جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۳۳۹۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
حوادث پي در پي از اذهان پيشي گرفته‌اند، خبري به گوش نرسيده، خبري ديگر مي‌رسد. مي‌خواهيم چيزي را با شما در ميان بگذاريم، مي‌خواهيم با شما بشنويم و ببينيم اخباري جديد را، اما حوادث پيوسته مانع هم‌سخني با شماست.

به گزارش شهر، خانواده امام موسي صدر در ادامه بيانيه خود چنين آورده است: دوستداران حق و آنان که در سياهي به دنبال نوري بودند، از رمضان سال 1978 تا رمضان امسال تلخي‌هاي بسياري چشيدند. اين هم از لطايف خداوند است که سقوط نظام تروريستي قذافي و پيروزي و آزادي مردم مظلوم ليبي را در شب قدر مقدر فرمود؛ شبي که از 33 سال پيش به طور مشخص با جنايت ربودن امام مصادف شده است.

 

دوستداران امام موسي صدر، ما لحظاتي تاريخي را پشت سر مي‌نهيم که با گذر اين لحظات هرچه بيشتر به آزادي امام موسي صدر و دو همراهش، شيخ محمد يعقوب و روزنامه‌نگار عباس بدرالدين، از زندان‌هاي معمر قذافي نزديک مي‌شويم. قذافي، که از 31 اوت 1978 آنان را ربوده است.

 

به همين سبب از هر کسي که پس از سقوط طاغوت زمام امور را به دست خواهد گرفت، تقاضا داريم که عنايت و توجهي ويژه به اين پرونده داشته باشد و اقدامات لازم را براي حفاظت از جان امام و دو همراهش صورت دهد تا آنان به سلامت و پيروزمندانه به وطن و آغوش خانواده و به ميان دوستدارانشان بازگردند. ما اطمينان داريم که شوراي انتقالي ليبي در خصوص آزادي امام و دو همراهش هيچ مسامحه‌اي نخواهد کرد و با اين اقدام خود افزون بر دستاوردهاي ديگر، هديه‌اي نيز به جهان خواهد داد.

 

از معارضان ليبيايي که در 33 سال گذشته خبر سلامتي امام و دو همراهش را از زندان هاي ليبي به ما مي‌رساندند، مي‌خواهيم که با دقت و فراست ما را در آزادسازي امام ياري کنند، تا تلاش‌هايشان در سال‌هاي گذشته به ثمر نشيند.

 

نيز از کساني که از زندان‌هاي ليبي آزاد شده‌اند و در اين سال‌ها کنار امام و دو همراهش طعم تلخ اسارت و شکنجه را چشيده‌اند و امروز به فضل فداکاري‌هاي انقلابيون، خداوند نعمت آزادي به آنان عطا کرده، مي‌خواهيم ما را از هرگونه اطلاعات درباره ديدارشان با امام و دو همراهش آگاه کنند. اين کار از طريق سفارتخانه‌هاي ايران و لبنان در طرابلس امکان‌پذير است.

 

از جوامع بين‌المللي، خصوصاً سازمان ملل و سازمان‌هاي وابسته به آن و به طور ويژه از پليس بين‌الملل مي‌خواهيم که به احکام غيابي توقيف قذافي و همدستانش که دستگاه قضايي لبنان صادر کرده است، جامه عمل بپوشاند.اين احکام به مقر اينترپل در ليون فرانسه رسيده است و اين اقدام با اساس‌نامه اينترپل و خصوصاً ماده سوم آن سازگار است.

 

از سازمان‌ها و گروه‌هاي فعال حقوق بشر، دولتي و غيردولتي، مي‌خواهيم که براي حفاظت از جان امام و دو همراهش اقدامات لازم را مبذول دارند.

 

دولت لبنان بايد اقدامات فوري و مؤثر ديپلماتيک و امنيتي و قضايي و تبليغاتي خود را به منظور آزادي امام و دو همراهش، و نيز بازداشت قذافي و همدستانش صورت دهد.

 

از رسانه‌هاي دوست در لبنان و خارج لبنان مي‌خواهيم در اين مرحله حساس اهتمام لازم را به اين مسئله داشته باشند، خصوصاً اين‌که امام هميشه حامي آزادي و گفت‌وگو و تنوع انديشه‌ها بود و نيز اين‌که آقاي عباس بدرالدين خود از اهالي رسانه و مدافع حق بود.

 

اکنون وقت آن است که دولت‌هاي عربي و اسلامي، خصوصاً آنان که با امام رابطه دوستي و احترام داشتند، عزم خود را جزم کنند و خانواده امام و دوستدارانش را در تلاش براي حفظ سلامتي و آزادي امام و دو همراهش، ياري کنند، زيرا تحولات ليبي به سرعت پيش مي‌رود و زمان از دست خواهد رفت... عقل و قلب و وجدان جمعي ملت‌ها هيچ سکوت و موضع بي‌طرفانه‌اي را نمي‌پذيرد.

 

دوستداران امام موسي صدر در هر جا! لحظه‌ ديدار نزديک است، ان‌ شاء الله، ثمره دعاها و اشک‌هاي شما با اراده خداوند، ديدار با امام خواهد بود.

 

ملت منيع الطبع و مقاوم و سربلند لبنان سال‌ها تلاش و بردباري کرد تا امام خود و رمز وطن خود و دو همراهش را آزاد ببيند. از صميم قلب سپاس‌گزار شماييم. و طوبي لکم! شما از آزمون وفا و فداکاري و انتظار، سربلند بيرون آمديد. خداوند چشم‌هاي ما و شما را به بازگشتي تاريخي روشن کند؛ بازگشت امام موسي صدر و شيخ محمد يعقوب و عباس بدرالدين.

در پايان،

دوستداران امام موسي صدر! سي و سه سال در کنار هم رنج برديم و اندوه کشيديم و اکنون وقت آن است که اميدوار باشيم و از خداوند بخواهيم در ساعات پيشِ رو، آرزوي سال‌هاي سخت ما را محقق سازد و در کنار امام موسي صدر سخت تلاش کنيم و عمري را با امام در بستان‌هاي سبز بگذرانيم. باشد که با امام و دو يارش در صحنه حاضر باشيم.

 

خدايا! تحملمان پايان يافته و اشک ديدگان منتظر ديدار اماممان خشکيده... بياييد هر کجا که هستيم، دست دعا بالا بريم تا خداوند آزادي امام و دو يارش را در اين شب‌هاي قدر مقدّر کند. اي آزادگان جهان، مرد آزادي در آستانه آزادي است.

 

                                                                                         خانواده امام موسي صدر

                                                                                                    2011/8/22

نظر شما