احمد دنيامالي در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين پروژه به دليل داشتن تقاطع بابزرگراه رسالت و خيابان هاي مهمي چون دماوند،35 متري استقلال ،وفادار، فرجام ،گلبرگ و همچنين داشتن تقاطعهاي شرقي، غربي در منطقه شرق تهران نقش اساسي در روانسازي ترافيك اين محدوده ايفا مي كند.
وي افزود: در واقع هدف از بهرهبرداري از اين پروژه روان سازي ترافيك شمال به جنوب بزرگراه شهيد باقري در تقاطع چهارراه خاقاني و همچنين امكان ارتباط با خيابان دماوند، و بزرگراه شهيد باقري و بالعكس بوده است.
دنيامالي مجموع هزينه احداث پروژه را 105 ميليارد ريال اعلام و خاطرنشان كرد: بر اين اساس هزينه رفع معارض تاسيساتي بالغ بر سه ميليارد و 265 ميليون ريال و هزينه رفع معارضان ملكي نيز 335 ميليارد ريال برآورد شده است.
دنيامالي، در ادامه درباره مشخصات فني پروژه، اظهار داشت: طول بزرگراه شهيد باقري از خيابان گلبرگ تا ميدان آشتياني (واقع در مسير خيابان خاقاني) حدود يك هزار و 132 متر بوده و داراي 36 ستون بتني در 6 رديف و ارتفاع هر ستون حدود 10 متر است.
وي ادامه داد: همچنين رمپهاي شمالي و جنوبي در طرفين مسير اصلي در مجموع به طول 450 متر ،دسترسيها به اين تقاطع را فراهم ساخته است.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران تصريح كرد: در اين فاز، پروژه تقاطع غير همسطح بزرگراه شهيد باقري، با خيابان دماوند، و ارتباطات مربوط و دسترسيهاي خيابان سعدي غربي و شرقي به بهرهبرداري مي رسد.
وي با اشاره به اينكه امكان ارتباط بزرگراه شهيد باقري با خيابان شهيد ثاني و بالعكس و روانسازي ترافيك خيابان دماوند در مسير شرق به غرب و بالعكس از ديگر اهداف اين پروژه است،گفت: بخش هاي قابل بهرهبرداري اين پروژه كانالهاي مسيل تهرانپارس، مسير اصلي پروژه، كنار گذرها و رينگ شقايق و مسيرهاي ارتباطي غربي و شرقي خيابان سعدي است.