پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۶
کد خبر: ۴۳۲۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
تجليل از آزادگان و جانبازان در بوستان قائم
در شانزدهمين شب ماه مبارک رمضان، ويژه برنامه برآستان جانان، ميزبان تعدادي از آزادگان دفاع مقدس، ولي الله مومني (بازيگر) و اجراي برنامه هاي ويژه و جمع کثيري از شهروندان منطقه 18 بود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي خاتم؛ دکتر عارف سجادچي در اين مراسم، عشق به وطن و هم ميهنان را مهمترين عامل شرکت در جبهه هاي جنگ دانست و اظهار داشت: هدف اصلي ما حفظ ارزشهاي انقلاب و دفاع از آرمانهاي امام خميني بود که امام توانسته بود گفتمان جديدي را شروع کند که دل جوانان بيشتر پذيراي آن بود.

وي نسل سوم انقلاب را نسلي بهتر از نسلهاي گذشته دانست و گفت: نسل سوم انقلاب ديدي کامل و وسيعي از دفاع مقدس ندارد ولي اگر اکنون هم بحراني پيش آيد مطمئن هستم که جوانان براي دفاع از آرمانهاي انقلاب با شکوهتر دفاع خواهند کرد.

عارف سجادچي در مورد يکي از بهترين خاطرات خود بيان کرد: شبي من و دوستانم به دعاي کميل رفته بوديم اما ما ديرتر رسيديم و دعاي کميل رو به اتمام بود و من که در حال وضوگرفتن بودم دو نفر پشت سر من در حال صحبت بودند که ناخودآگاه جذب صحبت هاي آنان شدم که مي گفتند تاکنون هر نوع کاري کرده اند و خوش گذرانده اند اما جبهه جاي ديگري است درست مي گفتند واقعا جبهه هاي جنگ جهاد خودشناسي و انساني است.

سجادي رزمندگان را پرورش يافته دوران جنگ دانست و اظهار داشت: تمام رزمندگان جبهه هاي جنگ بچه هاي ساخته شده و بي عيبي نبودند بلکه آنان پرورش يافته آن دورانند گرچه در نسل سوم انقلاب با مشکل حجاب،وجود دشمنان بيشتري مواجه هستيم اما اين وظيفه ما و مسئولان فرهنگي ماست که به ترويج دفاع مقدس و امکان تشخيص حق از باطل بپردازند و جوانان ما را آگاه کنند.

وي در مورد وظيفه خود در قبال نسل سوم انقلاب تاکيد کرد: من يقين دارم که نسل سوم انقلاب هم پرورش يافته انقلابند و وظيفه ماست که آرمانهاي اصيل دفاع مقدس را به صورت دقيق و شفاف به آنان بشناسانيم

سجادچي بزرگ ترين مشکل جوانان امروز را رفاه زدگي دانست و گفت: متاسفانه بزرگ ترين مشکل امروز ما رفاه زدگي و تجمل گرايي در اين است که در نسل گذشته بچه ها ياد گرفته بودند که به منفعت شخصي ديگران هم احترام بگذارند و فداکاري کنند که بر روي اين موضوع بايد بيشتر کار و فعاليت هاي فرهنگي صورت گيرد.

حجت الله شاهرودي نيز يکي ديگر از اسراي جنگ تحميلي است که 30 درصد جانباز است و 6 بار از ناحيه سر،دست،پا و سينه مجروح شده است.

شاهرودي نيز بزرگ ترين هدف خود را از شرکت در جبهه هاي جنگ دفاع از مملکت و جمهوري اسلامي دانست و گفت:هدف ما دفاع از ارزشها و آرمانهاي انقلاب و هم اکنون هم دفاع از آرمانهاي ولايت فقيه است.

وي کمک مردم را در جبهه هاي جنگ بي نظير دانست و بيان کرد: هنگامي که عازم جنگ شدم پيرزني 70 ساله جلوي راه من را گرفت و گوشواره هاي خود درآورد و به من داد و گفت اين هديه اي است به رزمندگان در آن شرايط هر کس در حد توان خود کمک مي کرد و ما شرمنده اين ملت هستيم.

حجت الاسلام و المسلمين رجبي در مورد اينکه از کجا بفهميم که مورد رحمت خداونديم گفت: اگر رحم و محبت و عاطفه به خودت و خلق زياد شد معلوم مي شود که مورد رحمت خداوند واقع شده اي اين ها يک نسبت مستقيم با هم دارند کسي که نسبت به خود و ديگران رحم داشته باشد بايد بداند قطعا مورد رحمت خداست بنابراين بايد رحمت و محبت را به کار زد تا زياد شود هر سرمايه اي را که به کار بزني زياد مي شود اگر راکد بگذاري راکد مي ماند،مال ،مال مي آورد و رحمت رحمت مي آورد.

رجبي هدف از آفرينش را ارزاني رحمت خداوند به انسان دانست و ادامه داد: هدف از آفرينش انسان رسيدن به لطف و رحمت الهي است که انسان در سايه آن به بهشت رضوان الهي وارد شود.

وي در پايان گفت خداوند دو نوع رحمت داد رحمت عمومي و خصوصي، رحمت عمومي شامل همه مي شود اما رحمت خصوصي شامل اولياء الله است که البته در مورد رحمت الهي نبايد هيچ وقت نااميد شد.

ولي الله مومني مهمان ويژه برنامه برآستان جانان با بازي خوب و ماندي خود را سريال پهلوانان نمي ميرند در مورد حمت خداوند در ماه مبارک رمضان گفت: بهترين کار در اين ماه خلوت کردن انسان با خودش و بازنگري به تمام کارها و بدي هايش است.

وي در مورد بازگشت آزادگان به ميهن اظهار داشت: آزادگان شهداي زنده هستند و براي ما مقدس اند.وجود پر از رحمت آزادگان و جانبازان است که ما اکنون هستيم و ما تمام زندگي خود را مديون شهدا و جانبازان هستيم.

ادامه برنامه با موسيقي پاپ با اجراي آقاي گلشن و نورافشاني فضاي بوستان قائم را متحول کرد و با اجراي برنامه رنگين کمان(پنگول) برنامه دلخواه کودکان برنامه برآستان جانان پايان يافت.

نظر شما