شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۴
کد خبر: ۴۲۴۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵
مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه، از برپايي نمايشگاه بصيرت قرآني در ايستگاه‌هاي مصلي و شهيد بهشتي در طول ايام ماه رمضان خبرداد و افزود: درحال حاضر نيز در 30 ايستگاه مترو روحانيون جواني براي پاسخ‌گويي به شبهات و مسائل شرعي و ارائه مشاوره مذهبي وخانوادگي حضور دارند كه از اين طرح استقبال بسيار خوبي شده است.

علي محمدقلي‌ها مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» در مورد برنامه‌‌هاي فرهنگي مترو در ايام ماه رمضان گفت: همزمان با اين ماه مبارك و برگزاري نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، نمايشگاه بصيرت قرآني نيز در ايستگاه‌هاي بهشتي و مصلي خط يك برگزار مي‌شود.

 

او افزود: همچنين در طول اين 30روز ، هر روز يك شماره از ويژه‌نامه فرهنگي ماه رمضان بين مسافران توزيع ‌مي‌شود. اين ويژه‌نامه شامل بخش‌هاي مختلفي از جمله ادعيه روزهاي ماه‌رمضان، داستان‌هاي خواندني از اهل‌بيت (ع)، نكات بهداشتي و علمي در مورد روزه‌داري، آداب و احكام روزه، فرازهايي از دعاي ابوحمزه ثمالي و مسابقه مي‌شود.

 

مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه، گفت: هر روز يك جزء از قرآن كريم نيز در طول ايام ماه رمضان از سيستم‌هاي صوتي ايستگاه‌هاي مترو پخش مي‌شود. توزيع افطار بين مسافران روزه‌دار در تمام ايستگاه‌ نيز از ديگر برنامه‌هاي مترو در ماه رمضان است.

 

او ادامه داد: همچنين مترو در طول برگزاري نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم سرويس‌دهي ويژه‌اي به اين نمايشگاه از طريق دو ايستگاه شهيد بهشتي و مصلي دارد.

 

قلي‌ها درمورد ديگر برنامه‌هاي فرهنگي مترو، اظهاركرد: علاوه‌بر برنامه‌هاي فرهنگي پيش‌بيني شده در ايام ماه رمضان، برنامه‌هاي ديگري به طور دائمي در طول سال اجرا مي‌شود كه از جمله آن مي‌توان به حضور روحانيون در ايستگاه‌هاي مترو براي پاسخ گويي به شبهات و مسائل شرعي اشاره‌ كرد.

 

او افزود: درحال حاضر در 30 ايستگاه مترو روحانيون جواني براي پاسخ‌گويي به شبهات و مسائل شرعي و ارائه مشاوره مذهبي وخانوادگي حضور دارند كه تاكنون از اين طرح استقبال بسيار خوبي شده است.

 

او تاكيد‌كرد: به زودي اين طرح در تمام ايستگاه‌هاي مترو اجرايي خواهد شد.

نظر شما