شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۲
کد خبر: ۴۱۹۰۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
شهردار تهران با بيان اينکه تا قبل از مهرماه بزرگراه شهيد زين الدين تا ابتداي دانشگاه امام حسين (ع) امتداد مي‌يابد، گفت: اين بزرگراه تا پايان سال به سه راه آزمايش وصل شده و به سمت جاده جاجرود امتداد مي‌يابد.

به گزارش «شهر»، دکتر محمد باقر قاليباف روزگذشته-26 تير- در مراسم جشن نيمه شعبان که در مسجد ثامن الحجج (ع) منطقه 4 و با حضور آيت الله جلالي خميني نماينده ولي فقيه در شرق تهران و جمعي از مديران شهري برگزار شد، ضمن تبريک ولادت يگانه منجي عالم بشريت (عج) به يکايک محبان اهل بيت (ع) ، اظهار کرد : اميدواريم تا زنده هستيم در مسير خواسته هاي امام زمان (عج) گام برداريم و همه آرزوي ما ديدار آن حضرت است.


او با بيان اينکه خود را در اين صلاحيت نمي بينم که در مورد جايگاه اين روز عزيز سخن بگويم و تنها مي خواهم به يک موضوع در اين زمينه اشاره کنم، گفت : برگزاري چنين جشن هايي بسيار خوب و لازم است اما مهم تر از اين، حرکت ما در مسير خواسته‌هاي حضرت بقيه الله (ارواحنافداه) است.


شهردار تهران تاکيد کرد: اميدوارم همه ما توفيق يابيم جزو منتظران واقعي آن حضرت محسوب شويم و نه مانند افرادي باشيم که به اين مساله با نگاه غير واقع بينانه مي نگرند و به اين خاطر درک درستي از انتظار ندارند و يا کساني که موضوع انتظار را امري سطحي دانسته و صرفا آن را در برپايي جشن ها خلاصه مي‌کنند.


او در ادامه مشخصه‌هاي حکومت امام زمان (عج) را برقراري عدالت، توسعه علم، دانش و فضيلت‌هاي اخلاقي در جامعه عنوان کرد و گفت : منتظر واقعي کسي است که اين شاخص ها را در زندگي به کار گيرد ، نه اين که بنشيند و در انتظار ظهور آن حضرت باشد تا در آن زمان اين شاخص ها محقق شوند.


قاليباف با تاکيد بر اينکه منتظر حقيقي کسي است که صالح مصلح باشد، افزود: صالح واقعي خود ساخته ، به فکر محرومان ، با گذشت و اهل سخاوت بوده و در راه دين جان خود را فدا مي کند.



زيارت‌نامه‌خواني با حل مشكلات مردم معنا مي‌يابد


شهردار تهران در ادامه خاطرنشان کرد: منتظران واقعي آن حضرت ، امام راحل (ره) و شهداي انقلاب بودند که با فدا کردن جان خود انقلاب اسلامي را يک گام به ظهور نزديک تر کردند.


او اضافه کرد: در جامعه امروز هم منتظران واقعي امام زمان (عج) کساني هستند که مشکلات مردم را برطرف مي کنند.

  

 قاليباف با بيان اينکه بايد دست در دست هم دهيم تا فقر و فساد را در جامعه اسلامي امان ريشه کن کنيم، اظهار کرد: امروز بايد حل مشکلات مردم را در راس کارهاي خود قرار دهيم و اينگونه است که زيارت آل ياسين خواندنمان معنا پيدا مي کند.


شهردار تهران با تاکيد اينکه منتظر واقعي بايد در راه شکوفايي کشور گام بر دارد، عنوان کرد : تحت رهبري مقام معظم رهبري بايد بتوانيم در مسير خواسته هاي امام غايب حرکت کرده و قدرت اسلام را افزايش دهيم.


او در ادامه گفت: بايد در اين نيمه شعبان به کارنامه خود نگاه کنيم و ببينيم که آيا توانسته ايم در جامعه اسلامي گامي به جلو برداشته و موفقيت هايي کسب کنيم که اگر اينگونه نباشد جشن گرفتن هاي ما معنايي ندارد چرا که جشن گرفتن لازم اما کافي نيست.


