جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۴۹۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
در اختتاميه جشنواره «مهر باران» مطرح شد؛
دبير نخستين جشنواره مهرباران از واريز دوسال حق عضويت بيش از 10 هزار دانشجوي کارشناسي ارشد به موسسات خيريه خبر داد و افزود: دانشجويان منتخب به مدت دو سال در موسسات خيريه فعاليت مي‌کنند.

به گزارش «شهر»، کاوه عابدين زاده در همايش« نخستين جشنواره مهر باران» با بيان اينکه با برگزاري اينگونه جشنواره ها قصد داريم نگاه جامعه را نسبت به روحيه ايثارگري و کمک به همنوع تقويت کنيم، گفت: اين جشنواره علاوه بر قدرداني از رتبه‌هاي نخست کنکور مهمترين محور خود را گسترش ارتباط دانشجويان نخبه با موسسات خيريه قرار داده است.


کمک 400 ميليوني دانشجويان به خيريه‌هاي کشور

عابدين زاده افزود: در نخستين مرحله بيش از 10 هزار دانشجوي رشته کارشناسي ارشد توسط موسسه آموزشي پارسه در تعامل با دهها موسسه خيريه انتخاب شدند که اين موسسه هزينه دو سال حق عضويت دانشجويان را به مبلغ 400 ميليون تومان پرداخت مي کند.


دبير نخستين جشنواره مهر باران گفت: فضا براي حضور تمامي دانشجويان و موسسات خيريه در اين طرح باز است و خيريه هايي که تمايل دارند مي توانند با مراجعه به دبيرخانه اين جشنواره در اين طرح بزرگ شرکت کنند.


عابدين زاده يکي ديگر از فرهنگهايي که رو به فراموشي رفته است را فرهنگ مطالعه در کشور عنوان کرد و افزود: ترويج فرهنگ مطالعه در کشور و همچنين پيوند دانشجويان با فضاي ورزشهاي سالم در دستور کار اين جشنواره قرار دارد.



در ادامه اين همايش آراسب احمديان مديرعامل موسسه خيريه محک با بيان اينکه بر اساس آخرين نظرسنجيهاي اين موسسه 50 درصد ايرانيها تمايلي به ارتباط با خيريه ها ندارند گفت: برگزاري چنين جشنواره اي با هدف تعامل دانشجويان با خيريه ها براي اولين بار است که در دنيا انجام مي شود.


او افزود: خيريه حمايت از کودکان سرطاني محک سالانه به 34 ميليارد تومان هزينه دارو و ارائه تسهيلات پزشکي و حمايتي نياز دارد که هشت هزار و 500 کودک سرطاني را حمايت کند. تمامي اين هزينه ها از طريق مردم تامين مي شود و از دولت کمکي نمي گيرد.


مديرعامل خيريه محک اظهار داشت: اگر نگاهي به تاريخچه ساخت مساجد، مدارس و بيمارستانهاي کشور بياندازيد خواهيد ديد که بيش از 90 درصد آنها را مردم ساخته اند.

 

ازدواج مانع تحصيل نيست


در بخش ديگر اين مراسم آيت الله سيد محمود علوي عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به دانشجويان خيرانديش مهرباران گفت: يادگيري سواد و علم در اولين آيه نازل شده به انسان تاکيد شده است و همچنين پيامبر اکرم (ص) فرمودند که زگهواره تاگور دانش بجوي و اين همه نشانه دليل بر اهميت علم آموزي انسانها است تا زندگي تعالي داشته باشند.


او افزود: اگر کمي توقعات زندگي را پايين بياوريم مي توانيم بر اساس حديث نبوي تا زماني که زنده هستيم در يادگيري علم و دانش کوشا باشيم. به عنوان مثال اينکه گفته مي شود ازدواج مانع تحصيل است حرف صحيحي نيست زيرا ازدواج مي تواند بر پيشرفت آدمي تاثير مضاعفي بگذارد.


آيت الله علوي گفت: همسر من در زمان ازدواج تحصيلاتش پنجم ابتدايي بود و من هم در حوزه مشغول بودم و امروز همسرم استاد دانشگاه و من هم دکترا دارم در حالي که در اين سالها هم مسئوليت داشتم و هم درس حوزه مي خواندم ولي ازدواج موجب پيشرفتم شد.


او با قدرداني از مسئولان برگزاري اين همايش خطاب به دانشجويان گفت: انتشار علم زکات علم است و بايد اين علوم را در موسسات خيريه به کار بگيريد تا مددجوياني که حتي محتاج يک راهنمايي ساده هستند زندگيشان تغيير کند زيرا بزرگترين سرمايه اعتماد به نفس و علم است.


در اين همايش به برگزيدگان کنکور کشور هدايايي اهدا شد و از برترين مدرسان کنکور قدرداني شد. در اين همايش مديران موسسات خيريه محک، انجمن آلزايمر، خيريه دهش پور، انجمن حمايت از معلولان، انجمن تالاسمي، خيريه عصاي سفيد، موسسه رعد، خيريه مهرآفرين و هنرمنداني همچون نام رضا بابک، رويا تيمويان و رمسعود رايگان حضور داشتند.

نظر شما