جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۳۴۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
رئيس پليس راه آهن گفت: باند واردات خودروهاي خارجي گذر موقت به کشور شناسايي و متلاشي شد.

به گزارش شهر، سردار ”رحمت اللهي“ اظهارداشت:ماموران پليس راه آهن تهران از طريق منابع اطلاعاتي از انبار کردن خودرو فورد موستانگ سفيد رنگ با پلاک گذر موقت در انبار توشه راه آهن مطلع شدند.

 

وي گفت: در تحقيقات اوليه از سوي پليس مشخص شد که بيش از يک ماه از مهلت تمديد اعتبار خودرو مذکور گذشته و فرد ديگري به غير از مالک خودرو که آن را به صورت قولنامه اي خريداري کرده قصد توشه کردن خودرو و انتقال آن به مقصد بندر عباس را دارد که پليس راه آهن با پي بردن اين موضوع و بررسي هاي لازم ، وي را دستگير کرد.

 

فرمانده پليس راه آهن کشور ادامه داد: ”ح-م“ در تحقيقات پليسي مدعي شد که خودرو مذکور را از دفتر يک شرکت بازرگاني واقع در سعادت آباد تهران خريداري کرده است.

 

سردار رحمت اللهي افزود: پرونده متشکله به همراه شکوائيه گمرک که هر گونه خريد و فروش چنين خودروهايي را خلاف قانون معرفي کرده بود طي تنظيم گزارشي جامع به بازپرسي شعبه 15 دادسراي انقلاب ارسال شد.

 

وي خاطرنشان کرد: با دستور مقام قضايي مبني بر شناسايي و دستگيري اعضاي شرکت، تيم ويژه اي از ماموران پليس راه آهن تهران به محل شرکت در سعادت آباد مراجعه و رييس هيات مديره شرکت به نام ”الف-ر“ را دستگير کردند.

 

فرمانده پليس راه آهن کشور در ادامه اظهارداشت: ”الف - ر“ در بازجويي هاي پليسي با بيان اينکه برادرش ”ع -ر“ همه کاره شرکت است اعتراف کرد که اين شرکت در زمينه واردات خودروهاي اسپرت و مدل بالاي خارجي و اخذ گذر موقت فعاليت مي کند.

 

اين متهم درباره نحوه فعاليت اين شرکت اظهارداشت: از طريق آگهي با ارائه آدرس اينترنتي اقدام به جذب مشتري مي کرديم و سپس به صورت شبکه اي خودروهاي خارجي مدل بالا با گذر موقت را از طريق قشم، چابهار و کشورهاي حاشيه خليج فارس وارد کشور کرده و سپس به صورت غيرقانوني به جوانان و متقاضيان که به دنبال اين گونه خودروها بودند با قيمت بالا مي فروختيم اين در حالي است که پس از فروش خودرو ديگر هيچ مسئوليتي در قبال آن نداشتيم.

 

”الف - ر “ در ادامه اعترافات خود گفت: خريداران بي اطلاع از اينکه خودروهاي مذکور شماره نمي شوند، فقط گول زرق و برق خودرو را که بابت آن هزينه سنگيني پرداخت کرده بودند‏، مي خوردند، در حاليکه اين کار عملاً غيرقانوني بوده و از نظر گمرک نيز جرم محسوب مي شد.

 

سردار رحمت اللهي ادامه داد: پس از اعترافات متهم، ماموران پليس راه آهن تهران با اجراي دستور مقام قضايي با انجام کار اطلاعاتي و بهره گيري از بانک هاي اطلاعاتي پليس آگاهي، موفق شدند محل سکونت فروشنده اصلي خودروي قاچاق مکشوفه فورد موستانگ به نام ”ج- د“ را شناسايي و وي را دستگير کردند.

 

به گفته فرمانده پليس راه آهن کشور؛ متهم در بازجويي هاي پليسي اعتراف کرد که مدت يکسال براي شرکت مذکور کار مي کند و خودروهايي که شرکت سفارش مي دهد را در قشم از شخصي خريداري و سپس از طريق جاده و گاهي اوقات از طريق راه آهن به تهران منتقل و به شرکت تحويل مي داد.

 

سردار رحمت اللهي خاطرنشان کرد: دربازرسي از پارکينگ شرکت، يک دستگاه خودروي دوج سفيد رنگ داراي گذر موقت و فاقد مدارک مثبته گمرکي کشف و جهت بررسي به گمرک تحويل داده شد.

 

وي افزود: با بررسي هاي صورت گرفته از سوي پليس، خريدار خودرو شناسايي و به مقر پليس راه آهن تهران احضار شد و در تحقيقات به عمل آمده عنوان کرد که خودرو را در قشم با هزينه تعمير و حمل و نقل جمعاً به مبلغ 210 ميليون ريال خريداري کرده است.

 

فرمانده پليس راه آهن کشور با اشاره به پلمپ شرکت برطبق دستور قضايي اظهارداشت:‌مطابق نظر مقام قضايي ”ج-د“ فروشنده خودرو اصلي فورد با قرار وثيقه 680 ميليون ريالي روانه زندان شد.

 

سردار رحمت اللهي در خاتمه گفت: تحقيقات تکميلي در اين رابطه از سوي پليس ادامه دارد.

 

گفتني است، چندي پيش سرهنگ ”جهانگيري“ معاون فني - مهندسي و خدمات ترافيک پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به خريد و فروش خودروهاي پلاک گذر موقت با بيان اينکه پلاک موقت فقط براي يک خودرو صادر مي‌شود و امکان نقل و انتقال آن وجود ندارد، تاکيد کرد: در صورت مشاهده تردد خودروهاي با پلاک گذر موقت، خودرو از سوي مأموران پليس متوقف شده و فرد خاطي به اداره گمرک معرفي مي‌شود و در زمره افراد قاچاقچي کالا به شمار مي‌رود.

نظر شما