پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۳۸۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴
اختتاميه برآستان جانان در آخرين شب ماه مبارک رمضان/
بيست و نهمين شب ماه مبارک رمضان برنامه برآستان جانان با ويژه برنامه‌هاي متنوع و ايستگاهي با حضور مهراج محمدي(خواننده) و تجليل از بيوک ميرزايي در بوستان قائم برگزار شد.

به گزارش شهر،‌ در آخرين شب ماه مبارک رمضان، برنامه برآستان جانان راس ساعت 22 با سرود مقدس جمهوري اسلامي ايران آغاز شد و مدعوين براي احترام به سرود سربلندي کشورمان ايستادند و زمزمه کردند، بعد از آن آياتي از کلام ا... مجيد توسط آقاي غياثي قاري ممتاز قرآن تلاوت شد.

 

در ادامه مجريان برنامه سعيدنيا و فهيم به حاضرين خير مقدم گفتند و روز بزرگ مسلمين عيد سعيد فطر را به روزه‌داران و همه مسلمانان جهان تبريک گفتند، سپس گروه تواشيح الغدير قطعه‌اي زيبا در وصف امام زمان با نام اباصالح و قطعه‌اي در مدح و منقبت حضرت عباس(ع) با موسيقي ضبط شده خواندند با اتمام تواشيح آسمان بوستان قائم نورافشاني شد و حاضرين را به وجد آورد مجري برنامه برآستان جانان کارشناس ديني حجت‌الاسلام و المسلمين رجبي را به روي سن فرا خواند، حاج آقا رجبي در مورد رحمت صحبت کردند. 

  

وي از رحمت‌هاي الهي باران را مثال زد که در سوره روم به آن اشاره شده ايشان افزودند خداوند مي‌فرمايد: به آثار رحمت من نگاه کنيد ببينيد من چگونه زمين را با آب و باران زنده کردم وي در ادامه صحبت‌هايشان گفتند دعا در هنگام نزول باران مستحب است و توصيه مي‌شود هنگام نزول باران دعا کنيد زيرا رحمت واسعه الهي است.


پس از صحبت‌هاي حاج رجبي خواننده موسيقي کلاسيک صدا و سيما رضا مهاجر، خالق آلبوم «امام رضا (ع)» و امام علي (ع)، ترانه‌اي را در وصف امام رضا(ع) با شعري از سيامک خسرواني و آهنگسازي علي سيف به زيبايي خواندند، سپس آقاي فهيم بيوگرافي هنرمند و بازيگر سينما و تلويزيون بيوک ميرزايي را براي حضار خواند در اين هنگام شهيار سعيدنيا به همراه بيوک ميرزايي در کنار فرشيد فهيم قرار گرفت و در گفتگويي دوستانه درباره کارهاي سينمايي و تلويزيونش صحبت کردند.  


سپس ميرزايي با استقبال بي نظير مردم هنردوست منطقه 18 بوستان قائم را ترک کردند، برنامه برآستان جانان با اجراي موسيقي مذهبي مهراج محمدي ادامه داشت مهراج محمدي «بوسه تيغ» در وصف امام علي(ع) و «مسافر جمعه» با موضوع انتظار امام عصر(عج) را به زيبايي اجرا کردند که مورد تشويق حاضرين قرار گرفت بعد از آن گروه کودک خاله مينا آيتم‌هاي شاد عروسک حسني را براي بچه هاي ميهمان برنامه اجرا کردند اين نمايش با موسيقي ريتميک و با همراهي بچه‌ها ادامه داشت با به پايان رسيدن نمايش عروسکي, شهيار سعيدنيا در کنار حضار در دور درياچه قرار گرفت و مسابقه پرسش و پاسخ برگزار کرد و به برندگان جوايزي به رسم يادبود اهدا شد.

 

فرشيد فهيم بخش ديگر برنامه را با موسيقي سنتي اعلام کرد. گروه موسيقي نوا به سرپرستي سياوش اسدپور قطعاتي از موسيقي اصيل ايراني را در دستگاه‌هاي نوا، دشتي و ماهور به زيبايي اجرا کردند. «آتشي در سينه دارم»، «سراي اميد» و «رفتم در ميخانه» از جمله تصنيف‌هاي بود که گروه موسيقي نوا اجرا کردند.


برنامه برآستان جانان در شب عيد سعيد فطر با نورافشاني بوستان قائم به پايان رسيد و حاضرين با شور و اشتياق بوستان را ترک کردند.


نظر شما