جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۷
کد خبر: ۴۴۰۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲
شهرداري منطقه 20 به توسعه و احداث فضاي سبز در آستانه بي بي شهربانو(س) اقدام کرده است.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20 ، عليرضا جوادي رئيس اداره فضاي سبز با اعلام اين خبر گفت : اين بقعه هرروزه به ويژه در مناسبت ها و اعياد مذهبي پذيراي جمع کثيري از زائران و مسافران است اما فاقد فضاي سبز و درختکاري بود که در اين راستا اداره فضاي سبز منطقه اقدام به کاشت و توسعه فضاي سبز در اين نقطه کرده است .

جوادي در ادامه کاشت بيش از 500 اصله درخت و درختچه و 70 متر مربع گل کاري با رز و نسترن را از جمله اقدامات اين اداره بر شمرد و افزود: از سوي ديگر بوستان پرنيان با مساحت 5800 متر مربع در نزديکي اين بقعه طي سال هاي اخير بازپيرايي و به امکانات و مبلمان هاي شهري مجهز شده است .

بقعه بي بي شهربانو منتسب به دختر يزدگرد سوم آخرين پادشاه ساساني و زوجه امام حسين (ع) و مادر امام چهارم به مساحت 5/1 کيلومتري شمال امين اباد بر فراز صخره هاي کوهستان پابرجاست ، اين بقعه داراي دو حياط، رواق ورودي، نمازخانه و سقاخانه است. از شمال محدود به کوه و از شرق و جنوب نيز محدود به دره و از غرب نيز محدود به جاده آسفالت شده و بناي آن داراي ساختاري از لاشه سنگ و گچ و از نظر قدمت متعلق به دوره آل بويه (حدود 1100 سال پيش) است.

 

 

نظر شما