پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۲
کد خبر: ۴۳۲۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
روايت کوچکترين مداح اهل بيت از دومين اختر تابناک
در پانزدهمين شب رمضانيه برآستان جانان کوچکترين مداح اهل بيت سيد محمد مهدي موسي‌زاده از دومين اختر تابناک ولايت و امامت روايت كرد و از رضا رويگري بازيگر مختارنامه و محسن رمضاني بازيگر نابيناي رنگ خدا در بوستان قائم تجليل شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي خاتم؛ پانزدهمين شب ماه مبارک رمضان برنامه برآستان جانان ساعت 22 در بوستان قائم (عج) منطقه 18 با سرود مقدس جمهوري اسلامي ايران آغاز شد.

در ادامه تلاوت آياتي از کلام الله مجيد توسط قاري ممتاز قرآن آقاي صباغي تلاوت شد با پايان يافتن تلاوت قرآن آسمان درياچه بوستان براي لحظاتي نورافشاني شد و مدعوين را به وجد آمد سپس گروه موسيقي سنتي ماهان به سرپرستي علي رضا وکيلي منش دو آهنگ معروف از موسيقي اصيل سنتي ايران ساخته استاد درويش خان را اجرا کرد.

«ايران اي سراي اميد» و «زدست محبوب» آهنگهايي بود که گروه ماهان بصورت زنده اجرا کردند و مورد توجه علاقمندان قرار گرفت. آقاي فهيم مجري تواناي برنامه برآستان جانان، حجت‌الاسلام جعفرپور کارشناس ديني را براي ايراد صحبت به روي صحنه فراخواند آقاي جعفرپور صحبت خود را با مغفرت آغاز کرد و گفت: نااميدي از رحمت خدا بزرگترين گناه است و تنها راه بازگشت به سوي خدا را توبه دانست.

وي ادامه داد: وعده الهي براي آموزش و مغفرت جزء اميدبخش ترين آيات قرآن کريم است. خداوند از باب لطف خود بابي را براي بازگشت گنه کاران به سوي خود باز نموده و اسم آن را توبه گذاشته است خوش به حال کساني که در اين ماه رحمت و برکت و مغفرت سعي در بازگشت به سوي خدا دارند و نهايت بهره را از اين فرصت معنوي مي‌كنند.

با پايان رسيدن صحبت‌هاي ارزشمند حاج حجت الاسلام جعفرپور مجري برنامه گروه تواشيح ولايت را براي اجراي تواشيح فراخواند اين گروه براي برنامه برآستان جانان قطعه‌اي با نام سرود جوانان بهشت براي ميلاد امام حسن مجتبي(ع) اجرا کردند و قطعه دوم مناجات نام داشت و با موسيقي ضبط شد و اجراي زنده، اجرا کردند اين قطعات در دستگاه‌هاي راست پنج گاه موسيقي ترکيه‌اي ساخته و اجرا شد.
در ادامه محسن رمضاني بازيگر نابينا و روشندل فيلم رنگ خدا در جايگاه اجراي برنامه در کنار امير رضايي و فرشيد فهيم مجريان برنامه قرار گرفت و با مردم منطقه 18 سلام و احوال پرسي کرد. رمضاني براي بازي در فيلم رنگ خدا چندين جشنواره داخلي، خارجي بهترين‌هاي مقام بازيگري را کسب نمود. خيابانهاي آرام، چراغ‌هاي خاموش و حسرت از ديگر کارهاي محسن رمضاني است.

برنامه برآستان جانان با ميهماني کوچولو برنامه خود را ادامه داد اين بار سيد محمد مهدي موسوي زاده کوچکترين مداح اهل بيت چهار و نيم سال روي صحنه حاضر شد و قطعاتي را در وصف امام حسن مجتبي و امام علي مداحي کرد که مورد استقبال عموم قرار گرفت.

لحظاتي بعد براي بار ديگر آسمان درياچه بوستان قائم نورافشاني شد سپس گروه کودک ماه و خورشيد به سرپرستي منوچهر اکبري نمايش موزيکال «کار هر کس نيست خرمن کوفتن» با بازي صابر عسگري و حميد ملاحسيني با هدف آموزش کودکان به زيبايي اجرا شد و در ادامه کيان کاراکتر سريال مختار (رضا رويگري) ميهمان برآستان جانان بود که با استقبال خوب مردم حاضر مواجه شد .

رويگري قطعاتي از آلبوم‌هاي موسيقي خودش را براي مردم حاضر خواند و مورد تشويق حاضرين قرار گرفت. برنامه برآستان جانان با نورافشاني آسمان بوستان قائم در ميان شور و شوق مردم منطقه 18 به پايان رسيد.

نظر شما