جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۸
کد خبر: ۴۴۱۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶
برنامه هفتگي نگارخانه‌‌ها/
گالري‌هاي تهران پس از گذراندن تعطيلات تابستاني، مجددا فعاليت خود را آغاز مي‌کنند و به عرصه داد و ستد و نمايش آثار هنري بازمي‌گردند.

به گزارش خبرنگار شهر،‌ اين هفته در گالري‌هاي هما،‌ برگ،‌ گلستان، سين، کمال‌الدين بهزاد،‌ ماه مهر، آن و اعتماد شاهد افتتاح نمايشگاه‌ةاي تازه هنرهاي تجسمي به‌ويژه نقاشي خواهيم بود.


فراي مسير در هما


«فراي مسير» عنوان نمايشي جمعي است از هنرمندان نسل آخر هنر معاصر ايران که از تاريخ 18 شهريور 1390 در گالري هما رودرروي مخاطبان قرار مي‌گيرد. در اين مجموعه نقاشي و طراحي‌هايي از هدي کاشي‌ها، حسن کمالي، ياسمن صفا، آرش فيليچ، سارا دهقان، آيدا وثوقي، اسماعيل بهراني، علي کائيني و نياز باباتبار به نمايش درمي‌آيد.

 

وجه مشترک اين هنرمندان، گريز آن‌ها از قالب عرفي و رايج اين سال‌هاي هنر معاصر ايراني‌ست. وحيد شريفيان کيوريتور «فراي مسير» درباره آن مي‌نويسد: فراتر از مسير به چيزي مي‌انديشد که مي‌تواند مدعي شروع يک جريان باشد. نه که يک اسم يا ايسم تازه بسازد که فراتر از هر ايسم و رسم به اين فکر وامي‌داردمان که جريان‌هايي تازه به جاي باندهايي تازه مي‌تواند وجود داشته باشد. که ايده‌آل را نه در رسيدن به حراج و فروش و نمايشگاه‌هاي صدمن يک غاز فرنگي که در احياي خود هنرمند مي‌داند.

  

اين نمايشگاه تا 24 شهريور 1390 ادامه خواهد داشت و علاقمندان براي بازديد از آثار مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 14 و 16 تا 20 به نشاني خيابان ولي‌عصر(عج)، بالاتر از بزرگراه نيايش، کوچه رحيمي (چهرازي)، شماره 27 مراجعه کنند.



نكوداشت بهزاد گلپايگاني در گالري برگ


نمايشگاه آثار مرحوم بهزاد گلپايگاني، از 16 شهريور در نگارخانه «برگ» سازمان زيباسازي شهرداري تهران با نمايش آثار وي برپاست. نگارخانه برگ در خيابان پاسداران، ميدان هروي، خيابان وفامنش، خيابان جمالي، عمارت عين الدوله واقع است.



سروناز علم‌بيگي در گلستان


گالري گلستان از روز جمعه 18 شهريورماه ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي سروناز علم‌بيگي خواهد بود. اين نمايشگاه در روز جمعه از ساعت 16 تا 20 افتتاح مي‌شود و تا 24 شهريورماه ادامه خواهد داشت. گالري گلستان در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 واقع است.


بي‌مرزي در گالري سين


نمايشگاهي با عنوان «بي‌مرز» نيز روز جمعه 18 شهريور ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري سين افتتاح مي‌شود که تا 10 روز همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان است. گالري سين در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 واقع است.

  

دو نمايشگاه در نگارخانه کمال‌الدين بهزاد

   

 روز شنبه 19 شهريور از ساعت 16 تا 20 نمايشگاه نقش برجسته و پتينه مهناز تفضلي در سالن اصلي نگارخانه کمال‌الدين بهزاد و نمايشگاه لباس نسرين سپهري در سالن شرقي اين نگارخانه افتتاح مي‌شود.

اين دو نمايشگاه تا 24 شهريور ادامه خواهد داشت و بازديدکنندگان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت 11 تا 20 به گالري کمال‌الدين بهزاد واقع در بلوار کشورز،‌نبش خيابان 16 آذر مراجعه کنند.




نمايشگاه گروهي در نگارخانه ماه مهر


نمايشگاه گروهي عکس، ويدئو، چيدمان و ثبت پرفورمانس روز جمعه 18 شهريور در گالري ماه مهر افتتاح مي‌شود.


رخشاد نورده با همکاري امير آذر، آيدا ابوترابي، بهناز اسکندرنژاد، شيما تايکندي، جواد ثابتي‌پور، الهام حاج احمدي‌، مهدي درخواه،‌ رها رضوي، نوشين زرناني، تهمينه شرافت، طاهره شرافت، حسين قندهاري، شيرين عابديني‌راد، آسيه مير حيدري، روشن وثوقي و شراره ياوري در اين نمايشگاه آثارشان را به نمايش مي‌گذارند.

