جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۶
کد خبر: ۴۴۸۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
مدير کل حريم شهرداري تهران از اعلام آمادگي کامل شهرداري تهران براي هر نوع اقدام اعم از درختکاري، ايجاد فضاي سبز و همچنين صيانت ازحريم پايتخت خبر داد.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران، سيد صباح الدين متقي، مدير کل حريم اين معاونت  با بيان اين مطلب گفت: شهرداري تهران در نامه اي به وزير ارشاد و بر اساس ماده 147برنامه قانون پنجم شهرداري، به طور کامل آمادگي خود را براي اجراي برنامه هاي درنظر گرفته شده درحريم تهران از قبيل کاشت درخت، ايجاد فضاي سبز و غيره اعلام کرده است.

او افزود: بر اين اساس کارگروهي در اين زمينه تشکيل خواهد شد تا اين اقدمات عملياتي شود و همچنين هماهنگي هاي لازم نيز با منابع طبيعي و سازمان پارک ها انجام شده است.

مدير کل حريم شهرداري در ادامه گفت: بند "د" ماده 172 قانون برنامه پنجم دولت را موظف به پرداخت اعتبارات مورد نياز براي چنين پروژه هايي به شهرداري تهران کرده است و ما نيز همواره اين آمادگي را داريم تا براي همه اراضي که در اختيار بخش دولتي بوده ومربوط به تعاوني هاست، بعد از ارائه معوض از سوي دولت به اشخاص حقيقي و حقوقي آن درختکاري را انجام دهيم و در اين خصوص همکاري داشته باشيم.

او تصريح کرد: از 3500 هکتار اراضي حريم هزار هکتار آن قابليت درختکاري دارد و شهرداري به ازاي فراهم سازي زير ساخت هاي مربوط، اين اقدام را انجام خواهد داد.

متقي ابراز اميدواري کرد تا با همکاري همه بخش‌ها و تامين اعتبارات مربوطه اقدامات موثر و چشمگيري در محدوده حريم شهر تهران به منصه ظهور، آينده شهر تضمين شده و نيزتمامي شهروندان از آن منتفع شوند.


نظر شما