شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۹
کد خبر: ۴۳۸۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
ملودي‌هاي گروه موسيقي وصل يار که 16 تا 18 شهريور در تالار وحدت طنين‌انداز مي‌شود، براي اولين‌بار جلوه‌هاي ويژه سينمايي را در اختيار مي‌گيرد.

به گزارش «شهر»، ابراهيم اثباتي آهنگساز و سرپرست گروه موسيقي وصل يار در خصوص اجراي خود در تالار وحدت که 16 تا 18 شهريورماه برگزار مي‌شود، گفت: گروه وصل يار بعد از اجراي موفق موسيقي تئاتر شمس پرنده با هدف تلفيق شعر و موسيقي و ارائه مفاهيم معنوي و انسان سازي شکل گرفت و کنسرت‌هاي متعددي را در ايران و خارج از کشور برگزار کرد.

 

وي ادامه داد: ما براي اولين بار در ايران و خاورميانه حس بويايي مخاطب را در حين اجرا نيز درگير کرديم به گونه‌اي که براي قطعات خاص بوهاي ويژه‌اي را انتخاب و حين اجرا آن‌ها را در تالار پراکنده کرديم در واقع با اين کار قصد داشتيم حس بويايي بيننده را تحريک و درگير کنيم.به طور کلي هدف ما با انجام چنين کارهايي يعني تلفيق شعر و موسيقي ، رنگ و بو و ... اين است که مخاطب را جزعي از گروه قرار داده و خود او نيز عنصري براي پيش بردن هدف نهايي که همان آرامش روح است ، باشد.

 

اين آهنگساز با اشاره به حضور بخش نمايش در اين کنسرت گفت: ما براي اولين بار در اجرايمان از عنصر بازيگري نيز بهره گرفتيم و براي مفهوم بهتر و درک بيشتر مخاطب از موسيقي ، در قطعه اي از منظومه نظامي و در بخش مناظره خسرو و فرهاد ، نقش نظامي را با حضور سيروس اسنقي به صحنه مي آورديم .

 

اثباتي با بيان اينکه قطعات کنسرت ما به گونه اي طراحي شده که مخاطب بتواند تصوير سازي کند، بيان داشت: ما در کنار نمايش، از سماء نيز در اجراهايمان بهره برده ايم و اين بار نيز بخش ويدئو آرت را نيز به کنسرتمان که تلفيقي از موسيقي سنتي و کلاسيک ايراني و غربي است ، اضافه کرديم همچنين در اجراي قطعه ايران که بر اساس شعري از فردوسي ساخته شده از موسيقي آييني – باستاني و از عناصر موسيقايي ورزش باستاني استفاده کرديم.

 

سرپرست گروه موسيقي وصل يار با اشاره به حضور بخشي از عناصر سينمايي در اين کنسرت گفت: ما در اين کنسرت که آخر هفته در تالار وحدت برگزار مي شود براي اولين بار از بخش جلوه هاي ويژه سينمايي استفاده خواهيم کرد و با اين کار سينما برخلاف هميشه در اختيار موسيقي قرار مي گيرد درواقع سينما، حرکت، نور و ... همه در خدمت موسيقي و موسيقي در خدمت ادبيات قرار خواهد گرفت.

 

اثباتي در خاتمه خاطر نشان کرد: در اين اجرا سينما براي تاثيرگذاري و رسيدن به هدف مطلوب به کمک موسيقي آمده است که کارگرداني اين بخش بر عهده علاء الدين پژهان است.

 

به گزارش روابط عمومي گروه وصل يار، در اين کنسرت گروه قطعاتي چون نيستان در دستگاه اصفهان با شعري از مولانا، طبال پير در آواز دشتي با شعر پروين دقيق، عشقبازان با شعر نظامي، مدگردي در موسيقي مقامي، نوبهار عشق در آواز اصفهان با شعري از مولانا، عاشق هوشيار با شعر عطار در دستگاه شور براساس پرده بندي مقام تنبور، ذره صفت با شعر مولانا در دستگاه شور ، ني با شعر حافظ و در دستگاه نوا و وصل يار با شعر مولانا و تلفيقي از موسيقي مقامي را در دو بخش اجرا مي‌شود.

 

بليت‌هاي کنسرت گروه موسيقي وصل يار هم اکنون به صورت اينترنتي در سايت فروش «سي گذر»www.sigozar.com و گيشه‌اي در مراکزي چون تالار وحدت، سياه و سفيد، ققنوس و بتهوون به فروش مي‌رسد.

نظر شما