جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۷
کد خبر: ۴۴۹۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲
با حضور شهردار تهران و رييس سازمان فرهنگي هنري؛
مديريت فرهنگي هنري منطقه 12 دومين آيين تجليل از ماندگاران بازار و اصناف را روز سه‌شنبه 19مهر با حضور شهردار تهران، رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و روساي تمامي صنوف در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار مي‌كند.

به گزارش خبرنگار «شهر»، جواد حيدري‌پور، مدير فرهنگي هنري منطقه 12 و دبير اين همايش در نشست خبري صبح امروز كه در سالن كنفرانس سازمان فرهنگي هنري برگزار شد با اعلام اين خبر گفت: ارتقاي سطح فرهنگ و اخلاق شهر تهران و مدل‌سازي براي سبك زندگي ايراني اسلامي يكي از محورهاي مهم براي برگزاري اين همايش است.


رييس فرهنگسراي شهر افزود: ارتقاي فرهنگ وجدان كاري، امانتداري و كسب درآمد و رزق حلال، زمينه‌سازي براي ايجاد شبكه همياران فرهنگي و تحت پوشش قرار گرفتن بازاريان، ترويج صفات ويژه‌اي مانند مردمداري،‌صداقت، امانتداري و دستگيري از فقرا و ارتقا نقش بازاريان و كسبه در بهبود وضعيت فرهنگي منطقه و ارائه خدمات فرهنگي هنري به شهروندان از جمله اهدافي است كه در برگزاري اين برنامه در نظر گرفته شده است.

  

حيدري‌پور با اشاره به نامگذاري سال 90 به سال جهاد اقتصادي،‌ اظهار داشت: دومين آيين تجليل از ماندگاران بازار و اصناف با توجه به سال جهاد اقتصادي با شعار «تعالي اخلاق كسب و كار، گامي ضروري در جهاد اقتصادي» در روز سه‌شنبه 19 مهرماه در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما با حضور محمدباقر قاليباف، شهردار تهران، امير خوراكيان رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و نوده‌فراهاني رئيس شوراي اصناف کشور و مدير كل جامعه انجمن اسلامي بازار برگزار مي‌شود.


در ادامه اين نشست،‌ «عليرضا راسي» رئيس مجمع توليدي و خدمات فني تهران با بيان اينكه صنوف توليدي و خدماتي با داشتن 66 اتحاديه صنفي مختلف نقش مهمي در زمينه اقتصادي به ويژه در شهر تهران ايفا مي‌كند، گفت: اين كار سازمان فرهنگي هنري در معرفي برترين اصناف گامي مفيد در جهت پيشرفت اقتصاد كشور به شمار مي‌رود.


وي افزود: اخلاق‌گرايي، صداقت، تكريم مشتري، انجام كارهاي عام‌المنفعه، مشكل‌گشايي در بين كسبه و بازاريان، پايبندي به اهداف انقلاب، ايثارگري و غيره از جمله شاخص‌هاي انتخاب بازاريان و اصناف است. در اين روز همايش،‌ 51 نفر از مجمع توليدي، 74 نفر از مجمع توزيعي و 10 نفر از انجمن اسلامي اصناف (جمعا 135 نفر) تجليل خواهند شد و تنديس ويژه به همراه لوح تقدير و نشان ويژه «الكاسب حبيب‌الله» را دريافت مي‌كنند.


به گفته راسي، اصناف بي‌ادعاترين قشر جامعه هستند كه هيچگاه تحميلي بر نظام نبوده‌اند و هميشه در كنار و پشتيبان نطام بوده‌اند. برگزاري چنين مراسمي باعث تسلي، اطمينان و تشويق مجموعه اصناف مي‌‌شود كه همواره بدون تكلف كار مي‌كنند.


در ادامه محمد آزاد، رييس اتحاديه صنف آهن‌فروشان تهران و عضو هيات‌مديره مجمع صنوف توزيعي كشور گفت: در كل كشور حدود سه ميليون واحد صنفي داريم كه با پرسنل و كارگران حدود 10 ميليون نفر شاغل در واحدهاي صنفي و با محاسبه خانواده‌هاي ايشان حدودا 25 ميليون نفر يعني يك سوم جمعيت كل كشور را اصناف تشكيل مي‌دهند.


وي افزود: بيشترين واحدهاي صنفي در تهران مستقر هستند. مجموعه امور صنفي 71 اتحاديه را پوشش داده و 200 هزار واحد صنفي زيرمجموعه دارد كه آخرين حلقه اتصال مردم با اصناف را همين واحدهاي صنفي تشكيل مي‌دهند. پس اخلاق و فرهنگ در مجموعه اصناف نقش سازنده‌اي را در ارتباط با مردم ايفا مي‌كند. امروزه با افزايش جمعيت و ورود نسل جوان به اصناف نياز داريم كه اخلاق اصيل اصناف را زنده نگاه داريم.

آزاد اظهار داشت: خوشحاليم كه سازمان فرهنگي هنري براي دومين سال متوالي مراسم تجليل از ماندگاران بازار و اصناف را برگزار مي‌كند، چراكه تجليل از اصناف تكريم از حرمت‌ها و ارزش‌هاي اسلامي و فرهنگي در جامعه ما است.


به گفته وي، اصناف در طول هشت سال دفاع مقدس 60 هزار شهيد اهدا كرده كه از اين تعداد هشت هزار و 500 نفر متعلق به اصناف تهران است. اين افراد براي آرمان‌هاي خود هم با مال و هم با جان خود در راه خدا جهاد كردند.


دومين آيين تجليل از ماندگاران بازار و اصناف روز سه‌شنبه 19 مهرماه از ساعت 18 در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار مي‌شود.

نظر شما