شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۵
کد خبر: ۴۳۹۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
همزمان با کنسرت‌هاي سيمرغ در کشور هلند، برنامه‌هاي متعددي با هدف معرفي ادب و فرهنگ و هنر ايران در اين کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي پروژه سيمرغ، پس از اجراي دومين سري کنسرت‌هاي سيمرغ اثر حميد متبسم به خوانندگي همايون شجريان و اجراي ارکستر سازهاي ملي و گروه کر در تهران و انتشار اين اثر، اجراهاي برون مرزي اين پروژه از مهرماه آغاز خواهد شد و در اولين کنسرت‌ها، گروه سيمرغ طي روزهاي دوم اکتبر (دهم مهر) و هشتم اکتبر (16 مهر) به ترتيب در شهرهاي هرلن و لاهه کشور هلند به روي صحنه خواهند رفت.

برنامه كنسرت سيمرغ در هلند به شرح زير است:

 

بيست و هفتم سپتامبر (پنجم مهرماه):

سخنراني درباره شعر فردوسي و شاهنامه به زبان هلندي توسط خانم پروفسور هورتنسه راينچز

سي‌ام سپتامبر (هشتم مهرماه):

گفتار درباره شعر و رمز گشايي موسيقي سيمرغ به زبان هاي فارسي و آلماني توسط شمس انوري ، همراه ارايه نمونه‌هايي توسط ارکستر

يکم اکتبر (نهم مهرماه):

نمايشگاه سازهاي ايران همراه با اجراي زنده و گفتار درباره ساختار سازها به زبان هاي فارسي و انگليسي توسط آيسان مقصودي

يکم اکتبر (نهم مهرماه):

پخش فيلم «خانه دوست کجاست» از عباس کيارستمي

بيست و نهم سپتامبر تا سوم اکتبر (هفتم تا يازدهم مهرماه):

کارگاه و کلاس ساز هاي ايراني موجود در ارکستر سيمرغ

در همين زمينه، سخنگوي مرکز فرهنگي شونک هلند، يکي از همکاران در برگزاري اين برنامه‌ها، مي‌گويد: حضور بسياري از نشريات و خبرگزاري‌هاي معتبر، راديو و تلويزيون‌هاي بنام در روزهاي فرهنگ ايران و اولين اجراي اروپايي سيمرغ نشان از توجه جهانيان به فرهنگ ايران و اهميت اين رويداد دارد.

 

ارکستر سيمرغ با کليه نوازندگان به کشور هلند سفر خواهد کرد و گردانندگان اين پروژه در حال رايزني و برنامه‌ريزي هستند که پس از اجراي هلند در بهار آينده ارکستر سيمرغ را در کشورهاي انگلستان، آلمان، سوئد و فرانسه روي صحنه ببرند.

نظر شما