يافته بيايند و آنجورعليه آقاي هاشمي شعار بدهند يا مثلا توهين کنند، در واقع هم به ساحت و جايگاه نماز جمعه توهين شده و هم به شخص آقاي هاشمي که هر دو مربوط به نظام است. نه نماز جمعه جشن تولدي است که داخل يک خانه برويم و هر کاري که بخواهيم انجام دهيم، نه آقاي هاشمي چنين شخصيتي است اما بستر را اينگونه فراهم کردند که ايشان انتخابي جز اين نداشته باشد.

 

آقاي هاشمي در اين 50 سالي که با نهضت همراه است، هيچ گاه يک لحظه نه از نهضت قهر کرده است،‌نه از نظام و نه از انقلاب. براي ايشان قهر معنا نداشته اما از خيلي چيزها صرف نظر کرده و گفته مثلا شرايط مناسب نيست و فلان کار را انجام نداده است.مقوله نماز جمعه هم همين است.

 

در همان سالهاي اوج اصلاح طلبان که بعضي از حرمت‌شکتي‌ها صورت مي‌گرفت و به مقدسات توهين مي‌شد به دوستان مي‌گفتم حرمت شکني نکنيد و مقدسات را زير سوال نبريد، چون وقتي که اين کار را کرديد دو روز ديگر نوبت خودتان هم مي‌شود و اينها مربوط به نظام است حالا اگر فرض کنيم آقاي هاشمي به دانشگاه تهران بروند و در نماز جمعه شرکت کنند ولي آنجا يک عده‌اي بيايند و بخواهند توهين کنند،‌ جايگاه نماز جمعه چه مي‌شود؟ در آن صورت به نماز جمعه اهانت شده است که اين درست نيست و چنين ملاحظاتي وجود دارد.

 

در اينکه عده اي با اين هدف واهي دنبال تخريب هاشمي هستند، نمي توان ترديدي داشت. مخالفان هاشمي بايد بدانند که در اين راه به بن بست خواهند خورد و نمي توانند وجهه يکي از ياران اصلي امام خميني را زير سئوال ببرند.

 

بايد بررسي شده و مشخص شود که حضور هاشمي براي چه جريان هايي آسيب رسان است. "احساس خطر" حضور هاشمي براي عده اي گاهي به قدري غيرقابل تحمل مي شود که خودشان را راضي مي کنند تا با شيوه هاي کاملا عجيبي وي را زير سوال ببرند و در همين راستا، ناخودآگاه خود را زير سوال مي بينند.

 

"انقلاب بي هاشمي" روياي محالي است که برخي ها گمان مي کنند، مي توانند به آن برسند. آنها بايد اين را در ذهن خود بگنجاند که اين امر چيزي نيست که روزي عملي شود، چرا که مردم هاشمي را با انقلاب مي شناسند و زحماتش براي انقلاب و کشور را فراموش نکرده و از اين پس هم نخواهند کرد.

هاشمي ستيزي هرگز به جايي نمي رسد، اين را دوستان و حتي مخالفان هاشمي هم مي دانند.

جاي هاشمي در نماز جمعه خالي است.

نظر شما