شهردار تهران در بخش ديگري از سخانش عنوان کرد : ما با همان روحيه اي که در دوران دفاع مقدس به نبرد پرداختيم در شهرداري تهران نيز به فعاليت مي پردازيم و هرگز مسائل و مشکلات نتوانسته تاثيري بر روند کار ما در اين مجموعه داشته باشد.


قاليباف تصريح کرد : مهم اين است که هر جا هستيم به درستي انجام وظيفه کنيم و در اين راستا آنچه مي ماند کار توام با عقلانيت و اخلاص است .


او در ادامه با تاکيد اينکه توجه به مناطق جنوبي و محروم شهر در الويت کارهاي شهرداري تهران قرار گرفته اظهار کرد: شرق تهران نيز نسبت به غرب آن از عقب ماندگي هاي بيشتري برخوردار است که در اين راستا تلاش مي کنيم تا زيرساخت ها را توسعه داده و به حل مشکلات بپردازيم .


«بهانه‌ها» پروژه اتصال زين‌الدين به آزمايش را دو سال عقب انداخته است


شهردار پايتخت خاطرنشان کرد : امروز دسترسي ها در شرق تهران باز شده و در حوزه حمل و نقل عمومي ، فضاي سبز و ساير موارد نسبت به پنج سال گذشته از پيشرفت هاي مطلوبي برخورادر شديم در عين حال در حوزه زير ساخت ها نيز اقدامات اساسي صورت گرفته است.


قاليباف در ادامه با اشاره به اينکه قرار بود اتوبان شهيد زين الدين از وسط محله شميران نو عبور کند گفت : اين اقدام مشکلاتي به وجود مي آورد و تصميم گرفتيم اين بزرگراه را از منتهي اليه شميران نو عبور دهيم ، هر چند برخي با بهانه هاي مختلف و حکم قضايي اجراي اين پروژه را دو سال به تاخير انداختند.


او افزود : البته نهايتا ما توانستيم در دادگاه ثابت کنيم که اين اقدامي عاقلانه در جهت رفع مشکلات مردم است.


شهردار تهران در ادامه اعلام کرد : تا قبل از مهرماه بزرگراه شهيد زين الدين تا ابتداي دانشگاه امام حسين (ع) امتداد يافته و تا پايان سال نيز به سه راه آزمايش وصل شده و به سمت جاده جاجرود ادامه مي يابد.


شهردار پايتخت همچنين در خصوص بافت فرسوده منطقه شميران نو نيز گفت : براي بازسازي بافت فرسوده اين منطقه ، شهرداري هيچگونه عوارضي دريافت نمي کند و جريمه هاي گذشته هم به طور صد درصد بخشيده مي شود.

 پادگان کوهک نيز منتقل مي‌شود 

قاليباف اضافه کرد: در مورد محله کوهک نيز بحث بن بست بودن به زودي مرتفع خواهد شد تا مسير به سمت بزرگراه امام علي (ع) باز شود که در اين خصوص توافقات عمده با نيروهاي مسلح به عمل آمده و مراحل نهايي کار در حال انجام است تا پادگان کوهک همانند پادگان قلعه مرغي به مکان ديگري منتقل شود.


او در ادامه با تاکيد اينکه در اين پنج سال اقدامات کليدي و اساسي در اين منطقه صورت گرفته ، اظهار کرد: تا شش ماه اول سال 92 متروي خط 3 که از بزرگراه شهيد آيت الله سعيدي در ابتداي جاده ساوه آغاز شده ، از کنار بزرگراه شهيد صياد شيرازي گذر کرده و به منتهي اليه شرق تهران مي رود که در اين مسير مردم منطقه شميران نو نيز مي توانند از آن بهره مند شوند.


او همچنين در خصوص تثبيت نرخ تجاري‌سازي اماکن در منطقه شميران نو که خواست مردم اين منطقه بوده، گفت: براي تثبيت قيمت اداري و تجاري کردن ساختمان هاي اين منطقه يک نسخه خاص را با توجه به محروميت اين منطقه اعمال مي کنيم تا مشکلات مردم به نحو مطلوب برطرف شود.

نظر شما