جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۳۲۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
جمعي از سفيران کشورهاي مسلمان شب گذشته ـ 26 مردادماه ـ با شهردار تهران ديدار و ميهمان افطاري شهرداري تهران در مجموعه برج ميلاد بودند.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، در اين مراسم که با حضور ده ها تن از سفيران کشورهاي اسلامي برگزار شد، محمدباقر قاليباف، شهردار تهران گفت: اگر بخواهيم به گوشه اي از عظمت ماه رمضان اشاره کنيم فرمايشات پيامبر اکرم (ص) بهترين مصداق است که فرموده اند اي بندگان خدا، ماه خدا با برکت، رحمت و آمرزش به سوي شما روي آورده است. ماهي که نزد خداوند بهترين ماه ، روزهايش بهترين روزها، شب هايش بهترين شب ها، ساعاتش بهترين ساعت ها است.

 

او، گفته‌هاي پيامبر اکرم(ص) را ادامه داد و افزود: براي مهماني خداوند فراخوانده شده ايد و از جمله اهل کرامت قرار گرفته ايد. در اين ماه نفس هاي شما تسبيح، خوابتان عبادت، عمل هايتان مقبول و دعاهايتان مستجاب است. پس با نيت و دلي پاکيزه پروردگارتان را بخوانيد، تا شما را براي روزه داشتن و تلاوت قرآن توفيق دهد.

 

شهردار تهران با بيان اينکه به فرموده پيامبر اکرم (ص) بدبخت کسي است که از اين ماه عظيم محروم شود ادامه داد: با گرسنگي و تشنگي در اين ماه به ياد گرسنگي و تشنگي روز قيامت باشيد.

 

او در ادامه ضمن تبريک ماه پرفضيلت رمضان، ماه نزول قرآن و ميلاد امام حسن مجتبي (ع) به حاضران گفت: از خدا مي خواهم به برکت اين ماه و شب‌هاي قدر، شما و همه مسلمانان جهان را به ويژه مردم فلسطين که در اين روزها شرايط سخت اما اميد بخشي را سپري مي‌کنند، مورد لطف و عنايت خود قرار دهد و سلامتي، سعادت و کاميابي را براي شما خواهان هستم. همچنين اميدوارم ساعات و شب ها و روزهاي خوبي را در تهران سپري کنيد.

 

براساس اين گزارش صلاح زواوي سفير فلسطين نيز در اين مراسم اظهار کرد: فلسطين سرزمين اسلام، سرزمين معراج، انبيا و شهدا است که اميدواريم آرزوي امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي براي اقامه نماز در مسجد الاقصي پس از آزادي قدس شريف برآورده شود.

 

او تصريح کرد: دشمن امت اسلامي يکي و آن صهيونيزم متجاوز است و ما تلاش خواهيم کرد که کرامت خود را برگردانيم و شاهد آزادسازي فلسطين باشيم .

 

سفير فلسطين با تاکيد بر اين که کتاب خدا اساس هدايت و چراغ راه است گفت: خداوند ما را به عنوان بهترين امت ها برگزيد و چه شيعه، سني ،عرب ،ترک و کرد و... را به اين دين و اصول هم زيستي هدايت کرد.

 

او با اشاره به اينکه ماه رمضان را بايد فرصتي دانست براي تقويت وحدت و همدلي و همراهي بيشتر مسلمانان گفت: شب‌هاي قدر بهتر از هزار شب هستند براي آن که پناه به سوي خدا ببريم و دعا کنيم که روز قدس را روز آزادي کامل فلسطين اشغالي قرار دهد و از خداوند بخواهيم که بلا را از امت اسلام دور کند و به همه فرزندان اسلام و جمهوري اسلامي توفيق دهد. سفيران کشورهاي اسلامي در پايان مراسم از برج ميلاد بازديد کردند. 

نظر شما