پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۳۲۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰
منصور پهلوان، شب گذشته با اشاره به جايگاه زن در اسلام، ديدگاه اسلام را به زن يک ديدگاه مترقي دانست.
به گزارش شهر، در آخرين شب جشن رمضانيه مراسم برآستان جانان، دكتر منصور پهلوان به تشريح ديدگاه اسلام نسبت به زن پرداخت و گفت: بر خلاف تبليغات وسيعي که رسانه هاي بيگانه انجام مي‌دهند، حقوق زن در اسلام بر خلاف غرب بسيار زياد است.

وي به حديث المرائه ريحانه اشاره کرد و ضمن تاکيد بر اين نکته که بايد با زن‌ها به نيکويي برخورد شود، طلاق را با وجود مذموم بودن، راهکاري براي خاتمه دادن به برخي مشکلات عنوان کرد و افزود: خداوند در قرآن مي‌فرمايد با همسرتان بايد خوب زندگي کنيد و اگر ممكن نيست جدا شويد ولي نه با نزاع بلکه با احسان. رئيس دانشکده الهيات دانشگاه تهران در پايان خاطر نشان كرد: ديدگاه اسلام نسبت به زن ديدگاهي مترقي است به همين دليل اسلام مي گويد، بهشت زير پاي مادران است.
آخرين شب بر آستان جانان در همه بخش‌ها متفاوت بود؛ قرائت قرآن مراسم پانزدهم را امير علي يادگاري، قاري 9 ساله اي برعهده داشت شب‌هاي گذشته نيز پشت تريبون آمده و پس از ابتهال خواني پدرش به تلاوت قران پرداخته بود.

آنچه خاطره 15 شب جشن رمضانيه برآستان جانان را براي مخاطبان يادآوري كرد، پخش كليپي از حضور مردم و بخش‌هاي مختلف اين جشن بود كه پس از نورافشاني محوطه فرهنگسرا صورت گرفت و با تشويق حاضراني كه تصوير خود را مي‌ديدند همراه بود.

مولودي خواني اكبر عليزاده، از مداحان اهل بيت بخش ديگري از جشن ميلاد حضرت امام حسن (ع) را تشكيل مي داد. اجراي همخواني زيبايي به مناسبت ميلاد كريم توسط گروه تواشيح و مديحه سرايي طه از بخش هاي ديگري اين جشن بود.

محمد مهدي آزاد، ابتهال خوان برگزيده كشورمان فرازي از يکي از دعاهاي ماه مبارک رمضان را اجرا کرد و فضا را معطر به عطر مناجات هاي رمضاني كرد.

در پايان نيز گروه موسيقي «ياران» به اجراي قطعاتي از موسيقي سنتي پرداخت تا آخرين برنامه بر آستان جانان در آخرين شب، براي مردم هنر دوست، يک خاطره ماندگار باشد. فرهنگسراي انقلاب اسلامي در بزرگراه شهيد نواب صفوي، تقاطع پل كميل، ابتداي كميل شرقي واقع شده است.


نظر شما