شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۴
کد خبر: ۴۲۹۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲
نخستين ماه رمضان بوستان ولايت با حضور چند هزار نفري شهروندان تهراني در ويژه برنامه هاي قرآني رنگ معنويت به خود گرفته است.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، عباداله فتح اللهي با اعلام اين خبر در خصوص ويژه برنامه هاي قرآني بوستان ولايت گفت: همزمان با شروع ماه مبارک رمضان به منظور پرکردن اوقات فراغت شهروندان و انس بيشتر با قرآن ، ويژه برنامه هاي قرآني با عنوان شبهاي ملکوتي هرشب از ساعت 22 در بوستان ولايت برگزار مي‌شود که با استقبال کم نظيري از سوي مردم روبرو شده است بطوريکه در پنج شنبه و جمعه شب گذشته بيش از 20 هزار نفر از شهروندان در اين برنامه حضور داشته اند.

او از ختم 5 هزار قرآن کريم و 140 هزار صلوات تا پايان ماه مبارک رمضان در ويژه برنامه شبهاي ملکوتي بوستان ولايت خبر داد گفت: درساعت اوليه برنامه 4 صفحه اول هر جزء از قرآن کريم توسط قاريان ممتاز بين المللي به صورت همخواني قرائت و از حاضران خواسته ميشود تا ادامه جزء را در منزل قرائت سپس با ارسال پيامک به 1000040000 پايان جزء قرائت شده را اعلام مي‌کنند.

شهردار منطقه ادامه داد : نذر صلوات نيز بصورت ثبت نام پيامکي بوده و علا قمندان به شرکت در اين نذر فرهنگي ميتوانند با ارسال پيامک در اين نذر سهيم باشند. پيش بيني ميشود در مجموع سي شب حداقل 5 هزار ختم قرآن و 140 هزار نذر صلوات توسط شرکت کنندگان انجام شود. وي درباره حضور علماي معزر و سخنرانان ويژه اين برنامه اظهار داشت: حجه الاسلام نقويان و رنجبر از جمله سخنرانان برجسته اين شبها هستند.

ضمن اينکه حاضران از تلاوت قاريان بين المللي چون حاج جواد فروغي، حاج حسين فردي و... بهره مند ميشوند. برگزاري برنامه تواشيح، اجراي درسهايي از قرآن مجيد توسط حجه الاسلام راستگو، اجراي برنامه يک قطره باران مسابقه ويژه احاديث و روايات رمضان توسط علماي برجسته از ديگر برنامه هاي قرآني است که  تنوع و کيفيت خوب اجراي آن يکي از دليل استقبال شهروندان از ويژه برنامه هاي بوستان ولايت است.

فتح اللهي در ادامه به ساير برنامه هاي بوستان ولايت اشاره کرد و گفت: با توجه به پخش سريال هاي رمضاني هرشب از صدا و سيما با نصب تلويزيون هاي بزرگ شهري در بوستان ولايت شهروندان ميتوانند سريال هاي شبانه را در بوستان ولايت هنگام صرف افطار و شام تماشا کنند و در پايان هرشب يکي از هنرمنداني که در سريالهاي رمضان ايفاي نقش داشته اند بروي صحنه ميرود و از نزديک با شهروندان گفت و گو ميکند.

او به اجراي موسيقي زنده با حضور هنرمندان اشاره کرد و افزود: از هنرمنداني که موسيقي مرتبط با ماه مبارک داشته و مورد توجه مردم هستند نيز دعوت شده است تا با اجراي زنده موجب نشاط و شادي شهروندان شوند.

شهردار منطقه 19 از برگزاري جشنواره روزه اولي ها، جشنواره بادبادکها در روز قدس، جشن سفره کرامت و ويژه برنامه هاي ميلاد امام حسن (ع) و مراسم احياي شبهاي قدر و شهادت حضرت علي (ع) خبر داد و اظهار داشت:  هريک از اين برنامه ها به عنوان برنامه آتي شبهاي ملکوتي بوستان ولايت در مناسبت هاي مختلف به اجرا درخواهند آمد.

نظر شما