جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۲۴۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱
به ميزباني فرهنگسراي انديشه/
کتاب «خياط شهر ما» نوشته سميرا اصلان‌پور در فرهنگسراي انديشه رونمايي مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگ سراي انديشه ، خياط شهر ما داستان واره‌هايي از زندگي عارف معاصر، شيخ رجبعلي نکوگويان «خياط» بوده که سميرا اصلان‌پور آن را گردآوري کرده است.

 

«خياط شهر ما» شامل چهل قصه و حاصل تلفيق دو کتاب «هفت دريا شبنم» و «يک شهر، يک خياط» است که علاوه بر قصه‌هاي جديد، داستان‌هايي را که پيش از اين در دو کتاب‌ چاپ شده بود نيز در خود جاي داده است. داستان موجود در اين کتاب بيشتر منعکس‌کننده رفتار، سلوک اجتماعي، کرامات اخلاقي و ارتباط وي با مردم و خاطرات شيخ رجبعلي خياط بوده است.

 

در بخشي از اين کتاب مي‌خوانيم:

چه کسي فکر مي‌کند آدمي که حدود نيم قرن پيش چشم از جهان فرو بسته است، هنوز در خاطره‌هاي يک شهر زنده باشد، آدمي که يک شهر خاطره از او باقي مانده است . هنوز هم که هنوز است مزار شيخ عارف ما، محفل و ميعادگاه دوستان اوست، چه بسا دوستان و دوستداراني که هرگز ملاقاتي با او نداشته و سال ها پس از مرگ او پا به اين جهان گذاشته اند.چه بزرگاني که آثار ماندگار فراواني از آن ها باقي مانده،اما هرگز نتوانسته اند به دايره نفوذ عارف مردمي اي چون شيخ رجبعلي خياط نزديک شوند؛پيرمردي که جلسات درسش را پاي چرخ خياطي اش برگزار مي کرد و هيچ اثر مکتوبي از او به يادگار نمانده است ؛جز آنچه بر قلب ها حک شده و نسل به نسل به ارث رسيده است.

 

اين برنامه روز چهارشنبه 5 مرداد1390 ساعت 18 با حضور نويسنده و خطيب ارجمند حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد علي غروي در محل فرهنگسراي انديشه واقع در خيابان شريعتي نرسيده به پل سيدخندان بوستان هلال احمر برگزار مي‌شود.


نظر شما