جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۶
کد خبر: ۴۴۵۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
مدير كل حريم شهرداري تهران با ابراز نگراني از گسترش حريم تهران و تحت تاثير قرار گرفتن متن پايتخت،‌گفت: در اين زمينه اقدامات مختلفي انجام شده است و اميدواريم با اجراي طرح جامع حريم از گسترش حريم و ساخت و سازهاي حاشيه شهر جلوگيري كرد.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران، ‌سيد صباح الدين متقي مدير كل حريم شهر تهران در اين معاونت با ابراز نگراني از گسترش حاشيه شهر تهران گفت:‌ با ادامه گسترش حاشيه شهر،‌ اصالت و هويت اصيل پايتخت به مخاطره مي افتد و اين كه حاشيه نشيني،‌ متن پايتخت را تحت تاثير قرار دهد، جاي نگراني است.


اين گزارش حاکيست طي دهه 40جمعيت روستاها و شهرهاي پيرامون تهران فقط 700 هزار نفر بوده در حالي‌كه اين جمعيت هم اكنون به بيش ازشش ميليون نفر رسيده که نه تنها روندمناسبي به نظر نمي رسدبلکه بسيار نگران کننده و بحراني اعلام شده است.


بر پايه همين گزارش متقي همچنين گفت: در عرصه حريم با توجه به تهيه طرح جامع كه براي اولين بار صورت گرفته است، گام بزرگي در اين زمينه برداشته شده كه تا شهريور ماه نهايي مي‌شود و در مراحل بعد طرح تفصيلي حريم نيز تهيه و آماده خواهد شد.


مديركل حريم شهر تهران در ادامه تصريح كرد: در مرحله بعد شرايطي درحال بررسي، تهيه و نيز دردست برنامه‌ريزي است تا بتوان در حريم تهران مناطق گردشگري و رفاهي و همچنين فضاي سبز را گسترش داد و پيش بيني كرد.


در همين راستا به زودي 3500 هكتاراز اراضي منابع طبيعي به سازمان پارك‌ها و فضاي سبز تعلق مي‌يابد تا ازسوي شهرداري تهران اقدامات مربوط به درختكاري و فضاي سبز در آن به انجام رسيده و صورت پذيرد.


او با بيان اين‌كه گسترش حريم مي‌تواند بسياري از مزاياي پايتخت را تحت تاثير قرار دهد،‌ گفت: ‌در اين زمينه تدبير شده تا هيچ‌گونه خدماتي به ساخت و سازهاي حريم ارائه نشود تا به اين ترتيب وضعيت موجود حفظ شود و از گسترش آن جلوگيري به عمل آيد و از سويي ديگر براي ساخت و سازهاي موجود تعيين تكليف شود تا بتوان براي برنامه هاي پيش بيني شده بر اساس طرح جامع حريم به‌طور اصولي پيگيري و اقدام كرد.

نظر شما