جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۷
کد خبر: ۴۱۹۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
مدير کل حريم شهر تهران با اشاره به مراحل پاياني تهيه طرح جامع براي حريم پايتخت، از تکميل و نهايي شدن اين طرح تا پايان شهريورماه امسال خبر داد و گفت: طرح جامع حريم پايتخت براي نخستين بار در تاريخ پايتخت کشور در حال تهيه است.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، سيدصباح‌الدين متقي با بيان اين مطلب گفت: اين طرح که هم اکنون در مراحل نهايي تهيه قرار دارد، پس از تصويب به عنوان يک سند فرادست براي همه سازمان‌ها و ارگان‌ها قرار مي‌گيرد و همانند طرح جامع تهران براي همه لازم الاجراست.

او با اشاره به تهيه اين طرح براي نخستين بار در پايتخت کشور تهيه مي شود، اظهار کرد: بر اساس اين طرح که پس از تصوب در شوراي اسلامي شهر تهران اجرايي مي شود، هيچ ساخت و ساز در عرصه حريم براي بخش حقيقي و حقوقي انجام نمي‌شود و هر اقدامي با توجه به طرح جامع حريم شهرانجام خواهد شد.

مدير کل حريم شهر تهران با تاکيد بر اين که توجه اين طرح به گسترش فضاي سبز در حريم شهر است، افزود: بر اساس طرح جامع حريم تهران، همه اقدامات در عرصه حريم مبتني بر اسناد فرادست و با غلبه فضاي سبز، درختکاري و فراهم کردن بسترهاي گردشگري و تفرج گاهي براي شهروندان مي شود.


او با بيان اين که طرح جامع حريم بعد از طي مسير قانوني و تصويب در شوراي اسلامي شهر تهران قابل ابلاغ خواهد بود، ابراز اميدواري کرد که اين طرح تا پايان شهريور سال‌جاري نهايي شود.

نظر شما