شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۴
کد خبر: ۴۲۵۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
نوزدهمين نمايشگاه کتاب تهران پنجشنبه ششم مرداد با حضور رئيس جمهور در مصلاي تهران افتتاح و درهاي نمايشگاه از جمعه به روي مردم گشوده شد.

به گزارش شهر، در مراسم افتتاحيه نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن محمود احمدي‌نژاد گفت: امروز به فضل خدا حقيقت طلبي در ميان مردم ما به ويژه در بين جوانان مومن و انقلابي کشورمان رو به افزايش است و آنان با حق طلبي شيفته عدالت و پاکي بوده و در مسير ولايت خود را به قرآن و معرفت الهي مجهز مي‌کنند تا بتوانند در صحنه‌هاي جهاني انقلاب حضور يافته و نقش تعيين کننده خود را ايفا کنند.

 

احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌که امروز عشق به امام عصر (عج) و تعميق پيوند با قرآن با سرعت نور در ايران در حال گسترش است، تاکيد کرد: عصر، عصر ظهور است و روز حاکميت انسان کامل نزديک است.

 

رييس جمهور با بيان اين‌که عظمت قرآن ناشي از آن است از سوي خدا نازل شده است گفت :‌ قرآن با همه عظمت خود نازل شد و پيامبران و اولياء الهي مبعوث شده و مجاهدت کردند تا انسان به صراط مستقيم الهي هدايت شده و ظرفيت‌هاي او در اين مسير شکوفا شده و انسان به خدا نزديک شود.

 

او با اشاره به فرارسيدن ماه مبارک رمضان تصريح کرد:«درک و فهم و انس با ماه مبارک رمضان ملازم ومتناسب با درک و فهم و انس با قرآن است چرا که جوهر هر دوي آن‌ها يکي است ؛ ماه مبارک رمضان ظرف ليلة القدر و ليله القدر ظرف قرآن و صاحب ليله القدر حضرت امام عصر(عج) است.

 

نوزدهمين نمايشگاه قرآن که با شعار «قرآن؛ کتاب بيداري است» ششم مرداد ماه افتتاح شده، تا چهارم شهريور در مصلاي تهران برپا خواهد بود.

 

نمايشگاه داراي 30 بخش است. در بخش دشمن‌شناسي به مباحثي چون ولايت محوري، فتنه‌شناسي و قرآن‌سوزي و در بخش هنرهاي مفهومي به موضوعات انقلاب اسلامي و ولايت فقيه و نيز در بخش تحول علوم انساني نيز امکان مناظره با نمايندگان بخش‌هاي مختلف فعال در اين عرصه و نوآوري‌هاي جديد قرآن در حوزه علوم انساني فراهم است.

 

بزرگترين بخش نمايشگاه امسال بخش هنر مفهومي است که در جهت تبيين مفهومي ولايت فقيه فعاليت مي‌کند که در خارج شبستان مستقر شده است.

 

همچنين در نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم بخش آموزش به وزارت آموزش و پرورش و بخش پژوهش به وزارت‌هاي علوم و بهداشت واگذار شده است که اين بخش داراي 72 غرفه است و در آن 86 نشست دانشگاهي برگزار مي‌شود.

 

در طول نمايشگاه 550 نشست تخصصي برگزار مي‌شود که اين نشست‌ها به سفارش مرکز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني و نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم برپا خواهند شد.

 

در بخش عفاف و حجاب نيز بنياد مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزارت کشور و شوراي عالي انقلاب فرهنگي فعاليت مي‌کنند که اين بخش در زيرزمين نمايشگاه برپا است.

 

در بخش بين‌الملل نيز 30 کشور حضور دارند. حجت‌الاسلام و المسلمين حميد محمدي رييس مرکز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني در نشست خبري که قبل از نمايشگاه برگزار شد گفته بود که بخش عترت و ولايت از مهمترين بخش‌هاي نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم است و شايد در آينده به اين سمت برويم که نمايشگاه قرآن و عترت داشته باشيم و از جمله بخش‌هاي آن نيز امام علي (ع) و نهج‌البلاغه، امام سجاد (ع) و صحيفه سجاديه، مهدويت و امام رضا (ع) است.

 

يکي ديگر از بخش‌هاي نمايشگاه امسال همزمان با ماه مبارک رمضان نمايشگاه آثار تجسمي در رشته‌هاي خوشنويسي، طراحي و نقاشي، نگارگري، گرافيک، سفال و سراميک با مضامين قرآني از سوي مرکز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني و مرکز هنرهاي تجسمي و با حمايت موسسه توسعه هنرهاي معاصر برگزار شده‌است.

نظر شما