  

اين نمايشگاه تا 29 شهريور ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به جز 25 شهريور،‌از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري ماه مهر واقع در خيابان آفريقا، کوچه نيلوفر، پلاک 7 مراجعه کنند.






کارن خراساني در «آن»


بنيان فرهنگي هنري آن نيز از روز جمعه 18 شهريور از ساعت 16 تا 20 ميزبان نمايشگاه کارن خراساني با عنوان «کراوات‌هاي پدرم»‌ است.

 

اين نمايشگاه تا روز چهارشنبه 30 شهريور ماه همه‌روزه به جز شنبه‌‌ها از ساعت 11 تا 20 در بنيان فرهنگي هنري آن واقع در ونک، خيابان سئول،‌ پلاک 44 ميزبان علاقمندان خواهد بود.


                       

ايمان صفايي در گالري اعتماد


گالري اعتماد از روز جمعه 18 شهريور از ساعت 15 تا 20 ميزبان نمايشگاه آثار ايمان صفايي است. اين نمايشگاه تا 29 شهريور همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 در گالري اعتماد واقع در خيابان با هنر(نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان،‌ دوراهي سمت راست پلاک 4 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.


                  

«رسم رهايي» در موزه هنرهاي معاصر فلسطين


نمايشگاه «رسم رهايي» با موضوع فلسطين از 22 شهريورماه جاري در موزه هنرهاي معاصر فلسطين برگزار مي‌شود. در اين نمايشگاه حدود 100 اثر نقاشي، پوستر و كاريكاتور از 100 هنرمند پيشكسوت و شاخص و هنرمند جوان با موضوع فلسطين و مقاومت مردم نمايش داده مي‌شود .

      

نمايشگاه «رسم رهايي» با همكاري معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مركز هنرهاي تجسمي، موسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر و موزه هنرهاي معاصر فلسطين 22 شهريور تا 7 مهرماه در موزه هنرهاي معاصر فلسطين برگزار مي‌شود.

              


آثار هنرمندان خودآموخته در گالري دي


جشنواره هنرمندان خودآموخته با نمايش آثار اين هنرمندان روز شنبه 12 شهريور در گالري «دي» افتتاح شد. اين جشنواره که نخستين آن در ارديبهشت 88 همزمان در تهران و روستاي دريکنده (بابل) برگزار شد، اين بار نيز در گالري دي با همكاري انجمن هنرمندان خودآموخته و به منظور حمايت از آن‌ها برپا شده است.

 

نمايش آثار اين جشنواره تا 17 شهريور در گالري دي واقع در ابتداي پاسداران، خيابان تنگستان چهارم، کوچه ناز يک، بن‌بست ترانه، پلاک 3 ادامه خواهد داشت.

                 

نمايشگاه عکس طبيعت در نگارخانه ايوان


نگارخانه ايوان، مجموعه‌اي از تابلوهاي عکس با عنوان نقش ايوان را با موضوع طبيعت را از 14 شهريور در معرض ديد عموم قرار داده است. نمايشگاه عکس هنرمند عکاس، سعيد خواجه سعيدي شامل 30 تابلو از مناظر طبيعي برگزار شده است. اين آثار شامل عکس‌هايي با تکنيک عکاسي HDR، پاناروما و تصاويري از مناظر( landscap ) است.



علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه عکس مي‌توانند تا 22 شهريورماه از ساعت 9 الي 12 و 15 الي 19 به خيابان آفريقا، چهارراه شهيد حقاني، کوچه کمان، شماره 25،‌ ساختمان انتشارات علمي و فرهنگي نگارخانه ايوان مراجعه كنند.

  


آن سوي سپيد در طراحان آزاد


گالري طراحان آزاد ميزبان نمايشگاه آثار محمود سبزي با عنوان «آن سوي سپيد» است. نمايشگاه نقاشي‌هاي محمود سبزي از روز جمعه 11 شهريور در گالري طراحان آزاد افتتاح شده و تا 22 شهريورماه ادامه خواهد داشت.


          

علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري طراحان آزاد واقع در ميدان فاطمي، ميدان گلها، ميدان سلماس، پلاک 5 بازديد کنند.


غزاله لباسچي در سيحون


از روز جمعه 11 شهريور نقاشي‌هاي غزاله لباسچي در گالري سيحون به نمايش گذاشته شده است. علاقمندان مي‌توانند تا 23 شهريور همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري سيحون واقع در خيابان بخارست کوچه چهارم شماره 30 ديدن کنند.


