جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۰
کد خبر: ۴۴۵۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
«اخلاق شاعري و شعر اخلاقي» موضوع سخنراني عباس کريمي در نشست ادبي سه شنبه اين هفته فرهنگسراي انديشه است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي کانون ادبي اين فرهنگسرا، رضا عبداللهي مدير اين کانون گفت: در ادامه پرداختن به موضوعات مختلف شعر امروز ايران، «اخلاق شاعري و شعر اخلاقي» توسط عباس کريمي؛ شاعر و روزنامه نگار ايراني بررسي مي‌شود.

مصحح پنج ديوان از شعراي ايراني افزود: اخلاق موضوع مهمي است که در ادبيات کشورمان جايگاه مهمي دارد و نمود بارز آن را در شعر مي‌بينيم. براي همين توجه به آن و آگاهي بخشي در اين مورد به اهل قلم به ويژه شاعران جوان اهميت زيادي دارد.

اين محقق و پژوهشگر ادبي که به تازگي کتاب «انديشه‌هاي به ياد ماندني» وي رونمايي شده است، افزود: اين کانون در کنار شعرخواني هفتگي که ساعت 17 هر سه شنبه در تالار اجتماعات فرهنگسراي انديشه برگزار مي‌شود؛ نشست‌هاي کوتاه ادبي نيز دارد که در نشست قبلي اين کانون استاد محمود معتقدي به شعر دهه هفتاد ايران پرداخت.

عبداللهي تاکنون بيش از بيست کتاب در زمينه پژوهش، تصحيح متون، گردآوري، ترانه و شعر دارد و به زودي مجموعه ترانه‌هاي وي که تاکنون توسط برخي از خوانندگان ايراني خوانده شده است منتشر خواهد شد. هجوگويان پارسي زبان، در حاشيه سکوت، بحثي پيرامون زحاف رايج در شعر فارسي، کدامين جمعه مي آيي و خودستايي در بيان شاعران از جمله آثار وي هستند.

عباس کريمي، از اعضاي کانون ادبي انديشه و مولف کتاب پژوهشي «کتاب و کتابخواني» است. مجموعه داستان «فرشته‌ها هرگز نمي‌خوابند» و نوول «ققنوس؛ تولدي ديگر» از ديگر آثار منتشر شده وي هستند و نوول‌هاي «ج مثل جاسوس» و «بي انجام» و ترجمه کتاب‌هاي «شهر کابوس»،«تدفين در برلين» و «چين» را در دست ناشر دارد. «هراس نرسيدن غزل» نيز مجموعه اشعار وي است که آماده ارسال به ناشر است.

نشست «اخلاق شاعري و شعر اخلاقي» ساعت 17 الي 17:30 در تالار اجتماعات فرهنگسراي انديشه برگزار و در تعاقب آن شعرخواني با حضور شاعران حاضر انجام مي‌شود.



فرهنگسراي انديشه در پارک انديشه به نشاني سيدخندان، ميدان شهيد قندي واقع و حضور و شعرخواني همه علاقه مندان در اين نشست آزاد است. 

نظر شما