شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۵۰۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳
معاون ارتقاي سلامت اداره کل سلامت شهرداري تهران ضمن اعلام برنامه هاي روز جهاني عصاي سفيد و بينايي گفت: برنامه هاي روز جهاني عصاي سفيد با شعار «کنترل ديابت، پيشگيري از نابينايي» در طرح مناطق 22 گانه تهران اجرا مي‌شوند.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، مهدي اميري، معاون ارتقاي سلامت اداره کل سلامت شهرداري تهران در تشريح برنامه‌هاي روز جهاني عصاي سفيد و بينايي ضمن بيان اين مطلب افزود: با توجه به اينکه مشکلات چشمي بيماران ديابتي تا زماني که پيشرفت نکرده باشد علايم خاصي از خود نشان نمي دهد تشخيص، پيشگيري و درمان به موقع آن در بيماران ديابتي ضروري است و هر بيمار ديابتي به منظور تشخيص به موقع بيماري چشم و پيشگيري از اين نابينايي ديابتي مي بايست حداقل سالي يکبار براي انجام معاينات شبکيه چشم (رتينو پاتي) به چشم پزشکي مراجعه کند.


او گفت: به منظور اطلاع رساني، فرهنگ سازي و افزايش آگاهي عمومي نسبت به بيماري چشم افراد ديابتي اداره کل سلامت باهمکاري مرکز تحقيقات چشم دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي و انجمن ديابت ايران برنامه هاي روز جهاني عصاي سفيد و بينايي را با شعار «کنترل ديابت، پيشگيري از نابينايي» سامان‌دهي کرده است.


معاون ارتقاي سلامت اداره کل سلامت شهرداري تهران با اشاره به برنامه هاي روز جهاني عصاي سفيد ادامه داد: معاينه ته چشم بيماران ديابتي در مناطق 2، 12، 13 و 10 انجام مي‌شود، پايگاه معاينه چشم بيماران ديابتي به مدت 3 روز در هر يک از مناطق مذکور به ارايه خدمات چشم پزشکي اقدام خواهند کرد و پس از بررسي‌هاي پزشکي در مرکز تحقيقات چشم نتايج براي بيماران ارسال خواهد شد. فعاليت اين پايگاه از روز گذشته 16 مهرماه آغاز و تا 28 مهرماه ادامه مي‌يابد.


او تصريح کرد: برگزاري 6 همايش با عنوان «با کنترل ديابت از نابينايي جلوگيري کنيم» در مناطق 14، 22، 3، 7، 11 و 12 در تاريخ 19 و 20 مهرماه همچنين توزيع بروشورهاي آموزشي با موضوع معرفي و ديابت و راه‌هاي پيشگيري از آن در سطح مناطق 22 گانه تهران از ديگر برنامه‌هاي پيش بيني شده شهرداري تهران در اين روز به شمار مي آيد.


اميري از برگزاري جشنواره «عصاي سفيد» در فرهنگسرا ارسباران خبر داد و افزود: جشنواره عصاي سفيد توسط معاونت اداره سلامت منطقه 3 و کانون معلولان اين منطقه 25 مهرماه در فرهنگسرا ارسباران با محوريت تقدير و تجليل از روشندلان برگزار خواهد شد.

نظر شما