جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۴۷۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي در ديداري که ظهر امروز چهارشنبه ششم مهرماه با تني چند از جانبازان قطع نخاعي داشتند، تاکيد کردند: وزنه ايثار «جانبازان 70 درصد و قطع نخاعي و گردني»، به تعبيري، سنگين‌تر از مسئله شهادت است چرا که اين جانبازان با رنج و مشکلات هميشگي روبرو مي‌شوند و تقوا، صبر و ايستادگي آن‌ها و حساب کردن اين مشکلات با خدا، اجري مضاعف را نصيب اين عزيزان خواهد کرد.

به گزارش شهر، حسينيه امام خميني(ره)، امروز چهارشنبه ششم مهرماه، در آخرين روز از هفته دفاع مقدس، در ديدار رهبر معظم انقلاب با شماري از جانبازان قطع نخاعي، سرشار از عطر «حماسه و ايثار و استقامت» شد و خاطرات «دلدادگي و وفاداري» رزمندگان ميهن را به «اسلام و امام و انقلاب» دوباره در يادها زنده کرد.


در اين ديدار که لبريز از نشاط و طراوت معنوي بود، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي از نزديک با ده‌ها تن از اسوه‌هاي صبر و استقامت، گفتگو کردند و ايمان و پايداري آنان و خانواده‌هاي عزيزشان را مورد تحسين و تجليل قرار دادند.


رهبر انقلاب اسلامي سپس در جمع جانبازان ايثارگر و خانواده‌هاي معظم آنان، تجليل از جانبازان را تجليل از نمونه‌ها و نمادهاي ايثار خواندند و فرمودند: تکريم و تعظيم جانبازان، مفهوم واقعي ايثار را در ذهن جامعه، عيني و مجسم مي‌کند و اين، کار بسيار مهمي است که نظام و جامعه، امروز به آن نياز جدي دارند.


ايشان زبان را از تشريح عظمت کار جانبازان، قاصر و ناتوان خوانده و تاکيد کردند: ايثار يک عمر «هستي و سلامتي و آسايش» در پاي اسلام و انقلاب، معامله‌اي بسيار سودمند با معبود يکتاست که پروردگار در قرآن کريم به آن بشارت داده است.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تشکر صميمانه و ابراز احترام حقيقي به همسران، مادران، پدران، فرزندان و پرستاران جانبازان خاطر نشان کردند: خدمت صادقانه و با روي خوش به جانبازان عزيز از بزرگترين ايثارها و از برجسته‌ترين جهادهاست و نزد خداوند از اجري عظيم برخوردار است.


رهبر انقلاب اسلامي، بشر را از درک و بيان عظمت صبر مستمر و طولاني خانواده‌هاي جانبازان عاجز دانستند و خاطر نشان کردند: پروردگار منان لحظه لحظه صبرِ زيبا و جميل شما را در خدمت به جانبازان محاسبه مي‌کند و پاداشي کريمانه، ذخيره آخرت شما قرار مي‌دهد.


ايشان با تکريم شهيدان والا مقام خاطر نشان کردند: وزنه ايثار «جانبازان 70 درصد و قطع نخاعي و گردني»، به تعبيري، سنگين‌تر از مسئله شهادت است، چرا که اين جانبازان با رنج و مشکلات هميشگي روبرو مي‌شوند و تقوا، صبر و ايستادگي مداوم آن‌ها و حساب کردن اين مشکلات با خدا، اجري مضاعف و رشد يابنده را نصيب اين عزيزان خواهد کرد.


در ابتداي اين ديدار سرلشکر جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به برنامه‌هاي سپاه در تجليل از جانبازان گفت: ترويج فرهنگ ايثارگري و شهادت در اولويت برنامه‌هاي فرهنگي سپاه پاسداران قرار دارد.


زريبافان معاون رئيس‌جمهور و رئيس بنياد شهيد و ايثارگران هم گزارشي از فعاليت‌هاي اين بنياد در تجليل و تکريم جانبازان و خانواده‌هاي آنان بيان کرد.


نظر شما