جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۸
کد خبر: ۴۲۴۳۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
رئيس شوراي اسلامي شهر با تاکيد اينکه کارهاي مطالعاتي فرهنگي و زيست محيطي پروژه دو طبقه کردن بزرگراه صدر به نحو مطلوب و همه جانبه به انجام رسيده ، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته در پروژه دو طبقه شدن بزرگراه صدر همزمان با بهره برداري از اين پروژه ديوار صوتي نيز براي کاهش آلودگي صوتي آن محدوده ايجاد مي‌شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران صبح امروز ـ4 مرداد- حمزه شکيب رئيس کميسيون عمران شوراي اسلامي شهر با اشاره به اينکه بحث احداث تونل نيانش در کميسيون عمران بررسي شد و سه گزينه تعريض بزرگراه شهيد صدر ، استفاده از تونل و دو طبقه کردن بزرگراه مطرح شد ، در حال‌حاضر بحث چگونگي احداث آن توسط شهروندان مورد سئوال قرار گرفته، افزود: مطلوب است جلسه‌اي با حضور مديران معاونت فني عمران شهرداري تهران برگزار شود تا بررسي موارد متعدد اطلاع رساني مناسب براي افکار عمومي به انجام رسد.


او با بيان  اينکه براي آنکه با احداث تونل نيايش بار ترافيکي صدر افزوده نشود پيشنهاد شد بار اضافه ترافيکي توسط پروژه ديگري جابه جا شود، اظهار کرد: تعريض بزرگراه صدر يکي از اين پيشنهادات بود که به دليل هزينه سرسام آور رد شد. و از ميان پيشنهاد حفر تونل و دوطبقه کردن بزرگراه مطالعات علمي و فني گزينه دو طبقه کردن را توجيه مي کرد.

در ادامه چمران رئيس شوراي شهر افزود: براي اين پروژه 12 طرح آورده شد که شهرداري دو طبقه کردن را از لحاظ اقتصادي و سرعت عمل مناسب‌تر مي‌دانست.

او اضافه کرد: همچنين براي کاهش آلودگي صوتي بزرگراه صدر، ديوارهاي صوتي ايجاد مي‌شود که اشراف خودروهاي گذري نيز به اين خانه‌ها کمتر شود و در اين زمينه کارهاي مطالعاتي توسط معاونت فني عمران شهرداري تهران به شکل مطلوب صورت گرفته است.

در ادامه جلسه احمد مسجد جامعي عضو کميسيون فرهنگي شوراي شهر نيز با اشاره به ديدار اعضاي شوراياري منطقه اجراي پروژه صدر گفت: هفته گذشته شوراياري‌هاي اين محله در خصوص مشکلات دو طبقه شدن اين بزرگراه و مشکلات زيست محيطي و آلودگي‌هاي صوتي که پس از بهره برداري از اين پروژه براي ساکنان اين منطقه ايجاد مي‌شود به شوراي شهر آمدند که با بررسي هاي انجام شده پاسخ سئوالات آنها داده شد ولي براي احترام به افکار عمومي شهروندان جا دارد با حضور نمايندگان معاونت عمراني ابهامات اين پروژه براي شهروندان توضيح داده شود.

وي ادامه داد: يکي از امتيازات پروژه صدر نيايش حذف کابل هاي فشار قوي از اين منطقه است و علاوه بر آن مطالعات فرهنگي، اجتماعي و زيست محيطي اين پروژه به نحو مناسب صورت گرفته که براي قانع شدن شهروندان مطلوب است در اختيار رسانه ها قرار گيرد.

در ادامه جلسه معصومه ابتکار نيز با بيان اينکه کميته محيط زيست مشکلات آلودگي هوا و آلودگي صوتي در اين منطقه را مورد بررسي قرار داده است، گفت: بهتر است توجيهات و گزارشات و مطالعات اين طرح در اختيار شوراي شهر قرار گيرد.

همچنين حمزه شکيب رئيس کميسيون عمران شوراي شهر نيز در بخش ديگري با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت در رابطه با مقاوم سازي بيمارستان‌ها در مقابل زلزله گفت: بيشتر بيمارستان ها با مشکلاتي در خصوص مقاوم سازي روبرو هستند. در سال 82 طرحي در شورا به تصويب رسيد که براساس آن بايد تمام شريان‌هاي اصلي شهر مقاوم سازي شود. متاسفانه وزارت بهداشت از ابتداي اين حرکت تلاشي در خصوص اجرايي کردن آن نداشته است. در حالي که بيمارستان‌ها بايد در حين زلزله نيز به خدمات رساني خود ادامه دهند.

او با تاکيد بر اينکه وضعيت مقاوم سازي بيمارستانها ي پايتخت بسيار اسف بار است، گفت: قرار بود وزارت بهداشت اين موضوع را دنبال کند اما همچنان با بي تفاوتي به اين موضوع نگاه مي‌کند.

رئيس کميسيون عمران شورا با اشاره به اينکه در مدارس اين کار با جديت دنبال مي‌شود و مجلس نيز بودجه خوبي در اين رابطه مصوب کرده است، گفت: اما بحث بيمارستان‌ها از مدارس نيز مهمتر است. در شورا طرحي به تصويب رسيد که درمانگاه‌هايي که شهرداري براي ساخت آنها مجوز مي‌دهد روابط خاصي را از لحاظ مقاوم‌سازي رعايت کنند. متاسفانه حتي نماينده وزارت بهداشت در اين شوراهاي تخصصي نيز شرکت نمي‌کند و اين نشانه بي‌اهميتي اين موضوع براي مسئولان وزارت بهداشت است.

شکيب در ادامه افزود: اما شهرداري تهران در مورد اين مسئله به خوبي اقدامات لازم را انجام داده و کلينيک‌هاي تهران که توسط شهرداري ساخته مي‌شود به نحو مطلوب مقاوم سازي نيز مي‌شود.

او از شورا خواست نامه‌اي به شخص وزير نوشته شود تا در جريان امور قرار گرفته و به اين موضوع بحراني رسيدگي کند.

دانشجو نيز با بيان اينکه برخي از بيمارستان‌ها بدون آنکه زلزله بيايد با مشکل روبرو هستند، گفت:‌ از اين مشکلات در بيمارستان هاي ما زياد است. در برخي از بيمارستان‌ها بدون آنکه زلزله اتفاق بي افتد نيز به فوريت نيازمند رسيدگي هستند.

چمران نيز در اين رابطه گفت: متن نامه تهيه و به وزير بهداشت ارسال خواهد شد.


نظر شما