شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۹
کد خبر: ۴۴۱۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
مديرعامل برج ميلاد تهران از ساخت مسجد به‌وسعت 30 هزار متر مربع و هم‌چنين يادمان شهدا با بهره‌گيري از جديدترين تكنولوژي‌هاي نوين در كنار عظيم‌ترين سازه كشور خبر داد.

رحيم مطهرنژاد، مديرعامل برج ميلاد تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: مسجدي به مساحت 30 هزار مترمربع با بهره‌گيري از الگوهاي معماري ايراني ـ اسلامي و هم چنين معماري مدرن در كنار برج ميلاد ساخته مي‌شود.

 

او با بيان اين‌كه ساخت اين مسجد در طرح اصلي مجموعه برج ميلاد مدنظر بوده است، افزود: با توجه به اين‌كه تعداد بازديدها از برج در حال حاضر افزايش يافته و نمازخانه‌هاي برج گنجايش لازم را ندارد، طرح ساخت اين مسجد در دستور كار قرار گرفته و به‌زودي اجرايي مي‌شود.

ساخت يادماني از شهدا در برج ميلاد 

مديرعامل برج ميلاد تهران هم‌چنين از ساخت يادمان شهدا در برج ميلاد تهران خبر داد و اظهار داشت: از آنجايي كه هيات‌هاي خارجي از برج ميلاد بازديد مي‌كنند، ساخت اين يادمان مي‌تواند نشان‌گر مجاهدت‌ها و ايثارگري‌هاي جوانان اين مرز و بوم در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس باشد.

 

او اضافه كرد: ساخت اين يادمان شهدا موجب مي‌شود تا مقامات رسمي و ديپلماتيك بازديدكننده از برج ميلاد به‌شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس اداي احترام كنند.

مينياتوري 5 هكتاري در برج ميلاد

 

مطهر‌نژاد همچنين از راه اندازي مينياتور پارک که مربوط به معماري ايراني است خبر داد و گفت: اين پارک نيز در مساحتي به وسعت پنج هکتار ساخته مي‌شود که طراحي آن شروع شده و از سه ماه آينده نيز کارهاي اجرايي عملياتي آن آغاز مي‌شود.

 

به گفته وي قرار است در اين پارک شاهکارهاي معماري ايران به نمايش درآيد.

 

عضو هيات مديره برج ميلاد هم‌چنين به‌ ساخت زيباترين پارک ايران در محوطه اطراف برج خبر با همكاري سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهر تهران خبر داد و گفت: ساخت اين پارک از دو ماه پيش شروع شده و قرار است در آن تمام گونه‌هاي گياهي ويژه اقليم ايران کاشته شود. 


او اضافه كرد: وسعت اين پارک 20 هکتار بوده و در ضلع جنوبي و غربي برج ميلاد تهران ساخته و فاز به فاز گشايش مي‌يابد.  

نظر شما