جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۵
کد خبر: ۴۲۶۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
سرعت عمل و واکنش سريع آتش نشانان در مهار شعله هاي آتش که در ساعات پاياني شب گذشته ـ 8 مرداد ـ دو انبار کالا را در بر گرفته بود از گسترش دامنه آتش سوزي و افزايش خسارت جلوگيري کرد.

به گزارش «شهر» به نقل از پايگاه خبري 125، فتح اله تيموري معاون عمليات سازمان آتش نشاني که در محل حادثه حاضر شده بود با بيان اين که نخستين گروه آتش نشانان در کمتر از 3 دقيقه خود را به محل حادثه رساندند، افزود: با توجه به گستردگي دامنه آتش سوزي آتش نشانان چندين ايستگاه ديگر نيز با تجهيزات و خودروهاي مورد نياز خود را به محل حادثه رساندند و بي درنگ عمليات خود را براي مهار و خاموش کردن شعله هاي آتش آغاز کردند.

او گفت: ساعت 23:26 دقيقه در پي نخستين تماس با سامانه 125 و اعلام رخداد اين حادثه ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران بلافاصله آتش نشانان را به محل آتش سوزي در خيابان فدائيان اسلام اعزام کرد.

معاون عمليات آتش نشاني تهران گفت: بر اساس بررسي و گزارش هاي اوليه مشخص شد سه سوله دچار آتش سوزي شده و انفجار پي در پي سيلندرهاي گاز CO2 و استيلن و پرتاب اشياء به اطراف کاملاً ديده مي‌شد که هر لحظه امکان رخداد حادثه بزرگتر و بحران وجود داشت.

 

او افزود: آتش نشانان چند ايستگاه ديگر نيز بي‌درنگ به محل فراخوانده شدند که با رسيدن آنها به محل حادثه و محاصره آتش سوزي از گسترش دامنه آن جلوگيري شد و تحت کنترل قرار گرفت.

 

او با اشاره به اين که چيدمان بسيار ناايمن انواع کالاها اعم از لوازم خانگي، خودرويي و تجهيزات صنعتي همچنين سيلندرهاي گاز و ديگر مواد قابل اشتعال در اين مکان موجب گسترش دامنه آتش سوزي شده است افزود: شرايط دشوار محل و راه بندان سنگين که در اطراف محل حادثه ايجاد شده بود همچنين تجمع افراد در محل حادثه باعت کندي روند اجراي عمليات مي‌شد که با همکاري نيروهاي انتظامي، بسيج، شهرداري منطقه و نيروهاي امدادي شرايط عادي بر محل حادثه حاکم شد و آتش نشانان موفق شدند عمليات خود را به سرعت اجرا کنند.

تيموري تصريح کرد: با تلاش همه جانبه آتش‌نشانان آتش سوزي در حال حاضر کاملاً تحت کنترل است و شعله‌هاي آتش مهار و خاموش شده است.

معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران همچنين تصريح کرد: خوشبختانه اين حادثه با وجود گستردگي دامنه آتش سوزي تلفات جاني نداشت و تنها خسارت مالي بر جا ماند.

فتح اله تيموري ابراز اميدواري کرد صاحبان کالا و مسئولان باراندازها وانبارها که کالا و لوازم مختلف را در انبارها نگهداري مي‌کنند به اصول ايمني و هشدارهاي آتش نشاني و کارشناسان سازمان توجه بيشتري داشته باشند تا شاهد رخداد چنين حوادثي نباشيم.

اين گزارش مي‌افزايد: در جريان اين حادثه دو نفر از آتش نشانان هنگام انجام عمليات دچار آسيب شدند که براي مداوا به مرکز درماني انتقال يافتند.

علي سميعي معاون منطقه دو عمليات آتش نشاني تهران نيز با اشاره به وجود انباري مملو از کالاهاي مختلف به وسعت 20 هزار متر مربع در ضلع شمالي محل حادثه و تلاش آتش نشانان براي جلوگيري از رسيدن شعله هاي آتش به آن گفت: آتش نشانان با از خود گذشتگي و تلاش بيش از حد از سرايت آتش به اين انبار جلوگيري کردند چرا که اگر آتش به اين انبار مي‌رسيد مسلماً شاهد فاجعه بزرگي مي‌شديم.

 

وي افزود: از مدتها پيش با مراجعه به مالکان اين انبارها و کالاها تذکرات و هشدارهاي ايمني لازم به آنها ارائه شد اما متاسفانه چندان مورد توجه قرار نگرفت که اين بي توجهي سرانجام به رخداد اين آتش سوزي منجر شد.

نظر شما