پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۴۹۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
طي توافقات انجام شده، منطقه 22 با پشت سر گذاشتن فرايندي 5 ساله، مجموعه هاي متعددي از بزرگترين بيمارستانهاي تخصصي و فوق تخصصي مغز و اعصاب، چشم پزشکي و سرطان را در اختيار خواهد داشت.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، حسين مرادي شهردار منطقه با حضور در مسجد 14 معصوم (ع) با اعلام اين خبر، در خصوص پروژه هاي عمراني در حال احداث در منطقه براي شهروندان حاضر در اين مسجد صحبت کرد.

او  با اعلام اينکه اهالي پايتخت بزودي شاهد بهره برداري از بزرگترين مجموعه تفريحي تفرجي با عنوان «آبشار تهران» با حدود 70 هکتار مساحت خواهند بود، گفت: اين مجموعه از برکه‌ها، گونه‌هاي مختلف گل و گياه، پيست دوچرخه سواري، فضاهاي بازي ويژه کودکان و نوجوانان همچنين فضاهاي تفريحي گردشگري ويژه تمام گروههاي سني تشکيل شده است.

او ادامه داد: فاز اول پروژه تفريحي گردشگري رود دره‌کن حد فاصل بزرگراه شهيد خرازي تا بزرگراه شهيد حکيم نيز تا پايان امسال آماده بهره برداري خواهد بود و با توجه به المانها و فضاهاي پيش بيني شده در آن، بصورت رود دره تفرجي مورد استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت. فاز دوم همين پروژه نيز از بزرگراه شهيد حکيم تا بزرگراه تهران کرج احداث و تا سال 92 بهره‌برداري خواهد شد.

شهردار منطقه 22?تهران، با ارائه توضيحاتي در خصوص پروژه ملي هزار و يک شهر که فاز اول آن با وسعت 50 هکتار در قالب شهربازي تا سال 92 آماده بهره‌برداري خواهد بود، خاطرنشان کرد: در بحث تامين زير ساختها بويژه معابر شرياني، ادامه بزرگراه شهيد خرازي تا انتهاي ايستگاه گرم‌دره ، همچنين بزرگراه شهيد حکيم تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.اجراي ريل سبک شهري با هدف تامين دسترسي شهروندان به پروژه‌هاي در دست احداثي نظير پروژه هزار و يک شهر همچنين  اجراي پروژه بزرگ و تفريحي روددره ورد‌آورد از سال 91 بمنظور تامين سرانه هاي تفريحي ورزشي در منطقه آغاز مي‌شود.

او با اعلام اينکه احداث مراکز خريد با بيش از 30 هکتار مساحت با سرمايه گذاري و مشارکت شهروندان، از جمله اقداماتي است که طي 5 سال آينده در منطقه 22 صورت مي گيرد، خاطر نشان کرد: اولين بيمارستان منطقه تا خرداد ماه سال آينده با هدف تامين سرانه هاي درماني شهروندان با مشارکت بخش خصوصي به بهره برداري خواهد رسيد.

مرادي تصريح‌کرد: بزرگترين مرکز جراحي مغز و اعصاب  خاورميانه در منطقه 22 نيز تا 18 ماه آينده به بهره‌برداري مي‌رسد. اين منطقه در حال رايزني به منظور صدور پروانه براي احداث بزرگترين مرکز تخصصي سرطان و بزرگترين مرکز تخصصي چشم پزشکي در پايتخت است که با اين اتفاق، عمليات احداث اين مراکز به زودي در اين محدوده از تهران کليد خواهد خورد.

نظر شما