جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۹
کد خبر: ۴۴۶۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
فرهنگسراي انديشه آخرين ايستگاه سفر دور دنياي عباس رزاقي با دوچرخه شد. اين ورزشکار در سفري 887 روزه پيام باستاني «صلح و دوستي» ايرانيان را براي 28 کشور جهان به ارمغان برده است.

به گزارش خبرنگار «شهر»،‌ مراسم استقبال از عباس رزاقي که از ارديبهشت‌ماه سال 87 سفر دور دنياي خود را با دوچرخه آغاز کرد و امروز سه‌شنبه پنجم مهرماه آن‌را به پايان رساند،‌ صبح امروز با حضور سيد محمد حسين حجازي،‌ مصطفي هاشمي طباء رييس سابق کميته ملي المپيک جمهوري اسلامي ايران و جمعي از پيشکسوتان ورزش کشور، در مقابل درب اصلي بوستان هلال احمر و پس از آن در سالن اجتماعات فرهنگسراي انديشه برگزار شد.



در اين استقبال رسمي که با آويختن حلقه گل به گردن رزاقي توسطحجازي و خوشامدگويي دسته جمعي کودکان مهدکودک فرهنگسراي انديشه همراه بود، رزاقي درباره سفرش با خبرنگاران شبکه‌هاي مختلف تلويزيوني گفت‌و گو کرد. اين ورزشکار هدف از سفر طولاني و طاقت‌فرساي خود را، رساندن پيام باستاني صلح و دوستي ايرانيان به گوش جهانيان دانست و نتيجه اين سفر را مثبت ارزيابي کرد.



وي که جاده‌هاي ايران و ترکيه و 28 کشور جهان را در مسافتي بالغ بر 45 هزار کيلومتر با دوچرخه‌اي ساده، بي هيچ کوله‌باري و بدون هيچ حمايت مالي پيموده است، صبح امروز با همراهي دوچرخه‌سواراني از باشگاه فرهنگي ورزشي انقلاب،‌ به فرهنگسراي انديشه آمد تا پايان سفرش را همزمان با روزهاي اول مهرماه به معلمش نجم‌الدين فارابي تقديم کند.



در مراسمي که در استقبال از رزاقي در سالن اجتماعات فرهنگسراي انديشه برگزار شد،‌ رزاقي لوح تقديري را که از سوي حجازي، رييس فرهنگسراي انديشه به وي اعطا شده بود،‌ به نجم‌الدين فارابي، قهرمان دو ميداني کشور، اهدا کرد.




در اين مراسم همچنين از ناصر عظيمي نائيني،‌ پيشکسوت فوتبال کشور، با لوح تقديري از سوي حجازي تقدير شد. عظيمي در اين مراسم با اشاره به ديدارهايي که پيشکسوتان ورزش‌ سه‌شنبه‌هاي اول هر ماه در فرهنگسراي انديشه ترتيب مي‌دهند، اظهارداشت:‌ گاه به چشم مي‌بينيم که در مملکتمان سرمايه‌‌هايي داريم که امروز حکم يک معدن ناشناحته را يافته‌اند و دانش آن‌ها به فراموشي سپرده شده و از اين دانش براي انتقال آن به جوانان بهره‌برداري نمي‌شود.




وي سپس با اشاره به مشقات سفر رزاقي و ديدار وي با بسياري از مسئولان ورزشي 28 کشوري که از آن‌ها گذشته است،‌ گفت:‌ متاسفانه شرايط ورزش امروز به‌گونه‌اي است که سفير صلح ما در برزيل با رييس کميته اين کشور ديداري طولاني و دوستانه دارد؛ ولي من با 70 سال سابقه ورزشي نمي‌توانم با رييس کميته المپيک کشور خودم ديدار کنم.




مصطفي هاشمي‌طباء نيز که به درخواست عظيمي، هديه‌اي از طرف رزاقي را به فارابي اهدا کرد، ‌در اين مراسم سخنراني کرد. وي گفت:‌ خوشحالم که در روزهاي اول مهرماه و در هفته دفاع مقدس در چنين مراسمي و در جمع معلمان بزرگ ورزش حضور يافته‌ام.




وي ادامه داد: مي‌خواهم چيزي را درباره عباس رزاقي بگويم که فکر مي‌کنم صفت ممتازه ايشان است. پيامبر عظيم‌الشان (ص) فرمودند «من در روي زمين راستگوتر از ابوذر نيافتم». و همه مي‌دانيد که پيامبر(ص) بدترين گناه را دروغ‌گويي مي‌دانستند. من نيز از ميان همه آدم‌هايي که از نزديک مي‌شناسم،‌ رزاقي را راستگوترين مي‌دانم و بزگ‌ترين حسن ايشان اين است که تا حال در زندگي دروغ نگفته است.



هاشمي‌طباء افزود: ‌رزاقي دست خالي و بدون هيچ چشم‌داشتي به اين سفر رفته و اين توکل عميق نيز بسيار عجيب بوده و از ارتباط ايشان با سرچشمه‌هاي معنوي خبر مي‌دهد.




در اين مراسم همچنين به مناسبت هفته دفاع مقدس، ‌از شهيد گودرزي، دروازه‌بان تيم فوتبال خرمشهر ياد شده و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس گرامي داشته شد.




حجازي، رييس فرهنگسراي انديشه نيز در سخناني در اين مراسم اظهار داشت:‌ بر حسب وظيفه که حق اين ميزباني بر گردن ماست، خدمت همه پيشکسوتان خيرمقدم عرض مي‌کنم. من از سال 81 با سمت معاون فرهنگي مجموعه ورزشي انقلاب،‌ به جمع کوچک ورزشکاران پيوستم و از آن زمان متوجه شدم که معناي پيشکسوتي و قهرماني در کشور چيست.




وي با اشاره به برگزاري مراسم استقبال از عباس رزاقي، گفت:‌ اميدوارم که توانسته‌باشيم در حد بضاعتي که سازمان فرهنگي هنري شهرداري و فرهنگسراي انديشه داشته،‌ يک بستر فرهنگي ورزشي را در اين محل محيا کنيم.




حجازي همچنين در سخنانش از افتتاح ساختمان جديد فرهنگسراي انديشه توسط شهردار تهران دکتر محمدباقر قاليباف، در تاريخ هفدهم مهرماه 90 خبر داد.

نظر شما