شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۴۳۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
سرپرست معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 4 گفت: يکي از زيباترين بوستان هاي منطقه به عنوان نخستين بوستان بدون دخانيات انتخاب شد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 4، سمانه زماني سرپرست  معاونت اجتماعي و فرهنگي منطقه با اعلام اين خبر تصريح کرد: به منظور ارتقاء سلامت شهروندان و تشويق و ترغيب جوانان و نوجوانان جهت حضور در برنامه هاي فرهنگي و ورزشي بوستان ها، استعمال هرگونه مواد دخاني در بوستان سنگي سميه ممنوع شد.

او با اشاره به ويژگي هاي خاص بوستان جهت انتخاب به عنوان بوستان بدون دخانيات گفت: اين بوستان از لحاظ ساختار ، امکانات رفاهي و نظارتي، استقبال بسيار خوب شهروندان بويژه سالمندان، دسترسي مطلوب و نزديکي به ساختمان ناحيه شرايط احراز را داشته است.

زماني افزود: ضمن ارايه آموزش هاي لازم به کارکنان اين بوستان، تبليغات گسترده اي نيز با مضامين فرهنگي و آموزشي  در سرتاسر بوستان انجام شده است.

او در ادامه با اشاره به فعاليت هاي اين معاونت در حوزه سلامت گفت: خانه هاي سلامت محلات به عنوان اجرايي ترين ساختار حوزه سلامت در محلات منطقه در بخشهاي  بهداشت روان، بهداشت محيط ، بهداشت عمومي و توانبخشي به خوبي توانسته پاسخگوي نيازهاي سلامتي شهروندان باشد. وي گفت: اين برنامه ها بر اساس نيازهاي محلات در جهت ارتقاء سلامت ، تندرستي  و پيشگيري از بيماريها طرح و اجرا مي شود که در بين آنها ارايه آموزش هاي لازم در خصوص فعاليت جسماني منظم ،تغذيه سالم و کنترل استرس در الويت هستند.

او افزود: از جمله برنامه هاي اجرايي اداره سلامت در 20 خانه سلامت منطقه مي توان به ارايه آموزش هاي لازم به خانواده ها در خصوص برقراري ارتباط موثر بين خانه هاي سلامت و شهروندان ، اجراي طرح هاي ارائه شده از سوي اداره کل سلامت، اجراي برنامه هاي مناسبتي، برگزاري جلسات شوراي سلامت با حضور افراد تاثيرگذار محلات، تعامل با موسسات پيشگيري از اعتياد، برپايي ايستگاه سيار انتقال خون، غربالگري بيماري هاي خاموش نظير پوکي استخوان و ديابت و در سطح محلات است.

سرپرست معاونت امور اجتماعي و فرهنگي منطقه در ادامه به تشريح فعاليت هاي کانونهاي مردم نهاد در حوزه سلامت پرداخت و افزود: 9 کانون مردم نهاد با 7402 عضو در حال فعاليت است اين کانونها شامل پزشک محلات، سالمندان، مادر و کودک، جوانان و نوجوانان، پاد(پيشگيري از دخانيات)، اهداکنندگان خون، خادمين سلامت مساجد، معلولين و ديابت با برگزاري برنامه ها و تورهاي گردشگري در خانه هاي سلامت محلات فعاليت مي کنند. معاون فرهنگي و اجتماعي منطقه در ادامه از تجهيز و راه اندازي خانه هاي اسباب بازي، خانه تن آرا، مرکز فن آموز و خانه سلامت  تهرانپارس شرقي خبر داد.

نظر شما