شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۱
کد خبر: ۴۳۹۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸
در نشست امروز صبح سيد احمد ميرعلاييي دبير بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم كودكان و نوجوانان ، پس از كش و قوس‌هاي بسيار، از برگزاري اين جشنواره به مدت 5 سال در شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، نشست خبري بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان صبح امروز با حضورسيداحمد ميرعلايي دبير جشنواره و جعفر گودرزي مدير روابط عمومي برگزار شد.



در ابتداي اين نشست سيد احمد ميرعلايي درباره برگزاري بيست و پنجمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان گفت: بيست و پنجمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان 23 تا 27 آبان‌ماه در شهر «اصفهان» برگزار مي‌شود. افتتاحيه اين مراسم همزمان با شب عيد غدير خواهد بود و روز جمعه 27 آبان‌ماه اختتاميه جشنواره را برگزار مي‌كنيم.هفته پاياني شهريور را براي بررسي كار هيئت انتخاب داوران در نظر گرفته ايم كه اميدوارم اين دوستان با برنامه ريزي بتوانند فيلم ها را مورد بازبيني قرار دهند.




ميرعلايي در ادامه به مكان برگزاري اين جشنواره اشاره كرد و گفت: دل كندن از شهر همدان كه چندسالي جشنواره فيلم كودك و نوجوان در اين شهر برگزار شده بود، كار سختي است اما امسال طبق مذاكراتي كه تا شب گذشته نيز ادامه داشت، تصميم گرفته شد تا جشنواره بار ديگر به شهر اصفهان كه تا كنون سابقه ميزباني جشنواره كودك و نوجوان را طي سال‌هاي گذشته داشته، برگردد. به همين دليل از سال آينده و به مدت 5 سال هم‌زمان با روز جهاني كودك، جشنواره فيلم كودك و نوجوان در تاريخ 16 مهر‌ماه در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.


وي در ادامه عنوان كرد: پيش از اين براي ميزباني جشنواره كودك و نوجوان به استان تهران نيز فكر كرده بوديم اما با مشورت از آقاي شمقدري معاونت سينمايي و بقيه دوستان سينمايي به اين نتيجه رسيديم كه شهر اصفهان براي ميزباني مناسب خواهد بود.




دبير بيست و پنجمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان بيان كرد: پيام اين رويداد همدلي و وفاق ميان تمامي اهالي سينما اعم از هنرمندان ، مسئولان، اهالي رسانه و مخاطبان است.


ميرعلايي در خصوص بخش هاي مختلف جشنواره گفت: مسابقه آثار سينمايي، مسابقه آثار ويديويي و مسابقه آثار پويانمايي از جمله بخش هاي رقابتي جشنواره است. همچنين نمايش آثار مطرح 20 دوره گذشته جشنواره، ره آورد جشنواره فيلم فجر و مرور آثار شاخص کودک و نوجوان اکران نشده از جمله بخش‌هاي جشنواره است.



وي گفت:البته ما به صورت جدي در حال برنامه ريزي براي اکران فيلم‌هاي کودک و نوجوان هستيم و اميدوارم گرم شدن تنور جشنواره به مرور زمينه رونق سينماي کودک را فراهم کند. البته مقرر شده يک سالن از شهر اصفهان به صورت خاص به نمايش فيلم هاي کودک اختصاص يابد و همچنين اين روند را در ساير شهرها از جمله تهران نيز اعمال کنيم. ما در بنياد سينمايي فارابي توجه به استانداردهاي محتوايي و ساختاري را در کنار جذابيت آثار براي مخاطبان را در اولويت فعاليت هاي خود قرار داده ايم.




وي ادامه داد: مرور آثار پويانمايي کشور فرانسه، مرور سينماي کودک و نوجوان کشورهاي اسلامي با توجه به بيداري اسلامي، جايزه ويژه محمد الدوره در بخش بين الملل، بخش اقتباس در سينماي کودک از جمله بخش هاي ديگر جشنواره فيلم کودک به شمار مي رود.


همچنين در بخش فيلمنامه نويسي سينماي کودک و نوجوان آخرين مهلت ارسال آثار 16مهرماه است و جوايز اين بخش نيز در جشنواره اهدا مي‌شود. در بخش بين الملل نيز تاکنون آثاري از 20 کشور صاحب صنعت سينما براي حضور در جشنواره انتخاب شده اند و به دليل اينکه سينماي کودک سينمايي اخلاقي است در اين بخش ما با محدوديت رو به رو نيستيم.


دبير جشنواره فيلم کودک درباره بخش نکوداشت گفت : امسال در بخش نکوداشت از شهيد نوجوان بهنام محمدي که در 13سالگي به شهادت رسيد تقدير مي‌شود و همچنين ديگر نکوداشت جشنواره به محمد علي کشاورز هنرمند پيشکسوت اصفهاني اختصاص يافته است و بقيه بزرگداشت ها نيز متعاقبا اعلام خواهد شد.



وي با اشاره به رونمايي از پوستر جشنواره، افزود: پوستر جشنواره روز 16 مهر ماه رونمايي مي‌شود و همچنين در اين روز از تمبر جشنواره بيست و پنجم فيلم کودک رونمايي خواهد شد.

نظر شما