شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۷
کد خبر: ۴۳۲۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران گفت: مصدق قدر آيت الله کاشاني را ندانسته و مغلوب قدرتش شد و طرح جدايي دين از سياست را پايه گذاري کرد.

به گزارش خبرنگارشهر آيت الله احمد جنتي در خطبه دوم با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي گفت: آزادگان، زندانهاي اسارت را به عبادتگاه تبديل کرده بودند و در بدترين شرايط استقامت چشمگيرشان ماموران بعثي را به شگفت آورده بود.

 

آيت الله جنتي در ادامه از سپاه پاسداران به خاطر تلاش در انهدام و دستگيري گروهک تروريستي پژاک تشکر و قدرداني کرد.

 

وي با اشاره به اينکه 28 مرداد روز ننگين تاريخ مملکت ايران است اظهار داشت: مصدق قدر آيت الله کاشاني را ندانسته و مغلوب قدرتش شد و طرح جدايي دين از سياست را پايه گذاري کرد.

 

وي افزود: در نتيجه مردم از مصدق بريده و از او روي برگرداندند و کار به جايي رسيد که مقدمات کودتاي 28 مرداد فراهم شده و شاه به کشور بازگشت.

 

آيت الله جنتي روز قدس را روز عجيب در تاريخ ايران دانست و گفت: روز قدس موجب تحکيم پايه هاي نظام شد و دشمنان داخلي را طرد کرد.

 

دبير شوراي نگهبان با اشاره به اينکه روز قدس پيامي داشت که مردم مسلمان روي زمين بايد عليه اسرائيل قيام و راهپيمايي کنند تاکيد کرد: اسرائيل امروز ننگين ترين روزهاي تاريخ زندگي خود را مي گذارند.

 

وي با تاکيد بر اينکه روز قدس حماسه 9 دي را پايه گذاري کرد گفت: روز قدس معجزه مي کند، روز قدس بود که در جريان فتنه کار خود را کرد و فتنه گران را رسوا کرده و هويت آنها را برملا کرد.

 

وي افزود: از نعمت هاي خداوند اين است که با هزينه هاي کم بهره هاي فراوان را نصيب مردم مي کند حضور در راهپيمايي قدس صوابش از اعمال مستحبي بيشتر است چون از حکومت اسلامي و ولايت حمايت مي کند.

 

خطيب جمعه تهران خيزش هاي اسلامي را نتيجه 32 سال بزرگداشت روز قدس دانست و تصريح کرد: امروز در کشورهاي اسلامي روزهاي جمعه در برابر ديکتاتورها تظاهرات مي کنند که الهام گرفته است انقلاب ايران است.

 

وي افزود: اگر ايران نبود ملت هاي منطقه سالهاي سال بايد از فرعون ها لگد مي خوردند، سرنوشت فرعون هاي عربستان، ليبي و يمن نيز با سرنوشت فرعون مصر مشترک خواهد بود.

 

آيت الله جنتي با اشاره به اعتراضات مردمي انگلستان اظهار داشت: شورش هاي بي سابقه در آمريکا، انگلستان شيپور بيداري را نواخته است.

 

وي گفت: مسئله انگليس تبعيض نژادي است چرا سياه پوشان به جرم نژاد مي کشيد؟

 

جنتي تاکيد کرد: موج هاي مردمي مهار شدني نيست و تا نابودي جباران تاريخ در غرب وآمريکا ادامه خواهد داشت.

 

وي با اشاره به تظاهرات يهوديان در فلسطين اشغالي گفت: تا امروز حکومت در اين کشور به صورتي بود که مردم سالهاي سال دم نمي زدند و حتي يک خبر در رابطه با اعتراض آنها به رژيم شنيده نمي شد اما حرکت هاي امروز در فلسطين اشغالي ادامه خواهد داشت.

 

وي تاکيد کرد: خيزش هاي اخير مقدمه ظهور عدالت مطلق حضرت ولي عصر (عج) مي باشد.

 

وي در بخش ديگري از سخنراني خود در نماز جمعه تهران با انتقاد از قدرت طلبي برخي سياسيون گفت: برخي از اتفاقاتي که در داخل مي افتد ناشي از قدرت طلبي است. مگر قدرت چقدر ارزش دارد که همه چيز را فداي قدرت مي کنيم و به هر قيمتي دنبال جمع آوري راي براي انتخابات رياست جمهوري هستيم؟

 

جنتي سرمايه گذاري هاي بي حساب و کتاب مالي، روابط بي حساب، جذب بي‌دين ها، بي حجاب‌ها، بي‌بند و بارها، ملي گرايان، سلطنت طلبان را از جمله حربه هاي اين گروه براي کسب راي در انتخابات رياست جمهوري دانست و گفت: شما اين آرزو را به گور خواهيد برد.

 

وي تاکيد کرد: قشر عظيم متدين حاضر در راهپيمايي 9 دي و 22 بهمن هرگز با اين گروه همراه نخواهند شد و آنها حمايت اين قشر را براي هميشه از دست داده اند.

 

وي در بخش ديگري از سخنراني خود با اشاره به فاجعه انساني در سومالي گفت: مسئله سومالي خواب را از چشم انسان مي ربايد در اين کشور 12 ميليون انسان گرسنه در انتظار مرگ هستند.

 

جنتي تاکيد کرد:  کشورهاي اسلامي نبايد در برابر مردم گرسنه سومالي بي تفاوت باشند.

نظر شما