منصوره پناهگر در گالري ساربان


گالري ساربان نيز اولين نمايشگاه خود را در روز جمعه اول‌ مهرماه با آثاري از منصوره پناهگر افتتاح خواهد کرد. اين نمايشگاه نقاشي به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و بازديد از آن همه‌روزه به‌جز سه شنبه‌ها در گالري ساربان واقع در خيابان شهيد بهشتي خيابان صابونچي (مهناز) کوچه مهماندوست پلاک 8 براي علاقمندان امکان‌پذير است.


عکس‌هاي چيتايي در گلستان


نمايشگاه عکس‌هاي عليرضا چيتايي با عنوان «تشريح» نيز روز از روز جمعه 11 شهريور ماه در گالري گلستان برپاست. اين نمايشگاه تا 18 شهريور ادامه دارد و علاقمندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند.



کارتون و عکس تروريسم جهاني در خانه هنرمندان


نمايشگاه کارتون و عکس تروريسم جهاني شنبه پنجم شهريورماه در خانه هنرمندان ايران گشايش يافته است. در اين نمايشگاه 150 کاريکاتور از کارتونيست‌هاي ايراني و خارجي و 49 عکس از 14 عکاس ايراني به نمايش گذاشته مي‌شود. نمايشگاه کارتون و عکس تروريسم جهاني تا 18 شهريورماه برپا خواهد بود. خانه هنرمندان ايران در خيابان کريم‌خان زند،‌ خيابان ايرانشهر، کوچه برفروشان، باغ هنر واقع است.


رويا زنده دل در فروهر


گالري فروهر از روز جمعه چهارم شهريورماه ميزبان نمايشگاه نقاشي‌هاي رويا زنده‌دل است. بازديد از اين نمايشگاه از تا 21 شهريور از شنبه تا چهارشنبه ساعت 12 تا 20،‌پنجشنبه‌ها از 12 تا 18 و جمعه‌ها از 18 تا 20 براي عموم علاقمندان امکان‌پذير است.


گالري فروهر که در خيابان آفريقا(جردن)، نبش بلوار گلستان، شماره 2 واقع است، هر سه‌شنبه تعطيل است.


پايان تعطيلات گالري نار


گالري نار نيز پس از هفته‌‌ها تعطيلي، روز جمعه 11 شهريور ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي شهرزاد هاشمي است. علاقمندان مي‌توانند تا 23 شهريور همه‌روزه به‌جز پنج‌شنبه‌‌ها و همچنين جمعه 18 شهريور، از ساعت 16 تا 20 از اين نمايشگاه ديدن کنند.

 

گالري نار در خيابان وليعصر،‌بالاتر از محموديه،‌پاساژ رولکس، پلاک 5 واقع است.



موزه هنرهاي معاصر و بزرگان خط نقاشي


نمايشگاه آثار نقاشي‌خط با عنوان «مروري بر نيم قرن نقاشي خط معاصر ايران» به همراه نمايش جديدترين آثار جليل رسولي‌ از روز شنبه 11 تيرماه در موزه هنرهاي معاصر تهران افتتاح شده است.


در اين نمايشگاه آثاري از هنرمنداني همچون سيد محمد احصايي،‌ فرامرز پيل‌آرام‌، نصرالله افجه‌اي‌، حسين زنده رودي‌، جليل رسولي‌، رضا مافي‌، صادق بريراني‌، صادق تبريزي‌، تاها بهبهاني‌، اسدالله كياني‌، ابراهيم حقيقي‌، ابوالقاسم عتيقه چي‌، صداقت جباري‌، جواد بختياري ‌، علي شيرازي و بسياري ديگر به نمايش گذاشته شده است. علاقمندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند تا 20 شهريور ماه همه روزه به جز جمعه‌ها و روزهاي تعطيل از ساعت 10 تا 17 به موزه هنرهاي معاصر تهران واقع در خيابان كارگر شمالي مراجعه كنند.



چاپ سنگي و نقاشي در موسسه صبا


موسسه صبا نمايشگاه آثار چاپ سنگي برگزار کرده است. در اين نمايشگاه 40 اثر چاپ سنگي از مجموعه جهانگير کازروني و فريال سلحشور، از امروز چهارشنبه دوم شهريور به نمايش درآمده است.


علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند تا 30 شهريور، همه روزه به‌جز روزهاي تعطيل از ساعت 10 تا 18، به خيابان ولي‌عصر(عج)، خيابان طالقاني غربي، خيابان صبا (شهيد برادران مظفر)، شماره 125، نگارخانه خيال مراجعه كنند.

موسسه صبا همچنين از هفته‌‌هاي گذشته ميزبان يک نمايشگاه گروهي نقاشي است که تا 30 شهريور ادامه خواهد داشت.


نظر شما