جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۶
کد خبر: ۴۵۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
نايب رييس شوراي شهر:
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: كارهايي که شهردار تهران انجام مي‌دهد، براي رياست جمهوري نيست، بلكه براي خدمت گذاري و رضاي خدا است. شهردار سعي کرده است بالاترين استانداردها را در کارها رعايت کند تا کارها در شان مردم باشد و مردم راضي باشند.

به گزارش خبرنگار «شهر»، حسن حسن بيادي صبح امروز ـ 30 مهرماه ـ در مراسم بهره‌برداري از 7 كيلومتر بزرگراه شهيد زين‌الدين(حدفاصل بزرگراه امام علي(ع) تا پل پروين) در منطقه 4 گفت: پروژه بزرگراه شهيد زين‌الدين با تشيع جنازه براي درخت شروع شد، بلافاصله كارهايي صورت گرفت كه در شان مردم شهر تهران نبود.


او با بيان اين‌كه كارهايي كه پيش از مديريت قاليباف صورت گرفته بود، مورد بي‌اخلاقي قرار گرفت، افزود: در مسير بزرگراه شهيد زين الدين درختان فرسوده بودند و چون درختان سوزني را نمي شد جابه جا کرد، ده برابر اين درختان، درختکاري در شهر صورت گرفت.


نايب رييس شواري شهر تصريح كرد: وقتي در احداث بزرگراه شهيد نواب صفوي 23 مسجد جابه جا شد، در ساخت هر پروژه اي مجبور به رفع معارضان هستيم اما اگر حتي يک درخت را بشود جا به جا کرد اين کار را مي کنيم. همان طور كه درختان بزرگراه شهيد صدر به بوستان ولايت منتقل شد.


او در ادامه با تاكيد بر لزوم حمايت از دوست‌داران بي غرض محيط زيست اظهار داشت: خود ما اهل دفاع از محيط زيست هستيم و کساني که از محيط زيست حمايت مي کنند و قصد سياسي ندارند بايد تشويق شوند، اما اين پروژه عظيم به خاطر جوسازي هاي بي دليل تاخير زيادي داشت كه مسببان آن بايد پاسخ‌گوي آن باشند.


بيادي با اشاره به‌حديثي از حضرت علي (ع) خاطرنشان كرد: تمام کارهايي که مي کنيم براي انسان ها است. هرکس به يک ارزشي علاقه مند است چنانچه امام علي(ع) مي گويد ارزش انسان به چيزي است که دوستش دارد و چه قدر خوب است انسان چيزي را دوست داشته باشد که ارزش آن فوق تصور باشد. اگر به کسي بگويند آقاي ميليونر خوشحال نمي شود، اما اگر بگويند آقايي که خدمت گذار مردم هستي خوشحال مي شود.


او اظهار كرد: دوستان ما افتخار مي کنند به اين لقب که خدمت گذار مردم هستند و گرنه در اين کشور پست و مقام کم نيست که آقاي قاليباف و دوستان ديگر بتوانند داشته باشند. كارهايي که شهردار تهران انجام مي‌دهد، براي رياست جمهوري نيست، بلكه براي خدمت گذاري رضاي خدا است و مديريت شهري سعي کرده  است بالاترين استانداردها را در کارها رعايت کند تا کارها در شان مردم بوده و مردم راضي باشند.


نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران به سفر اخير خود به شهر پاريس اشاره و تاكيد کرد: تهران از آن شهر تميزتر است ولي آن‌ها بيش از هزار و 700 ميلي متر بارش دارند، در حالي که در تهران ميانگين بارش ما حدود 200 ميلي متر است و شهري که ميزان بارشش اين قدر است نبايد چنين فضاهاي سبزي داشته باشد و اين نشان مي‌دهد چه مشقت و سختي‌هايي براي گسترش و حفظ اين فضاي سبز در شهر کشيده مي شود.


او ادامه داد: در شهرهاي اروپايي سه روز يکبار زباله‌ها را جمع مي‌كنند، اين‌جا بعضي مناطق روزي 2 بار زباله‌ها جمع مي‌شود. اين براي مديريت شهري حسن است ولي براي مردم حسن نيست، چون مردم کشورهاي پيشرفته آن در مصرف صرفه‌جويي مي‌كنند.


عضو شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: وقتي مثلا در تهران برف مي‌آيد، انگار بلا نازل شده است. هيچ‌جا اينقدر نمک نمي‌پاشند، براي اينکه برف آب شود. چون به‌محيط زيست آسيب مي‌زند و به روش‌هاي معمولي برف را جمع مي‌کنند، حالا ادارات تعطيل مي‌شود که بشود. وقتي ساعت مفيد کاري و بهره‌وري ما يك ساعت است و به هم مي‌رسيم مي‌گوييم خسته نباشيد، اين يک ساعت هم تعطيل شود اتفاقي نمي‌افتد.

نظر شما