شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۴۳۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيک با تشبيه نقش رسانه‌ها در جامعه به نقش قلب در بدن انسان گفت: رسانه‌ها نمايندگان اقشار مختلف جامعه هستند که هر گاه مسئولان در هر سطحي از مجراي خدمت صادقانه فاصله گرفته‌اند در سريع ترين زمان ممکن و بدون توجه به گرايش‌هاي رايج و بدون هيچ گونه منتي هشدار لازم را داده‌اند.

به گزارش «شهر» به نقل از ستاد خبري «چهارمين جشنواره ترافيک و رسانه»، وحيد نوروزي معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيک افزود: به اطمينان عامل بخش مهمي از موفقيت‌هاي مديريت ترافيک تهران، همدلي، پيگيري و تلاش آگاهانه و صادقانه رسانه‌ها بوده است.

 

او اظهار کرد: مطالبات شهروندان در گسترش حمل و نقل عمومي پايدار، کاهش آلودگي هوا، مديريت هوشمند ترافيک و افزايش ايمني عبور و مرور، چند خواسته مهمي‌ بوده که رسانه‌ها به عنوان نمايندگان افکار عمومي در چند سال اخير پيگير آن‌ها بوده‌اند و در اين زمينه به خوبي عمل کرده‌اند.

 

نوروزي با استناد به ترجمه آيه‌اي از قرآن که مي فرمايد «هر کسي جان يک انسان را نجات دهد، گويي کل بشر را نجات داده»، خبرنگاران و بالاخص خبرنگاران حوزه‌هاي شهري و ترافيک را از مصاديق اين آيه شريفه دانست و تصريح کرد: روشنگري و نظارت بر عملکرد بخش‌هاي مختلف براي نيل به جامعه‌اي ايمن، پاک و سالم منجر به نجات جان هزاران شهروند مي شود و قطعا ثواب بسيار دارد.

 

او با اشاره به نقش رسانه‌ها در بحث آلودگي هوا گفت: کم‌ترين نقش رسانه‌ها در دهه اخير در موضوع آلودگي هوا اين بوده که هيچ صنعت آلاينده‌اي به خود اجازه نداده آلايندگي چرخه توليد و محصول خود را به بهانه توليد ملي و رشد صنعت به جامعه تحميل کند و حتي براي حفظ جايگاه اجتماعي خود در ميان افکار عمومي، چاره اي جز ايفاي نقش جدي در حفظ محيط زيست نداشته است.

 

نوروزي افزود: بخش مهمي از فرهنگ عمومي در حوزه ترافيک متاثر از رسانه‌ها است و نقش رسانه در بهبود رفتار‌هاي ترافيکي شهروند‌مدارانه به حدي است که بدون حضور رسانه، ساختار فرهنگ ترافيک به شدت دچار لطمه مي‌شود.

 

او جشنواره ترافيک و رسانه را فرصت مناسبي دانست که طي آن نمايندگان رسانه‌ها با گرايش‌هاي مختلف گرد هم مي‌آيند تا رسالت حرفه‌اي خويش را ايفاء کرده و به همدلي براي نيل به هدف مشترک که بهبود شرايط ترافيک براي تمام جامعه است، معنا و مفهوم ببخشند.

 

نوروزي اظهار کرد: رسانه‌ها با اين اقدام پيام روشني را به تصميم‌گيران و مديران ارشد در سطوح شهري و ملي منتقل مي‌کنند مبني بر اين که همه مردم شهر اعم از فقير و غني، مدير و کارمند و پير و جوان بايد از امکانات اين شهر استفاده کرده و از هواي همين شهر تنفس کنند.

 

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيک خاطرنشان کرد: اين پيام به همه ما مي‌گويد براي بهبود شرايط ترافيکي و هواي تنفسي در شهر اختلافات را کنار گذاشته و به هر بهانه‌اي جامعه را دچار زحمت نکنيم و در يک کلام اين که همه بايد با هم تلاش کنيم تا شهري پاک، آرام و ايمن داشته باشيم.

 

نظر شما